دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

استقبال فلسطین از گزارش دیوان کیفری بین‌الملل درباره محاکمه اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای به محاکمه کشاندن اسرائیل استقبال کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات اسراییل در این دادگاه استقبال کرد.

 

وی در این باره افزود: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مهر تایید بر این حقیقت زد که اختیارات قانونی این دیوان شامل سرزمین فلسطین اشغالی که شامل کرانه باختری و از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه نیز می‌شود.

 

المالکی در ادامه از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که مقدمات اولیه برای صدور تصمیم خود را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

 

در همین حال، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گزارش بنسودا را شجاعانه و مسئولانه خواند.

 

وی تأکید کرد: افتخار می‌کنم که وظیفه دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی برای احقاق عدالتی که این دیوان به خاطر آن تشکیل شده، به فاتو بنسودا واگذار شده است.

 

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی پنجشنبه در گزارشی حق فلسطین را برای مراجعه به این دیوان به منظور پیگرد قانونی اسرائیل به دلیل جنایات و تخلفات خود به رسمیت شناخت.

 

فاتو بنسودا اعلام کرد که فلسطینی‌ها می‌توانند از طریق این دادگاه علیه مقامات اسرائیل به دلیل جنایات مرتکب شده علیه آنها اقدام قضایی کنند.

 

این گزارش ۶۰ صفحه‌ای دلایل و چگونگی صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در اقدام درباره جرایم مرتکب شده در فلسطین را توضیح می‌دهد.

 

در همین حال، سازمان اروپایی “دیده‌بان یورو مدیترانه‌ای برای حقوق بشر ” در بیانیه‌ای از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی استقبال کرد.

 

در بیانیه این سازمان آمده است: گزارش دیوان کیفری بین‌المللی یک گام مهم بوده که زمینه تحقق عدالت در حق فلسطینی‌های قربانی جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی را فراهم می کند.

 

دیده‌بان یورو مدیترانه‌ای برای حقوق بشر در ادامه از طرف‌های ذی‌ربط و قربانیان و نزدیکان آنها خواست که برای کمک به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی در تحقیقات خود در این باره شواهد و اسناد در اختیار خود را ارائه دهند.

اسراییل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد / فلسطینی‌ها: مصادره درآمد مالیاتی ما دزدی است

دادگاه اسراییل دستور بلوکه ۴۵۰ میلیون شیکل (۱۲۷ میلیون دلار آمریکا) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگران فلسطین را صادر کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

پاپ خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و همبستگی اروپا و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, لبنان, موزامبیک, همبستگی, ونزوئلا, یمن

فلسطین: به جای مادورو باید برای دستگیری ترامپ جایزه تعیین شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری مادورو بینجامد این اقدام را قلدری دانست و اعلام کرد در این شرایط دشوار نیاز اصلی جهان همبستگی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ونزوئلا