ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

استقبال فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار “دو کشوری”

تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های تصرف اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی‌ها، سیاست تحمیلی، اقدامات یک‌جانبه اسراییل و حمایت از خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله تشکیل کشور مستقل‌شان تقدیر کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است، قطعنامه غیر الزام‌آور مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سیاست نادرست فعلی واشنگتن ارائه شد که آخرین نمونه آن اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بود که شهرک‌سازی‌ها را اقدامی برخلاف قوانین بین‌المللی ندانست.

 

در ادامه این بیانیه آمده است، آنچه در این قطعنامه بیان شده در واقع حامل این پیام آشکار برای دولت آمریکا و اسرائیل است که صلح تنها از راه تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس شرقی و تحقق خواسته‌های فلسطینی‌ها به دست می‌آید. تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «صلح واقعی بدون رجوع به قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی هرگز محقق نخواهد شد.»

 

این تشکیلات در ادامه از دولت آمریکا خواست در سیاست‌های نادرست از مسئله بیت‌المقدس گرفته تا حمایت از شهرک‌سازی‌ها و مخالفت با طرح تشکیل دو کشور تجدیدنظر کند. همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: «محتوای قطعنامه‌ای که از سوی اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تایید شد، با قطعنامه‌های بین‌المللی قطعنامه‌های شورای امنیت و آخرین آن‌ها، قطعنامه شماره ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶، هماهنگ است.»

 

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۸ رای موافق در مقابل ۱۸۸ رای مخالف، قطعنامه‌ای در حمایت از راهکار دو کشوری را که از سوی آلن لونتال، عضو دموکرات این مجلس کنگره ارائه شده بود، تصویب کرد.

 

طبق این قطعنامه، صرفا در نتیجه اجرای راه‌حل دو کشوری است که ثبات و امنیت برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برقرار می‌شود و می‌توان بقای اسرائیل و تحقق خواسته‌های مشروع فلسطینیان را تضمین کرد. براساس آن، در هرگونه اقدام قابل استمراری برای رسیدن به این هدف، همچنان به آمریکا نیاز است و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید تصمیمات سخت و ضروری برای پایان دادن به درگیری‌شان اتخاذ کنند.

 

همچنین در این قطعنامه تاکید شد، آمریکا با حمایت شرکایش می‌تواند با ارائه پیشنهادی برای اجرای راه‌حل دو کشوری همسو با پیشنهادات قبلی این کشور، نقش سازنده‌ای در پایان دادن به این درگیری‌ها ایفا کند. همچنین تاکید شد: «تقویت امنیت، ثبات و رفاه فلسطینیان و همسایگان آن‌ها با از سرگیری امدادرسانی‌های خارجی در راستای منافع آمریکاست.

 

پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار برای این درگیری‌ها باید آشکارا راه‌حل تشکیل دو کشور را تایید کرده و از اقدامات یک‌جانبه که مسالمت‌آمیز بودن کشمکش‌ها را دور از دسترس می‌کنند، خودداری کند.»

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تعلیق اقدامات شرکت «روس اتم» در تاسیسات اتمی فردو تاکید کرد مسکو این پروژه را به طور کامل اجرا خواهد کرد، اما نیاز به زمان برای ارزیابی شرایط جدید است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

عطوان؛ آغاز نبرد سوری‌ها برای بازپس‌گیری چاه‌های نفت کشور

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت ؛ دولت سوریه به تلاش های سیاسی و نظامی خود برای بازپس گیری چاه های نفت در شرق شهر دیرالزور و میدان نفتی العمر در شرق فرات واقع در شمال شرق این کشور برای جلوگیری از سرقت و قاچاق نفت خود شدت بخشیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق

چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر