واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

استقبال روسیه از عقب‌نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا مانع اجرای توافق هسته‌ای ایران بود، از تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استقبال کرد.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، «دیمیتری پسکوف طی نشست خبری روزانه گفت: «تصمیم واشنگتن برای اصرار نکردن روی اعمال تحریم‌ها بر ایران، نشانه خوبی است. فشار تحریم‌ها، مانع [اجرای] توافق هسته‌ای ایران بود».

 

وی همچنین افزود: « بعلاوه، [تحریم‌ها] وضعیت [حول برجام] را در بن‌بست بسیار بسیار دشواری قرار داد. اما اکنون احیای برجام است که اهمیت دارد».

 

سخنگوی کرملین با ابراز تأسف از تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، گفت روسیه همچنان از حامیان برجام است و امیدوار است که احیا شود.

 

به نوشته ریانووستی، پسکوف در این باره توضیح داد: «می‌دانید که ما (روسیه) طرفی هستیم که بارها بر تعهد خود به برنامه جامع اقدام مشترک ایران تاکید کرده‌ایم و همواره از خروج آمریکا از برجام ابراز تأسف کرده‌ایم. ما هنوز حامی این سند هستیم و از همه می‌خواهیم که هر کاری برای اجرای مؤثر آن انجام دهند».

 

شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

 

«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

 

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

 

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز با بیان اینکه دولت جدید آمریکا متوجه شد که ادعاها درباره قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ اعتبار قانونی ندارد، تاکید کرد واشنگتن باید تمام تحریم‌ها را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد.

 

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

آمریکا پیشنهاد اتحادیۀ اروپا برای شرکت در نشست اعضای برجام با حضور ایران را پذیرفت

وزارت امور خارجۀ آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که این کشور دعوت نمایندۀ عالی اتحادیۀ اروپا در امور خارجه را برای شرکت در یک نشست ١+۵ با حضور ایران پذیرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه, مذاکرات اتمی

رایزنی آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا در بارۀ ایران؛ سفر مدیرکل آژانس اتمی به تهران

وزرای امور خارجۀ سه کشور اروپایی امضا‌کنندۀ برجام با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، در بارۀ وضعیت ایران و به ویژه پروندۀ اتمی به گفتگو خواهند نشست. دو روز بعد از این جلسه، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خواهد رفت.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مذاکرات اتمی

روسیه تولید اورانیوم فلزی توسط ایران را غیرمسئولانه خواند

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجۀ روسیه، در واکنش به تولید اورانیوم فلزی از سوی تهران، حکومت اسلامی ایران را به خویشتنداری فراخواند و تصمیم تهران را مسئولانه ندانست.  

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

وزارت خارجه آمریکا: سیاست فشار حداکثری ضد ایران شکست خورده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز امیدواری از راه حل دیپلماتیک در تعامل با ایران، گفت: معتقدیم کارزار فشار حداکثری شکست خورده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی