مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

استفاده نیروهای مقاومت از مبارزه پارتیزانی برای بیرون‌راندن اشغالگران آمریکایی از سوریه

نیروهای مقاومت طرفدار دمشق مبارزه جدی را با آمریکا و نیروهای متحدان آن در سوریه آغاز کرده‌اند تا مانع از تجزیه سوریه و ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور شوند.

 

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو در تحلیلی می‌نویسد: روسیه ادامه مداخله نظامی آمریکا و وجود پایگاه‌های نظامی این کشور در مناطق مختلف خاک سوریه را مانع اصلی برقراری صلح و عامل بی ثبات کننده ارزیابی می‌کند. این واقعیتی است که روز پنج شنبه “الکساندر وندیکتوف” مشاور دبیرکل شورای امنیت روسیه در مسائل امنیت بین المللی اعلام نمود. وی همچنین یادآور شد که دقیقا اقدام واشنگتن در ارسال تسلیحات نظامی مدرن به شبه نظامیان کرد، منجر به اجرای عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمالی خاک سوریه گردید.

 

“سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز در کنفرانس بین المللی پیرامون مناقشات خاورمیانه در باشگاه مباحثاتی «والدای» نیز از اقدامات یکجانبه آمریکا و ایجاد پایگاه نظامی در منطقه التنف در جنوب خاک سوریه انتقاد کرده بود. این در حالی است که “رکس تیلرسون” وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای مدت زمان نامعلوم در سوریه باقی خواهند ماند و قصد ندارد تا تحقق تمامی اهداف مورد نظرشان، خاک این کشور را ترک کنند.

 

جنگ در سوریه چهره جدیدی پیدا خواهد کرد

 

مقامات دمشق در حال ایجاد نیروهای مسلح غیررسمی به منظور مقابله با آمریکایی‌ها و متحدان آنها هستند. البته مرحله نخست این مقابله که در اوایل ماه فوریه در منطقه دیرالزور صورت گرفت، موفقیت آمیز پایان نیافت و با حملات گسترده آمریکا به نیروهای وفادار به “بشار اسد” شکست خورد، ولی این به منزله آن نیست که نیروهای اشغالگر آمریکایی به همراه متحدان خویش، یعنی نیروهای کرد و عرب در مناطق شرقی رود فرات، بتوانند از این به بعد هم احساس امنیت کنند.

 

روز گذشته شبکه‌های اجتماعی عرب زبان اعلام کردند که در منطقه رقه یک «گروه طرفدار دمشق» تشکیل شده که به آمریکا که در خاک سوریه در حال جنایت جنگی است، اعلان جنگ داده است. این گروه از ساکنین رقه دعوت کرده‌اند تا از هر طریق ممکن در مقاومت در برابر آمریکا شرکت کرده و مانع از آن شوند که آنها بتوانند سوریه را تجزیه کنند. در فیلم ویدئویی پخش شده از این گروه، برخی نیروهای نظامی روس نیز دیده می‌شوند که می‌تواند بخشی از جنگ تبلیغاتی علیه آمریکا باشد.

 

البته این یک واقعیت است که در مناطقی که تحت اشغال نیروهای ائتلافی به سرکردگی آمریکا قرار دارد، ساکنین بسیاری از اوضاع فعلی ناراضی هستند و رسانه‌های گروهی سوریه نیز بارها مطالبی در باره وضعیت بحرانی در شهر رقه و همچنین اقدامات «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) در آتش زدن پرچم سوریه در سردر خانه‌های ساکنین شهر و توهین به مردم آن را نشان داده‌اند.

 

ائتلاف آمریکایی که در جریان بمباران‌های گسترده بطور کامل شهر رقه (پایتخت سابق داعش در سوریه) را نابود کرده و باعث کشته شدن تعداد زیادی از ساکنین آن شده، قطعا مورد حمایت ساکنین عرب شهر رقه قرار ندارد. از سوی دیگر، دولت سوریه روز گذشته (پنج شنبه) بار دیگر آمریکا را به کشتار جمعی شهروندان غیرنظامی در استان دیرالزور متهم کرد. بر اساس اطلاعات دمشق، در جریان حملات هوایی ائتلاف غربی طی چند روز اخیر، بیش از ۶۰ غیرنظامی کشته شده‌اند. همین واقعیات، انگیزه زیادی برای شرکت شبه نظامیان طرفدار دمشق در مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی و متحدان آنها بوجود آورده است.

 

موفقیت آمیز بودن عملیات نیروهای دولتی در مبارزه با تروریست‌ها

 

سرهنگ “یوری نیتکاچوف” کارشناس مسائل نظامی در این باره به این روزنامه توضیح داد، مقامات دمشق هم از لحاظ نظامی- سیاسی و هم از لحاظ اقتصادی، علاقه زیادی برای مبارزه قاطع با حضور نظامی آمریکا در کشورشان دارند و این به معنای آن خواهد بود که شبه نظامیان و افراد زیادی، از شهروندان وفادار به دمشق و اتباع خارجی طرفدار سوریه، از جمله از روسیه و سایر کشورهای جامعه مشترک المنافع هم ممکن است به مبارزه علیه آمریکا بپیوندند.

 

این در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد اجرای آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، موفق نبوده و درگیری‌ها بین نیروهای دولتی با حمایت هوایی روسیه با تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

 

این کارشناس برجسته روس در این زمینه گفته است: «روش اقدامات نیروهای دولتی سوریه در این منطقه یادآور روش آزادسازی شهر حلب از دست تروریست‌ها از طریق جنگ‌های پارتیزانی است که بطور موثر نابودی آنها در موقعیت شهری را تضمین می کند. این برخلاف روش ائتلاف آمریکایی است که در این موارد از بمباران هوایی استفاده می‌کند که قربانیان حملات آنها، به مراتب در میان ساکنین مناطق مذکور، بیشتر از نیروهای تروریستی است، بخصوص که این گروه‌ها از ساکنین محلی بعنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

تسنیم

پیشنهاد وزیر دفاع روسیه در مورد اوضاع “رقه” و “التنف” سوریه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه با ارائه گزارشی از وخامت اوضاع انسانی در مناطق التنف و رقه سوریه، برای “استفان دی‌میستورا” نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، به‌منظور ایجاد یک کریدور انسانی از منطقه التنف و اردوگاه پناهجویان سوری “الرکبان” در این منطقه (که در کنترل نظامیان آمریکایی و ... پیشنهاد وزیر دفاع روسیه در مورد اوضاع “رقه” و “التنف” سوریه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

هشدار مسکو به واشنگتن درباره پیامدهای حمله به سوریه

روسیاالیوم، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای به دولت آمریکا درباره پیامدهای حمله به سوریه با استناد به اتهامات بی‌اساس علیه این کشور در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

پنتاگون: آمریکا مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ «راب منینگ» روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا گزارش ها در مورد نشر احتمالی اطلاعات غلط در خصوص کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه را پیگیری می کند، اما در حال حاضر هیچگونه مدرکی دال بر کاربرد اینگونه تسلیحات در اختیار ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه