اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

از هر ۱۰ ایرانی ۶ نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

نتایج نظر سنجی ایسپا نشان می‌دهد که از هر ۱۰ ایرانی شش نفر در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و شبکه تلگرام در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و بیشترین افراد عضو نیز از میان افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.

 

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در بهمن ماه اقدام به اجرای نظرسنجی ملی در خصوص “سنجش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نگرش مردم به این شبکه‌ها” از طریق تلفنی و با حجم نمونه ۱۵۰۰ نفر کرد.

 

 

علاوه بر آن نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در حال حاضر ۵۹.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال کشور حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند که نسبت به آذرماه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است. مردان نسبت به زنان پنج درصد بیشتر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و از بین گروه‌های سنی، گروه سنی جوان (۱۸ تا ۲۹ سال) با ۸۱ درصد بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی دارا هستند.

 

۸۴ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی و ۴۴ درصد افراد با تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. میزان عضویت متاهلین در شبکه‌های اجتماعی ۵۴.۷ درصد و مجردین ۷۶.۷ درصد است. به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ متاهل ۵۵ نفر و هر ۱۰۰ مجرد ۷۷ نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که البته پس از کنترل متغیر سن مشخص شد اختلاف بین مجردین و متاهلین در مورد عضویت در شبکه‌های اجتماعی به طور کامل ناشی از سن پاسخگویان است و ارتباطی با تجرد یا تاهل آنها ندارد.

 

در بین شبکه‌های اجتماعی، تلگرام با ۵۵ درصد کماکان در صدر مصرف مردم کشور قرار دارد و پس از آن اینستاگرام با ۲۳ درصد در رتبه دوم جای گرفته است.

 

نتایج به دست آمده از این نظر سنجی همچنین نشان داد که میزان عضویت مردم در واتس‌آپ ۱۴ درصد، فیسبوک چهار درصد، وایبر دو درصد، گوگل پلاس دو درصد و شبکه‌های تانگو، توییتر و وی‌چت هر کدام نیز کمتر از یک درصد بوده است.

 

در نظرسنجی ملی ایسپا در سال گذشته ۳۸ درصد مردم کشور عضو تلگرام بوده‌اند که امسال با افزایش ۱۷ درصدی به ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در سال گذشته ۱۷ درصد مردم عضو اینستاگرام بوده‌اند که این میزان در سال جاری با رشد ۶ درصدی به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. سایر شبکه‌های اجتماعی از سال گذشته تاکنون با کاهش عضویت مواجه بوده‌اند. سرانه مصرف شبکه‌های اجتماعی در طول شبانه روز توسط مردم ۷۲ دقیقه بر حسب کل نمونه و ۱۲۰ دقیقه بر حسب استفاده‌کنندگان است.

ایسنا

دادگاه عالی اروپا رای داد: ساعات رفت و آمد روزانه کارگران جزء ساعات کاری آنها محسوب ‌شود

به گزارش ایلنا، در حالی که در ایران، مجلس در صدد بررسی لایحه اصلاح قانون کار بر خلاف مصالح جمعی کارگران است، دادگاه عالی اروپا به تازگی رایی صادر کرده است که برای بسیاری از کارگران اروپا نیز تازگی دارد. براساس این رای، زمانی که کارگران در هر روز صرف رفت و آمد از منزل ... دادگاه عالی اروپا رای داد: ساعات رفت و آمد روزانه کارگران جزء ساعات کاری آنها محسوب ‌شود

ادامه

جهان, خبر, غرب اروپا

بازگشت روسیه به خانه سازی کمونیستی

پس از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ اجرای طرح های دولتی بزرگ خانه سازی متوقف شد، ولی اکنون برای کاهش مشکلات روزافزون ناشی از گرانی مسکن، گستردگی اجاره نشینی و حتی بی خانمانی اجرای طرح های موفق خانه سازی زمان حاکمیت کمونیست ها در روسیه در دستور کار قرار گرفته است به گزارش ایرنا، ... بازگشت روسیه به خانه سازی کمونیستی

ادامه

ارشیتکت, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا