تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

از فردا افغانستان با ۲ رئیس جمهور اداره می شود

«اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» قرار است فردا دوشنبه به عنوان روسای جمهور افغانستان ادای سوگند کنند.

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، قرار است اشرف غنی و عبدالله عبدالله در دو مراسم جداگانه، اما همزمان، مراسم سوگند ریاست جمهوری افغانستان را انجام دهند.

 

اشرف غنی از میهمانان خود دعوت کرده است ساعت هشت و سی دقیقه روز دوشنبه، در مراسم سوگند وی به عنوان رئیس جمهور منتخب افغانستان در ارگ ریاست جمهوری شرکت کنند. از سوی دیگر، عبدالله عبدالله نیز میهمانان خود را برای شرکت در مراسم مشابه روز دوشنبه، ساعت ۹ صبح، دعوت کرده است.

 

شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد فرهنگی رئیس جمهور افغانستان گفته است، روز دوشنبه به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف، تعطیل عمومی در کابل اعلام شده است. عبدالله عبدالله که خود را بر اساس آرای پاک، رئیس جمهور افغانستان می‌داند قبل از این نیز برای چند استان شمالی افغانستان استاندار معرفی کرده بود.

 

از سوی دیگر اما سخنگوی عبدالله عبدالله روز شنبه گفت: «ما این دعوتنامه‌ها را برای همه سازمان‌های ملی و بین المللی فرستاده‌ایم و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم سوگند عبدالله عبدالله اتخاذ شده است.»

 

وی گفت: این مراسم قرار است فردا (دوشنبه) در کابل و همزمان با مراسم سوگند اشرف غنی برگزار شود.

 

قرار بود مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان نهم اسفند برگزار شود، اما به درخواست آمریکا برگزاری این مراسم به بعد از امضای توافقنامه آمریکا و طالبان موکول شد. بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی نزدیک به پنجاه و یک درصد و عبدالله عبدالله حدود چهل درصد آرا را به دست آوردند.

 

حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف برای میانجیگری بین عبدالله و اشرف غنی وارد میدان شده‌اند.

 

خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز که به کابل آمده با هر دو طرف دیدار و گفتگو کرده است. به نظر می‌رسد، میانجی‌گری‌ها بین ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی تاکنون نتیجه نداده است.

موافقت دادگاه کیفری بین‌المللی با آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی در افغانستان

قضات دادگاه کیفری بین‌المللی امروز (پنج‌شنبه) اجازه آغاز تحقیقات درباره اتهامات جنایات جنگی در افغانستان توسط طالبان، نیروهای افغان و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را صادر کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افغانستان, امریکا, جنایات جنگی, جنوب آسیا, جهان

رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه: امضای توافقنامه با طالبان نشانه دورویی آمریکاست

رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه به امضای توافقنامه صلح بین آمریکا و گروه طالبان اشاره کرد و آن را نشانه دیگری از حمایت واشنگتن از تروریسم و دورویی این کشور خواند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, تروریسم, جنوب آسیا, خبر, روسیه, سوریه

صاحبنظران روس: موافقتنامه بین طالبان و آمریکا برای اهداف تبلیغاتی ترامپ امضا شد

مقام‌ها و کارشناسان روس معتقدند که موافقتنامه صلح بین آمریکا و گروه طالبان برای اهداف تبلیغاتی ترامپ امضا شده است.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, روسیه, نروژ

بازهم توطئه امریکا؛ مذاکراتی که امریکا با طالبان پیش‌برد به‌امضای توافقنامه صلح با امارات اسلامی افغانستان انجامید

مقامات آمریکایی و طالبان سرانجام روز شنبه ۱۰ اسفند (۲۹ فوریه) در دوحه، پایتخت قطر توافقنامه‌ای را برای پایان دادن به درگیری‌های نوزده ساله در افغانستان امضا کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, خبر