الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

از زمان ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ ؛ ۵۰۰ هزار تن درجنگ‌های آمریکا کشته شده‌اند

موسسه امور عمومی و بین‌الملل واتسون در گزارشی با عنوان “هزینه‌های جنگ” عنوان کرده است که آمریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برای جنگ‌های خارجی ۵.۹ تریلیون دلار هزینه کرده که کشته شدن حدود ۵۰۰ هزار نفر را نیز به دنبال داشته است.

 

این گزارش که ماه جاری میلادی منتشر شده، حاکی از آن است که حدود ۳۷۰ هزار نفر به طور مستقیم در خشونت‌های مرتبط با جنگ‌های آمریکا کشته شده‌اند، در حالی که افراد بیشتری در اثر سوءتغذیه و زیرساخت‌های ویران شده جان خود را از دست داده‌اند. تخمین زده می‌شود که در جنگ‌هایی به رهبری آمریکا، ۲۵۰ هزار غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰.۱ میلیون تن آواره شده باشند.

 

علاوه بر آن، شش هزار و ۹۰۰ تن از نیروهای نظامی، هفت هزار و ۸۰۰ مقاطعه‌کار و بیش از ۱۱۰ هزار مبارز ارتشی از زمان حملات ۱۱ سپتامبر در جنگ‌هایی به سرپرستی آمریکا کشته شده‌اند.

 

این آمارها مرگ بیش از نیم‌ میلیون نفری را که پس از تلاش آمریکا و قدرت‌های دیگر برای سرنگونی بشار اسد، رییس جمهور سوریه در سال ۲۰۱۱ کشته شدند، شامل نمی‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف تحت رهبری آمریکا که بیش از ۷۰ کشور در آن حضور داشتند، از سپتامبر سال ۲۰۱۴ عملیاتی را علیه تروریست‌های داعش در سوریه و عراق صورت داده است. اقدامات مرگبار ائتلاف آمریکا در سوریه با مجوز دولت سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل صورت نگرفته است.

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بهای جنگ‌هایی که در افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه به سرپرستی آمریکا صورت گرفته، برای این کشور حدود ۵.۹ تریلیون دلار هزینه داشته است.

 

بر اساس این گزارش، این آمار با هزینه‌ای که پنتاگون برای این جنگ‌هاتخمین می‌زند، تفاوت قبل توجهی دارد زیرا “این مبلغ نه تنها بودجه‌های تخصیصی که از سوی وزارت دفاع تعیین شده را در نظر دارد، بلکه هزینه‌های دولت فدرال برای پیامدهای جنگ را نیز شامل می‌شود.”

 

طبق ارزیابی این گزارش، هزینه جنگ‌های فعلی که پس از ۱۱ سپتامبر آغاز شده‌اند، تقریبا منحصرا از طریق قرض پرداخت می‌شود که هم بدهی‌های ملی آمریکا و هم کسری بودجه این کشور را افزایش داده است.

 

این گزارش هشدار می‌دهد: اگر آمریکا فورا قرض‌های خود را پرداخت نکند، باید سود این بدهی‌ها را نیز بپردازد. ما تخمین می‌زنیم که سود این بدهی‌ها تا سال ۲۰۵۳ می‌تواند به بیش از ۷.۹ تریلیون دلار برسد.

 

نتا کرافورد، استاد علوم سیاسی در این گزارش نوشته است: هیچ استراتژی‌ای برای پایان جنگ وجود ندارد.

 

او می‌افزاید: این واقعیت که آمریکا هزینه‌های هنگفتی را برای جنگ‌هایی می‌پردازد که دست‌کم در افغانستان به بن‌بست خورده و در عراق و سوریه به راه حلی دست پیدا نکرده است و این یک مشکل مالی طولانی مدت است که بر نسل‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

ایسنا

کارشناسان آمریکایی: واشنگتن مانع فشار جهانی بر بن‌سلمان است

شماری از کارشناسان آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا تاکید کرده اند آمریکا بزرگترین مانع فشارهای جهانی بر دولت بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در پرونده قتل خاشقچی است.

ادامه

امریکا, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

خشم آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل و چین

آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل با چین به شدت خشمگین است. این در حالی است که اکنون جنگی اقتصادی میان چین و آمریکا درگرفته و واشنگتن نگران است بازنده نبرد اقتصادی با پکن باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

عطوان؛ واکنش مسکو و دمشق به‌حمله اسرائیل ویرانگر و زلزله‌وار خواهد بود

عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم آورده است: می‌توان گفت که بدون تردید هفته جاری شاید سرآغازی برای زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل با هم باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

عطوان: ناتو عربی اعلام جنگ فرقه‌ای جدید در منطقه است

روزنامه فرامنطقه ای ‘رأی الیوم’ در یادداشتی روز دوشنبه با انتقاد از تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتو عربی»، نوشت: تشکیل ائتلاف جدید به معنای اعلام آغاز جنگ های مذهبی و فرقه‌ای جدید در منطقه خاورمیانه و اجرای طرح اسرائیل خواهد بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, قطر, لیبی, مقاله, یمن