۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, درمان, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

از بیانیه‌ی تجمع بازنشستگان؛ دولت بدهی هنگفت خود به صندوق تأمین اجتماعی را پرداخت نماید

بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال بیانیه‌ای، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.

 

به گزارش ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اجتماعات اخیر خود در بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

ما بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم مشکلاتی که از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر ما وارد گردیده، به دلیل این است که دولت مبلغ هنگفتی را که طی سنوات گذشته به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار می‌باشد، پرداخت نمی‌نماید. فلذا ما خواهان برگرداندن و اعاده این مبلغ به صاحبان واقعی آن یعنی بازنشستگان بوده و در همین راستا خواستار رفع تبعیضات و همچنین اجرای قوانین به شرح ذیل می‌باشیم.

 

۱- با توجه به شروع جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق کارگران و تورم افسارگسیخته سال جاری ما خواهان افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۰ هستیم و همچنین تاکید می‌گردد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌باید در تعیین دستمزد خود دخیل و تصمیم‌گیرنده باشند.

 

۲- از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم می‌باشد تقاضا داریم در این زمینه اقدام عاجل صورت پذیرد.

 

۳- ما خواهان اجرای کامل همسان‌سازی از طرف سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و همچنین همسان‌سازی بازنشستگانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، هستیم.

 

۴- از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون؛ مسئول درمان کامل بازنشستگان و بیمه‌پردازی اجباری به طور مستقیم می‌باشد، لذا خواهان اجرای صحیح آن قانون می‌باشیم.

 

۵- ما خواستار دریافت مزایای شغلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با شاغلین هستیم.

 

۶- ما خواهان پرداخت عیدی برابر با شاغلین به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

 

۷- ما خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار که بر اساس ماده ۶۹ مصوب سال ۷۸ که بدین‌گونه سازمان تأمین اجتماعی عمل کرده می‌باشیم.

 

۸- همانطور که مطلع هستید سازمان تأمین اجتماعی مسئول اجرای وظایف حمایتی نمی‌باشد و باید هزینه‌های حمایت از گروه‌های حمایتی را از دولت اخذ نماید و نباید از دسترنج بازنشستگان و شاغلین بیمه‌پرداز اجباری برای گروه‌های حمایتی هزینه گردد و خواستار جلوگیری از این‌گونه اهمال‌کاری‌ها می‌باشیم.

 

۹- ما خواهان اصلاح اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی بوده و همچنین خواهان اداره این سازمان براساس سه‌جانبه‌گرایی می‌باشیم.

 

۱۰- ما خواهان اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مناطق جنگی و همچنین برداشتن اینگونه تبعیضات آشکار بین صندوق‌های بازنشستگی می‌باشیم.

 

در پایان این بیانیه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند:

 

۱- هرگونه تصمیم گیری در مورد بازنشستگان بدون حضور نمایندگان منتخب، فاقد اعتبار است.

 

۲- در صورتی که به خواسته‌های فوق ترتیب اثر داده نشود حق تجمع و اعتراض برای بازنشستگان محفوظ می‌باشد.

فعال صنفی؛ دولت با شرکای خود بر سر گنج سازمان نشسته و بازنشستگان در فقر هستند

حسین غلامی بر این باور است که تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی و به رسمیت شناخته شدن حق مشارکت واقعی، می‌تواند دارایی‌های سازمان را بهتر اداره کند.

ادامه

اجتماعی, ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, فساد, کارگری

بیانیه‌ی صد تن از فعالان مدنی در حمایت از مطالبات کارگران کشور

چهار دهه پس از وقوع یکی از گسترده‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم با دعوی عدالت‌خواهی و برغم تکرار شعارهای تبلیغاتی رسمی، کارگران کشور همچنان به‌شکل آشکاری در زمره‌ی بی‌دفاع ترین اقشار جامعه به‌شمار می‌آیند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, بازنشستگان, بیانیه, پرستاری, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, کارگری, معلمان, نئولیبرالیسم

بیانیه مطالباتی بازنشستگان

ما امضا کنندگان این بیانیه‌ی مطالباتی، در این شرایط بحرانی ناشی از ادامه‌ی شیوع بیماری کرونا و برای کنترل این بلای جان‌سوز، که اصلی‌ترین معضل سلامت روز کشور ما و خصوصا بازنشستگان است از حضور در خیابان اجتناب کرده و تنها بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواسته‌های خود را از این طریق به گوش دولت و ... بیانیه مطالباتی بازنشستگان

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, کارگری