واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

«اروپا نمی‌تواند برجام را حفظ کند اما سکوت می‌کند»

اتحادیه اروپا چشم‌اندازی برای حفظ برجام ندارد ولی در این باره سکوت می‌کند. این را گزارشگر تلویزیون آلمان در بروکسل می‌گوید. به نظر او تلاش‌های اروپا در برابر قدرت ایالات متحده آمریکا به احتمال قوی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

گزارشگر کانال یک تلویزیون آلمان در بروکسل در گزارشی درباره تلاش‌هایی که در این شهر میزبان نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا برای نجات برجام انجام می‌گیرد، نوشته است که اتحادیه اروپا با گذشت بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام با ناامیدی به حفظ این توافق نگاه می‌کند. به نوشته هولگار رومن برای اتحادیه اروپا روشن است که این توافق تنها در صورتی قابل نجات است که “رژیم آخوندها” از منافع اقتصادی آن بهره ببرد و این دقیقا چیزی است که با توجه به تحریم‌های آمریکا تقریبا غیر ممکن است. نتیجه این که ایران نیز گام به گام از تعهداتش نسبت به برجام عقب‌نشینی می‌کند.

 

گزارشگر تلویزیون آلمان به سخنان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، در سال گذشته میلادی اشاره کرده که گفته بود «ما مصمم هستیم هر تلاشی را برای حفظ برجام انجام دهیم» و نوشته است که از آن زمان تاکنون وضع هیچ تغییری نکرده است. آلمان و چهار قدرت دیگر، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین، تلاش خود را کرده‌اند که ایران را در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا به برجام پای‌بند نگهدارند. حال این کشورها نگرانند که با شکست نهایی برجام مسابقه اتمی در خاورمیانه اوج گیرد.

 

هولگار رومن نوشته است که برای همه طرفین روشن است که در مقابل اراده آمریکا «حفظ برجام ماموریتی ناممکن است». دونالد ترامپ روشن کرده است که هرکس بخواهد این تحریم‌ها را نادیده بگیرد یا دور بزند با پیامدهای جدی روبرو خواهد شد. این گزارشگر معتقد است که اینستکس (راهکاری که اروپا برای نجات برجام از طریق ایجاد یک کانال برای ارائه کالا در مقابل فروش نفت ایران در نظر گرفته است) تاکنون بی‌اثر بوده و کشورهایی که آن را ایجاد کرده‌اند، درباره بی‌نتیجه بودن آن و این که این کانال نیز نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از میلیاردها خسارت ایران را جبران کند، سکوت می‌کنند.

 

این گزارشگر در پایان نوشته است که با این حال در برلین و بروکسل هم‌چنان گفته می‌شود که آنها می‌توانند این معامله مهم را حفظ کنند. این درحالی است که هم ایران به عقب‌نشینی از تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد و هم آمریکا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش می‌دهد. تحت این شرایط بعید به نظر می‌رسد بشود با وعده‌های مبهم به ایران و اصرار به آن برای “پرهیزکاری” جلوی اوج‌گیری بحران در منطقه را گرفت.

 

اعتراضات شهروندان هنگ‌کنگ برای دمکراسی از نهم ژوئیه سال جاری آغاز شده است. این اعتراض‌ها بارها به درگیری شدید میان معترضان و پلیس انجامیده است. شهروندان هنگ‌کنگ به تاثیر و نفوذ چین اعتراض می‌کنند.

ترامپ به‌مکرون: تحریم‌های ایران را فعلا لغو نمی‌کنیم/ اتحادیه اروپا خواستار بازگشت ایران به برجام شد

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود بار دیگر تاکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران در شرایط فعلی لغو نمی‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

راه جلوگیری از جنگ و تنش‌های خطرناک نظامی در منطقه مذاکره است!

در خلال هفته گذشته و هم‌زمان با برگزاری نشست کشورهای “گروه ۷”، مانورهای دستگاه دیپلماتیک جمهوری اسلامی در زمینهٔ سنجش امکان مذاکره با آمریکا توفان رسانه‌ای پردامنه‌ای به‌همراه داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فرانسه

تهران و اروپا در انتظار موافقت ترامپ با اعطای ١۵ میلیارد دلار اعتبار به ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حکومت تهران موافقت خود را با اجرای کامل برجام در ازای دریافت یک خط اعتباری به ارزش تقریبی پانزده میلیارد دلار اعلام کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه