گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

اروپا به سمت آینده‌ای با خشکسالی‌های شدید پیش می‌رود

نتایج یک مطالعه جدید دانشگاه آلمان نشان می‌دهد که خشکسالی‌های تابستانی در اروپا تا پایان قرن حاضر، به طور فزاینده ای تشدید شده و تاثیرات آن، به ویژه در شبه جزیره ایبری مشهود خواهد بود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، پیامدهای ناشی از بحران آب‌وهوایی در گوشه و کنار جهان احساس می‌شود و همه شواهد و پیش‌بینی‌ها نه از توقف بلکه از تداوم این روند خبر می‌دهند.

 

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خشکسالی‌های تابستانی در اروپا به طور فزاینده ای تشدید شده و تاثیرات آن، به ویژه در شبه جزیره ایبری مشهود خواهد بود. به این ترتیب نه تنها تا پایان قرن حاضر، این وضعیت بسیار وخیم تر خواهد شد بلکه فرانسه، منطقه آلپ، مدیترانه و شبه جزیره ایبری به عنوان چهلر «نقطه داغ» در نظر گرفته شده است.

 

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه آلمانی «لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ» انجام شده است ضمن یادآوری «هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی قابل توجه» خشکسالی‌های سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ در اروپا، بر اهمیت و لزوم بررسی تحولات خشکسالی به منظور ارائه پاسخ مناسب به بحران آب‌وهوایی در آینده تاکید کرد.

 

نتایج این مطالعه همچنین پیش‌بینی می‌کند که در بازه زمانی سال‌های ۲۰۸۰ تا ۲۰۹۹میلادی، اروپا افزایش دفعات و شدت خشکسالی‌های تابستانی را تجربه خواهد کرد.

 

به این ترتیب وقوع خشکسالی شدید در اروپای مرکزی ۲۵ درصد، شرق اروپا ۲۰ درصد و کوه‌های آلپ ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. این مطالعه همچنین افزایش دفعات خشکسالی شدید در فرانسه را تا ۶۰ درصد پیش‌بینی می‌کند.

 

محققان این مطالعه از افزایش خشکسالی‌ها در مدیترانه در فصل تابستان تا ۸۰ درصد و در شبه جزیره ایبری تا ۹۶ و ۸۰ درصد در ماه‌های ژوئیه و اوت خبر داده اند.

 

«ماگدالنا میتِرمایر» نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: از منظر کاهش بارندگی‌ها، روندی روشن از خشکسالی‌های تابستانی طولانی‌تر و شدیدتر به وضوح مشاهده می‌شود.

 

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، خشکسالی جدی‌ترین خطر برای محصولات زراعی و دامی در همه نقاط جهان به شمار رفته و طبق برآوردها، سالانه حدود ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

گزارش یک اعتراض؛ تحقیقی از اعتراضات ۹ ‌روزه مردم خوزستان

همزمان با پایان بازی فوتبال، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی و پیروزی استقلال در ضربات پنالتی، فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی خوزستان منتشر شد. در این فراخوان آمده بود با توجه به اهمیت این بازی، می‌توان به این بهانه به خیابان رفت و اعتراض کرد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, دهقانی, کارگری, گزارش, محیط زیست

معجزه خشک کردن پرآب‌ترین استان ایران! / دلیل بی‌آبی خوزستان چیست؟ (فیلم)

بی‌آبی خوزستان و اعتراضات مردم این استان در روزهای اخیر در صدر اخبار قرار گرفته است. رویداد۲۴ در این ویدئو نشان داده که از سال‌های گذشته چه عواملی باعث شده تا پرآب‌ترین استان ایران خشک شود.

ادامه

ایران, گزارش, محیط زیست, ویدیو

چرا کارون خشک شد؟ + ویدئو

کارون به عنوان پرآب‌ترین، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه ایران به طول ۹۵۰ کیلومتر، از زردکوه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد. شرایط نامطلوب بارندگی در سال آبی جاری و کاهش ۴۴ درصدی میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های نرمال، شرایط کارون را بحرانی‌تر از همیشه کرده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست, ویدیو