هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

بر اساس تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه فردا، به صورت رسمی طی مراسمی از ‘تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ‘ارنونا’ در شهر بیت‌المقدس منتقل شود.

 

بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان و سوئد نیز در میان کشورهایی هستند که دعوت اسرائیل برای حضور در این مراسم را رد کرده اند.

 

بر اساس گزارش رسانه های اسرائیل، انگلیس و فرانسه نیز از جمله کشورهای تحریم کننده مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس هستند.

 

رسانه های اسرائیل به نقل از یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر ملیت و نام وی نوشتند: دعوت از ما برای جشن گرفتن رخدادی که با آن مخالفیم و آن را محکوم می کنیم، کمی عجیب است.

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: قرار است یک هیات آمریکایی برای حضور در این مراسم، امروز (یکشنبه) به اسرائیل سفر کنند. ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جارد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو مانچین وزیر خزانه داری آمریکا و ۱۲ عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می کنند.

 

بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدئو کنفرانس زنده یا ویدئویی از پیش ضبط شده، به مناسبت این مراسم سخنانی را ایراد خواهد کرد. نیر بارکات شهردار بیت‌المقدس نیز اعلام کرده میدان نزدیک به محل سفارت آمریکا در بیت‌المقدس قرار است به نام ‘ترامپ’ نامگذاری شود.

 

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برای ‘بده بستان’ با اسرائیل نیست، بلکه بر مبنای ‘منافع آمریکا’ صورت گرفته است.

 

به نوشته هاآرتص، وزارت امور خارجه اسرائیل چهار روز پیش از مراسم بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس، برای ۸۶ سفارت در اسرائیل دعوتنامه برای شرکت در این مراسم فرستاده که تنها ۳۰ سفیر این دعوت را قبول کردند.

 

روز جمعه گذشته و در آستانه اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه پیاپی در دست به تظاهرات گسترده در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زدند.

 

خبرگزاری فلسطینی «معا» نوشت: منابع پزشکی فلسطین گفتند که «جمال عفانه» (۱۵ ساله) روز جمعه در اردوگاه شرق شهر رفح در جنوب غزه از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان اسرائیل قرار گرفت و روز شنبه بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

 

از از زمان آغاز برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت (۱۰ فروردین) در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی تاکنون ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ هزار ۵۲۰ تن دیگر نیر زخمی شده اند.

ایرنا

 

محمد بن‌سلمان: فلسطینی‌ها یا پیشنهادات را قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه اسرائیلی معاریو، به نقل از ولیعهد عربستان نوشت که مساله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی ایران و اسرائیل را محتمل دانست

به نقل از جروزالم‌پست، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن، درباره خطر درگیری مستقیم میان این رژیم و ایران در سوریه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

درگیری تازه در نوار غزه با سه کشته و حدود هزار زخمی

بنا به گفته وزیر بهداشت اسرائیل در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه مرزی اسرائیل و نوار غزه، طی روز جمعه بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی سه فلسطینی کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, خبر, فلسطین

به‌دلیل دنبال روی از ترامپ در مسئله فلسطین؛ رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز جمعه، از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمت مناسب نیست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, رومانی, شرق اروپا, فلسطین