گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

ارزش تجارت چین با کشورهای راه ابریشم به ۹۶۰ میلیارد دلار رسید

«جایو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که ارزش تبادلات تجاری چین با کشورهای حوزه راه ابریشم جدید به بیش از ۹۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

به گزارش ایرنا، وی در گفت وگو ی مطبوعاتی در پکن با خبرنگاران چینی و خارجی یادآورشد که پکن ۲۰۱ سند همکاری راه ابریشم نوین را با ۱۳۸ کشور و ۳۱ سازمان بین المللی امضا کرده است.

 

وی افزود: تجارت خارجی و سرمایه گذاری اساساً ثابت است. با این وصف از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، حجم تجارت چین با کشورهای شریک راه ابریشم زمینی و دریایی به بیش از ۹۶۰ میلیارد دلار و میزان سرمایه گذاری مستقیم چین در بخشهای غیر مالی کشورهای این حوزه بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار بوده است که ۳۰ درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین،تکمیل تونل راه آهن چین – لائوس و امضای قرارداد فاز یک راه آهن چین – تایلند و ساخت راه آهن جاکارتا-باندونگ و سرویس قطار مترو در پاکستان و افتتاح آن از جمله پروژه های راه ابریشم است.

 

«جایو» به اعزام قطارهای باری چین-اروپا با وجود همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت که از ابتدای سال تا ماه جاری میلادی جابجابب از این طریق به ۱۰ هزار سفر رسیده و از مجموع قطارهای کل سال ۲۰۱۹ میلادی بین چین و شهرهای اروپایی بیشتر است.خط ریلی چین و اروپا ۲۱ کشور و ۹۲ شهر اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش هایی درخصوص توافق ژاپن و استرالیا در روز ۱۷ نوامبر درمورد پیمان امنیتی و موضع پکن گفت: ما بارها گفته‌ایم که کشورهای مربوط باید روابط دوجانبه ای را که منجر به صلح ، ثبات و اعتماد متقابل منطقه ای بین کشورهای منطقه باشد ، توسعه دهند. چنین رابطه ای باید به جای هدف قرار دادن طرف ثالث یا تضعیف منافع کشور دیگر، با روند صلح و توسعه همراه باشد.

 

وی اظهارات رهبران استرالیا و ژاپن را درباره این توافق ، طرح اتهامات بی اساس علیه چین و دخالت فاحش در امور داخلی چین دانست و ادامه داد: ما از جوانب ذی ربط می خواهیم که شرایط را درک کرده و جلوی اقدامات نادرست برای تضعیف حق حاکمیت چین و دخالت در امور داخلی این کشور را بگیرند.

 

«جایو لی جیان» همچنین درباره انتقادهای وزیر امور خارجه آمریکا در لهستان درباره آزادی های مذهبی در چین یادآورشد: سفارت چین در لهستان بیانیه ای در رد این اظهارات منتشر کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: پمپئو معمولاً از کشورهای دیگر به عنوان بلندگویی برای انتقاد و اتهام علیه دیگر کشورها استفاده می کند. پکن همواره بر مخالفت با این رویه تاکید ورزیده و از واشنگتن خواسته است دست از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بردارد.

 

وی توضیح داد که لازم است خاطرنشان کنم در مقایسه با وضعیت چین ، اوضاع مذهبی در ایالات متحده واقعاً نگران کننده است. درواقع یک مشکل دراز مدت و سیستماتیک از تبعیض نژادی در ایالات متحده وجود دارد.

 

وی گفت: طبق نتایج نظرسنجی منتشر شده مرکز تحقیقات گالوپ و پیو ، ۷۵ درصد از مسلمانان آمریکایی معتقدند که در آمریکا مورد تبعیض جدی قرار می‌گیرند.

 

جایو از سیاستمداران آمریکایی و از جمله وزیر خارجه آن کشور خواست که بجای انتقادهای مداخله جویانه از کشورهای دیگر به دنبال بهبود شرایط در داخل آمریکا باشند و به کشورهای دیگر نیز توصیه کرد اجازه ندهند واشنگتن به عنوان مهره های شطرنج از آنها سوء استفاده کند.

چین الگوی بی‌مانند توسعه جهان

پیشرفت‌های علمی و فنی، مهار ویروس کرونا با تدابیر سرسختانه، تبدیل شدن به دومین اقتصاد بزرگ دنیا و حضور فعال در سازمان‌های بین‌المللی و اجرای بزرگترین طرح قرن ۲۱ موسوم به راه ابریشم نوین و صدها مورد دیگر چین را به الگویی بی‌همانند از توسعه تبدیل کرده که جهان در چنین مقیاسی هرگز تجربه نکرد.

ادامه

اسیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی

طرفداران بایدن ۷۰درصد از اقتصاد آمریکا را تامین می‌کنند

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده، ۷۰درصد از اقتصاد این کشور را ایجاد می‌کنند؛ در حالی که این آمار برای طرفداران حزب جمهوری‌خواه کمتر از ۳۰درصد است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

نگاهی به بزرگترین توافق تجاری جهان

چین و ۱۴ کشور آسیا و اقیانوسیه بزرگترین توافق تجاری جهان را امضا کرده‌اند، توافقی که یک‌سوم تولید ناخالص ملی کل جهان را شامل می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, خبر, ژاپن, سنگاپور, کامبوج, کره جنوبی, مالزی, میانمار, نیوزلند, ویتنام