چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اردوغان یونان و فرانسه را به جنگ تهدید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه سران فرانسه و یونان را نالایق و ناتوان توصیف کرد و گفت آیا از بهایی که قرار است در تقابل با منافع ترکیه بپردازید آگاه هستید؟

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه مناقشات دریای مدیترانه، خطاب به یونان و فرانسه هشدار داد و گفت آنکارا مصمم است تا به هر قیمتی از منافع ملی خود دفاع کند.

 

وی افزود: سوال واقعی این است که آیا آنها که با ما در مدیترانه تقابل‌جویی می‌کنند هم حاضر به انجام چنین فداکاری هستند؟ آیا مردم یونان حاضرند به خاطر حاکمان نالایق و جاه‌طلب خود، پذیرای آنچه که ممکن است با آن مواجه شوند؛ باشند؟ آیا مردم فرانسه از بهایی که قرار است به خاطر رهبران نالایق‌شان بپردازند؛ آگاه هستند.

 

به ادعای اردوغان تهدید علیه منافع و حقوق ترکیه در مدیترانه، ازجمله دغدغه‌های اصلی این کشور است.

 

منافعی که اردوغان از آن نام می‌برد شامل طرح‌های او برای کاوش در بخشی از آب‌های فراساحلی این کشور به امید بهره‌برداری از منابع نفت و گاز موجود در آن است.

 

این درحالی است که یونان و جمهوری قبرس نیز درخصوص این بخش از آب‌های مدیترانه ادعای مشابهی را مطرح می‌کنند.

 

اظهارات اردوغان در حالی ایراد شد که ترکیه از دیروز یکشنبه رزمایش دو هفته‌ای خود را در آب‌های مدیترانه آغاز کرد.

 

همزمان، یونان می‌گوید روز جمعه جنگنده‌های ترکیه وارد منطقه اطلاعات پروازی آتن شده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، ورود جنگنده‌های ترکیه به منطقه درست زمانی انجام شد که چهار جنگنده اف -۱۶ یونان در حال اسکورت یک بمب‌افکن «بی -۵۲» آمریکا بودند و رفتار جنگنده‌های ترکیه «اقدامی تحریک‌آمیز» تلقی شد.

 

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه اعلام کرد چنانچه ترکیه با قبرس و یونان به توافق نرسد، احتمال اعمال تحریم علیه آنکارا وجود دارد.

واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط گمرک چین، پس از توقف کامل واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن، چین طی ماه ژوئیه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت به ارزش کلی ۱۳۴ میلیون دلار از کشورمان وارد کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, اندونزی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, عراق, عربستان سعودی

رویای ۷ میلیون بشکه‌ای عراق و وضعیت میادین مشترکِ با ایرانِ در شرایط تحریم

یک کارشناس اقتصادسیاسی اظهار داشت: خطری از جانب سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های خارجی در عراق نسبت به امنیت ایران نیست اما اینکه که ما چگونه بتوانیم از تحریم‌ها رها، سرمایه‌های خارجی را جذب و منابع مشترک را برداشت کنیم تا مغبون نشویم، حائز اهمیت است.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, سوریه, عراق

هشدار جدی اتحادیه اروپا به‌آنکارا؛ گفتگو‌ها بر سر مدیترانه پیش نرود تحریم می‌کنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که در صورت عدم پیشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مدیترانه تحریم‌هایی جدیدی در انتظار آنکارا خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جهان, خبر, فرانسه, قبرس, یونان