مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

اردوغان: کنترل کامل شهر عفرین در اختیار نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفت

در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، اعلام کرد، نیروهای ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه وارد شهر عفرین شده‌اند،‌ رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کرد، از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز یکشنبه، “به طور کامل” شهر عفرین تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمده است.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد نیروهای ترکیه وارد مرکز شهر عفرین شده‌اند.

 

اردوغان ضمن اعلام تسلط نیروهای ترکیه بر مرکز شهر عفرین واقع در حومه شمال غربی عفرین و به اهتزاز درآمدن پرچم ترکیه در کنار پرچم ارتش آزاد سوریه تاکید کرد: ما جرابلس، الراعی و الباب را پاکسازی کردیم و اکنون توانستیم عفرین و مناطق هم‌جوار آن را از “تروریست‌ها” پاک کنیم.

 

وی ادامه داد: ما تمامی تدابیر لازم را برای تامین امنیت برای شهروندان عفرین به کار می‌گیریم.

 

در این راستا دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، یگان‌های کرد همچنان در برخی مناطق عفرین هستند و درگیری‌هایی در داخل شهر بین دو طرف درگرفته است.

 

شبکه العربیه نیز به نقل از منابع مخالفان گزارش داد، نیروهای کرد از عفرین عقب‌نشینی کرده و نیروهای ارتش آزادی سوریه در حال پاکسازی خیابان‌ها هستند.

 

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، پیش از تسلط نیروهای ترکیه، درگیری‌های شدیدی بین آنها و یگان‌های مدافع خلق کرد در داخل عفرین در گرفت.

 

نیروهای کرد سوریه روز گذشته از جنایت وحشتناک ارتش ترکیه در این شهر در نتیجه حملات شدید پرده برداشتند که ۴۷ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

 

عملیات ترکیه و شورشیان سوری در شهر کردنشین عفرین موجب آوارگی هزاران تن و کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این شهر شده است.

ایسنا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: آمریکا در تدارک حمله موشکی به سوریه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که تحرکات گروه‌های نظامی آموزش‌دیده توسط آمریکا با استفاده از سلاح‌های شیمیایی به‌دنبال بهانه‌ای برای حمله آمریکا به‌سوریه هستند و مسکو اقدامات پیشگیرانه مرتبط را در این خصوص انجام می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه

بغداد طرح کاهش مشاوران و مربیان آمریکایی در عراق را به واشنگتن ابلاغ کرد

به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی اخیرش با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بر اجرای طرح کاهش تعداد مشاوران و مربیان آمریکایی در خاک عراق پس از پیروزی بر داعش تاکید کرد و گفت،‌ حضور این مربیان باید به حمایت از نهادهای نظامی و امنیتی عراق و ... بغداد طرح کاهش مشاوران و مربیان آمریکایی در عراق را به واشنگتن ابلاغ کرد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق

خروج ۴۰ هزار غیرنظامی از غوطه شرقی، بعداز آزاد‌سازی مناطقی از دست تروریست‌ها

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سرمایه گذاری غرب در تروریسم و استفاده از تروریست های جبهه النصره در قالب کلاه سفیدها خبر داد و گفت: سازمان ملل تئاتر قدرت نمایی نیست.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, سوریه

درخواست پارلمان اروپا برای توقف عملیات عفرین و خروج نیروهای ترکیه از سوریه

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه گذشته قطعنامه‌ای را در موضوع سوریه به تصویب رساند که بر اساس رای اکثریت نمایندگان این پارلمان، از ترکیه خواسته شد تا عملیات خود را در عفرین سوریه متوقف و نیروهایش را از این منطقه خارج کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه