مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ از سرویس‌های امنیتی روسیه که بلگراد را درباره «شورش‌های برنامه‌ریزی شده» در پایتخت این کشور آگاه کردند، تشکر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ به طور مشخص از سرویس‌های امنیتی روسیه به دلیل هشدار درباره ناآرامی‌های این کشور تشکر کرد. به گزارش راشا تودی، تظاهرات‌کنندگان طرفدار غرب عصر ... تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

ادامه

اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, صربستان, غرب

«انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

رییس جمهور صربستان با اشاره به تلاش معترضان حامی غرب برای ورود به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور، این اعتراضات را «انقلاب رنگی نافرجام» خواند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربستان اعتراضات غرب‌گرایان در بلگراد، پایتخت این کشور و تلاش آن‌ها برای حمله به ساختمان‌های دولتی را «انقلاب ... «انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

ادامه

آمریکا, جنوب شرق اروپا, جهان, روسیه, صربستان, غرب, کوزوو, گزارش, یوگوسلاوی

۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

رسانه‌ها فاش کردند که پس از آغاز بمباران مردم مظلوم نوار غزه، انگلیس مخفیانه ۵۰۰ نظامی دیگر خود را در پایگاه‌هایش در قبرس جنوبی برای حمایت تل‌آویو مستقر کرد. به گزارش مهر، خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های انگلیس اذعان کردند که پس از آغاز بمباران غزه توسط اسرائیل، بریتانیا دست کم ۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر را ... ۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب شرق اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قبرس

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

اردوغان: جنگ تا آزادی قره‌باغ ادامه دارد

رئیس جمهور ترکیه گفت که حملات ارتش آذربایجان تا تسلط بر منطقه «قره باغ کوهستانی» ادامه دارد.

 

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی، گفت که حملات تا آزادی منطقه «قره‌باغ کوهستانی» ادامه خواهد داشت. او قره‌باغ را منطقه اشغالی به دست ارمنستان توصیف کرد.

 

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در خلال سخنانی از طرق ویدئو کنفرانس برای افتتاح یک سد در شهر «ریحانلی»، مدعی شد که با نگاهی به سیر تحولات از مدیترانه و سوریه تا قفقاز متوجه تلاش‌ها برای محاصره ترکیه می‌شویم.

 

او تأکید کرد که ترکیه بر یکپارچگی خویش و شکست محاصره‌ای که به ادعای اردوغان دشمنان ترکیه می‌خواهند بر این کشور تحمیل کنند، اصرار دارد.

 

سخنان اردوغان بر لزوم ادامه جنگ تا آزادی قره‌باغ کوهستانی در حالی است که وزارت خارجه روسیه شب گذشته از تماس تلفنی چاووش اغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه روسیه و ترکیه و تأکید هر دو بر آتش‌بس و توقف جنگ خبر داده بود.

 

پیش از این نیز «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان گفته بود که تنها در صورت عقب‌نشینی ارمنستان از منطقه قره‌باغ کوهستانی، کشورش فعالیت نظامی در این منطقه را متوقف خواهد کرد.

 

با این حال ارمنستان نیز گفته که حاضر است میانجیگری روسیه برای پایان درگیری‌ها را بپذیرد.

 

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه (ششم مهر ماه) آغاز شد.

 

ارمنستان از حمله آذربایجان به مرکز جمهوری قره‌باغ کوهستانی خبر داد

 

در ششمین روز درگیری میان باکو و ایروان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، یک مقام ارمنستانی امروز جمعه از حمله نیروهای آذربایجانی به شهر «اِستِپاناکِرت»، مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی (جمهوری آرتساخ) خبر داد و اعلام کرد در نتیجه این حمله بسیاری زخمی شده‌اند.

 

«آرتسرون هونیسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مستقر در ایروان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد «در بین جمعیت غیرنظامیان (شهر) افراد زخمی زیادی وجود دارد و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب دیده است.»

 

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مشخص نکرد که چه نوع حمله‌ای از سوی نیروهای آذربایجانی انجام شده و چه سلاح‌هایی در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

 

خبرگزاری «آرمن پرس» هم گزارش داد مرکز جمهوری خودخوانده آرتساخ از سوی نیروهای آذربایجانی بمباران شده است.

 

خبرنگار «اسپوتنیک» هم که در محل حضور دارد، چندین انفجار در مرکز این جمهوری را گزارش کرد. ویدئویی هم که گفته می‌شود مربوط به حمله به این شهر است در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در این ویدئو ستون دود سفید که به آسمان بلند شده، دیده می‌شود.

 

با شدت گرفتن دور جدید تنش‌های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، ایروان از آمادگی خود برای همکاری جهت آتش‌بس خبر داده است.

 

وزارت خارجه ارمنستان امروز، جمعه اعلام کرد که برای تعامل با سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری مجدد آتش‌بس در منطقه قره‌باغ آمادگی دارد.

 

صبح امروز بود که وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان با بیان اینکه درگیری‌های شدید بین دو کشور در منطقه قره‌باغ همچنان ادامه دارد، مدعی نابودی اهدافی از طرفین شدند.

 

وزارت دفاع آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح آذربایجان کنترل برخی بلندی‌های استراتژیک را در منطقه آغ‌دره حوالی ماتاغیس به دست گرفته‌اند».

 

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز خبر داد که پدافند هوایی این کشور صبح امروز یک فروند هواپیمای نظامی و یک پهپاد متعلق به ارتش آذربایجان را سرنگون کرده است.

 

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهرماه آغاز شد. جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بیانیه مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا درخصوص تنش‌های قره‌باغ

رؤسای جمهور روسیه، فرانسه و آمریکا در خصوص تنش‌های قره‌باغ بیانیه مشترک صادر کرده و آتش‌بس و مذاکره بدون پیش‌شرط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خواستار شدند.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, امریکا, ترکیه, تروریسم, تشنج زدایی, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دخالت نظامی, روسیه, فرانسه

دیده‌بان حقوق بشر: شرکت‌های امنیتی ترکیه مزدوران سوری را به آذربایجان اعزام کردند

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» روز چهارشنبه مدعی شد؛ شرکت‌های امنیتی ترکیه مزدوران سوری را به جمهوری آذربایجان اعزام کرده‌اند.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, ترکیه, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دخالت نظامی, سوریه