مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مجتمع دولتی از جمله استانداری نینوا در غرب موصل آزاد شد!

نیروهای عراقی در جریان عملیات بازپس‌گیری غرب موصل از داعش پیشروی‌های چشمگیری داشته‌اند. ارتش عراق اعلام کرد که مجتمع دولتی از جمله استانداری نینوا در غرب موصل را از گروه “دولت اسلامی” باز پس گرفته است.

 
ارتش عراق روز سه‌شنبه (۷ مارس / ۱۷ اسفند) اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور گام‌های موفقیت‌آمیزی در راه آزادسازی غرب موصل برداشته‌اند.

 
گفته می‌شود که نیروهای عراقی ساختمان‌های اصلی دولتی، موزه اصلی و همچنین شعبه بانک مرکزی در غرب موصل را از داعش باز پس گرفته‌اند.

 
به گفته مقامات ارتش عراق، همچنین پل “الحریه” که از اهمیتی استراتژیک برخوردار است، تحت کنترل نیروهای عراقی درآمده است. ارتش عراق قصد دارد از این طریق راه‌های پیشروی را تقویت کرده و در عین حال راهی برای خروج ساکنان شهر فراهم آورد.

 
طبق اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت درگیری‌های حاکم بر سر غرب موصل باعث آواره شدن بیش از ۵۰ هزار نفر شده است.

 
رود دجله کلانشهر موصل را که مرکز استان نینواست، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

 
مجموعا پنج پل از جمله پل “الحریه” این دو بخش را به هم متصل می‌کرد، اما این پل‌ها در جریان جنگ و درگیری یا صدمه دیده، یا تخریب شده‌اند.

 
نیروهای عراقی در صورت ترمیم این پل‌ها می‌توانند، به راه‌های مهمی در جریان عملیات بازپس‌گیری غرب موصل و آزادسازی آن از داعش دست یابند.

 
غرب موصل آخرین پایگاه “دولت اسلامی” (داعش) در عراق است. نیروهای ویژه عراق در ماه ژانویه سال جاری بخش شرقی شهر را از داعش پس گرفتند. علمیات آزادسازی غرب موصل نیز روز ۱۹ فوریه آغاز شد.

صدای آلمان

داعش دستور فرار سرکرده‌های خود از موصل را صادر کرد

به گزارش السومریه‌نیوز، منابعی محلی در عراق، امروز- سه‌شنبه- اعلام کردند که دستورهایی مبنی بر عقب‌‌نشینی «فوری» فرماندهان به اصطلاح «جیش‌الخلافه» از موصل به شهر الرقه در سوریه، صادر شده است.   این منابع تصریح کردند، فرماندهی نظامی داعش در الرقه به بقیه فرماندهان این گروه در استان نینوا دستور عقب‌نشینی داده و از آنها ... داعش دستور فرار سرکرده‌های خود از موصل را صادر کرد

ادامه

ایران, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

تسلط ارتش عراق بر دومین پل موصل

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در غرب موصل، به مجتمع اصلی دولتی نزدیک‌تر شده‌اند، همچنین نیروهای عراقی بر پل آزادی در شهر موصل تسلط یافتند.   به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مسئول در بخش اطلاع‌رسانی نظامی عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد، نیروهای عراقی بر پل آزادی در شهر موصل تسلط یافتند.   این مسئول ... تسلط ارتش عراق بر دومین پل موصل

ادامه

جهان, خبر, عراق

فرستاده سازمان ملل به‌سوریه پایان مذاکرات ژنو ۴ را اعلام کرد

دی‌میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه پایان دور چهارم مذاکرات ژنو و آغار دور پنجم مذاکرات را در پایان ماه جاری میلادی اعلام کرد.   به گزارش سایت شبکه الجزیره، در دور چهارم مذاکرات ژنو درباره دستورکاری شامل چهار مساله اصلی با اضافه کردن بند تروریسم آن هم به درخواست هیئت نظام سوریه بحث شد. ... فرستاده سازمان ملل به‌سوریه پایان مذاکرات ژنو ۴ را اعلام کرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

پایان عملیات پالمیرا توسط ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه

به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه با کمک و حمایت نیروهای هوایی روسیه عملیات پالمیرا را به اتمام رساند.   دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خبر اتمام عملیات پالمیرا را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام نمود.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، فرماندهی کل ارتش سوریه در ... پایان عملیات پالمیرا توسط ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا