دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

ارتش عراق: جدول زمانی خروج دائمی نیروهای آمریکایی ازعراق کلید خورد

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه القائم به شکل کامل انجام شد و استقرار مجددی در کار نیست.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، سرتیپ، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز پنجشنبه، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه القائم که میزبان برخی مشاوران، کارشناسان و متخصصان فنی است طبق یک جدول‌بندی زمانی در راستای خروج دائمی آنها کلید خورده است.

 

وی گفت، طی روزهای آتی نیروهای ائتلاف بین‌المللی همگی از عراق خارج خواهند شد.

 

الخفاجی عنوان کرد، بعد از عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه القائم، فرماندهی عملیات الجزیره هنگی از ارتش را مامور در اختیار گرفتن پایگاه نیروهای خارج شده کرد و این هنگ فورا به این امر مبادرت نمود.

آمریکا در ورود شرکت های چینی به عراق اختلال ایجاد می کند

«محمد البلداوی» عضو کمیته برنامه ریزی مجلس عراق امروز پنجشنبه، فاش کرد که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در ورود شرکت های چینی به عراق اختلال ایجاد می‌کنند.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق

آمریکا با تعلیق برخی تحریم های ایران موافقت کرد

شبکه تلویزیونی “المیادین” لبنان چهارشنبه شب مدعی شد که آمریکا به سازمان بهداشت جهانی وعده داده است که تحریم‌های ایران را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صندوق بین‌المللی پول

گاردین؛ انگلیس در حال فشار به آمریکا برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران است

یک نشریه انگلیسی با انتشار گزارشی از فشار دولت لندن بر آمریکا برای تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با شیوع کرونا خبر داده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئیس, غرب اروپا