مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه وارد میدان نفتی العمر در دیرالزور شد/تسلط ارتش بر شهر القریتین

ارتش سوریه پس از درگیری‌هایی با داعش موفق به ورود به مهم‌ترین میدان نفتی العمر در دیرالزور شد، همزمان این ارتش با هم‌پیمانانش شهر القریتین در حومه حمص را تحت تسلط خود درآوردند.

 

به نقل از سایت النشره، پس از درگیری ارتش سوریه با داعشی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور واقع در شرق رودخانه فرات که مهم‌ترین میدان نفتی سوریه است ارتش سوریه وارد این منطقه شد.

 

این پیشروی راه را برای پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه از جنوب این شهر به سمت میدان‌های نفتی این شهر بست.

 

این ارتش به عملیات نظامی خود و پیشروی از دو جهت ادامه داد و در نهایت کنترل تپه دکر و پایگاه‌های نظامی متعددی در اطراف شهر القریتین در حومه شمالی حمص را به دست گرفت و علاوه بر اینها توانست پس از درگیری‌های شدید با داعش، وارد چند ساختمان مسکونی در شمال شهر القریتین در حومه جنوب شرقی شود.

 

همزمان با بمباران توپخانه‌ای و راکتی متقابل میان دو طرف‌ هلی‌کوپترهای روسی پایگاه‌های داعش در اطراف شهر القریتین را با موشک بمباران کردند که در پی آن تعدادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند.

 

پس از عملیات نظامی که صبح امروز (شنبه) آغاز شد و در آن تعدادی داعشی کشته شدند، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حال حاضر کنترل شهر القریتین واقع در حومه حمص را مجددا در دست گرفتند.

 

داعش اواخر ماه سپتامبر گذشته توانست در عملیاتی غافلگیر کننده به طور کامل وارد این شهر شود، مسکو انگشت اتهام را به سوی ائتلاف ضد داعش گرفت و اعلام کرد که داعش از نزدیکی پایگاه نظامی التنف حرکت خود را آغاز کرد.

 

نیروهای سوری صبح امروز مجددا کنترل این شهر را بعد از سه هفته افتادن دست داعش مجددا به دست گرفتند و تعدادی از داعشی‌ها را به هلاکت رساندند.

ایسنا

فرار شماری از سرکرده‌های داعش به ترکیه، بعد از شکست در سوریه

به گزارش خبرگزاری «اسکای نیوز»، دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد از منابع آگاه اطلاعاتی در دست دارد که حاکی از فرار شماری از سرکرده های داعش به خاک ترکیه است.   بر اساس این خبر در طول چند روز و چند هفته گذشته شمار زیادی از سرکرده های سوری و خارجی داعش از دیرالزور ... فرار شماری از سرکرده‌های داعش به ترکیه، بعد از شکست در سوریه

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه

درگیری‌های «صحرای سینا» ۳۰ کشته برجای گذاشت

به گزارش رویترز، منابع محلی مصر از کشته شدن ۶ سرباز ارتش این کشور در درگیری با تروریست‌ها در صحرای سینا، خبر دادند.   ارتش مصر با انتشار بیانیه‌ای اضافه کرد که بیش از ۱۰۰ تن از عناصر تروریستی به پایگاه‌های مرزی در صحرای سینا حمله کردند که در نتیجه درگیری‌ها ۶ تن از سربازان ... درگیری‌های «صحرای سینا» ۳۰ کشته برجای گذاشت

ادامه

جهان, خبر, مصر

انبار بزرگ جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه کشف شد

شبکه راشادتودی و کانال پنجم تلویزیون روسیه از کشف انبار بزرگ تسلیحات داعش ساخت آمریکا و فلسطین اشغالی در شهر آزاد شده میادین سوریه خبر دادند.   این رسانه ها روز یکشنبه در گزارشی از شهر میادین در استان دیرالزور که دیروز کامل از اشغال داعش آزاد شد، اعلام کردند: انبار بزرگ تسلیحات و تجهیزات ... انبار بزرگ جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه کشف شد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

آزادی کامل شهر استراتژیک «المیادین» در دیرالزور

به نقل از تلویزیون سوریه، شهر المیادین واقع در شرق این کشور از لوث تروریست های تکفیری خارج شد.   بر اساس این گزارش، ارتش سوریه در جریان آزادسازی این شهر دهها عنصر تکفیری را به هلاکت رساند.   شاهدان عینی اعلام کردند که عملیات مین روبی از شهر المیادین آغاز شده است.   گفتنی ... آزادی کامل شهر استراتژیک «المیادین» در دیرالزور

ادامه

جهان, خبر, سوریه