مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه وارد محوطه فرودگاه ابوالضهور در حومه ادلب شد

ارتش سوریه ضمن پیشروی در حومه حماه و حلب، حلقه محاصره تروریست‌های جبهه النصره در فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه ادلب را تنگ‌تر کرد و موفق شد وارد محوطه فرودگاه شود.

به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای نظام سوریه موفق شدند وارد محوطه فرودگاه ابوضهور در ادلب شوند و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای نظام و تروریست‌های هیئت تحریر الشام (النصره سابق) که در داخل فرودگاه هستند، در جریان است.

 

وی افزود: نیروهای نظام وارد این فرودگاه شده‌اند در حالی که این فرودگاه چند روز پیش به محاصره آنها درآمد و آنها به لحاظ نظامی بر آن تسلط یافته بودند. این پیشروی دو سال بعد از تسلط النصره بر این فرودگاه است.

 

این فرودگاه در مرزهای اداری بین دو استان ادلب (در شمال غرب) و حلب در (شمال) سوریه واقع است.

 

در این راستا ارتش سوریه و هم‌پیمانانش کنترل تل سلمو، آخرین خط دفاعی جبهه النصره در اطراف فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفتند و وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌ها در محورهای اطراف این فرودگاه شدند.

 

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش عملیاتشان در حومه جنوب شرقی ادلب ادامه داده و روستاهای حوارین، رمله، مزیعله، نواره، رسم الشیخ و تل الصبحه در جنوب غرب شهر خناصر در حومه جنوب شرقی حلب را در دست گرفتند.

 

ارتش سوریه همچنین در حومه شمال شرقی حماه پیشروی کرده و روستاهای الشاکوسیه و الرهجان را بعد از درگیری‌های شدید با جبهه النصره آزاد کرد.

 

در صورت کنترل ارتش سوریه بر این فرودگاه، این اولین پایگاه نظامی خواهد بود که نیروهای نظام در ادلب کنترل آن را در دست خواهند گرفت.

 

ارتش سوریه از ۲۵ دسامبر حمله گسترده‌ای را علیه هیئت تحریر الشام و گروه‌های تندرو دیگر برای سیطره بر حومه ادلب و تأمین مسیر استراتژیک شرق فرودگاه که شهر حلب را به دمشق وصل می‌کند، آغاز کرده‌اند.

ایسنا

پیشروی سریع ارتش سوریه در ادلب و آزادسازی ده‌ها روستا

به نقل از سانا، هماهنگی عالی میان یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه نقش بارزی در پیشروی‌ها به سمت ریف شمال شرقی «حماه» و ریف جنوب شرقی ادلب ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که در کمتر از یک ماه اخیر از آغاز عملیات نظامی در این محور، ده‌ها روستا آزاد شده‌‌اند.   گزارش‌های میدانی حاکی‌ست که ارتش ... پیشروی سریع ارتش سوریه در ادلب و آزادسازی ده‌ها روستا

ادامه

جهان, خبر, سوریه

روزنامه الاخبار: طرح اسرائیل در غوطه غربی دمشق شکست خورد

روزنامه الاخبار در گزارش امروز خود به قلم “حسین الامین” نوشت: ناحیه “بیت جن” در دامنه کوه “جبل الشیخ” به عنوان آخرین مقر عناصر مسلح در غوطه غربی دمشق به دست ارتش سوریه افتاد. یکصد روز نبرد سنگین باعث شد که این عناصر مسلح تسلیم شده و خواستار مذاکره برای خروج از این ناحیه شوند. ... روزنامه الاخبار: طرح اسرائیل در غوطه غربی دمشق شکست خورد

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, سوریه

نیروهای خلیفه حفتر از آزادسازی کامل بنغازی از وجود داعش خبر دادند

“نیروهای شرق لیبی” اعلام کردند که شهر بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی را از دست “تروریست‌ها” خارج کرده‌اند.   به نقل از روسیا الیوم، ونیس بوخماده، فرمانده اتاق امنیتی مرکزی در نیروهای ارتش ملی لیبی (وابسته به خلیفه حفتر) در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که نیروهای ارتش در حال حاضر کاملاً منطقه خریبیش، آخرین ... نیروهای خلیفه حفتر از آزادسازی کامل بنغازی از وجود داعش خبر دادند

ادامه

جهان, خبر, لیبی

رئیس ستاد کل ارتش روسیه: ماموریت اصلی ما در ۲۰۱۸ نابودی النصره است

این مسؤول نظامی روسیه تاکید کرد: در طول دو سال گذشته حدود ۶۰ هزار داعشی در سوریه کشته شده‌اند که بیش از ۲۸۰۰ تن از آنها از اتباع روسیه بودند. روسیه از مجموع ۷۰ هزار تروریست داعشی در سوریه ۶۰ هزار تن آنها را نابود کرده است.   به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ... رئیس ستاد کل ارتش روسیه: ماموریت اصلی ما در ۲۰۱۸ نابودی النصره است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه