مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه مسیرهای پشتیبانی و تدارکاتی داعش به دیرالزور را قطع کرد

با تسلط ارتش سوریه بر روستای الصالحیه در شمال دیرالزور، مسیر تدارکاتی گروه تروریستی داعش به داخل محله های شهر دیرالزور مسدود شد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع سوریه بامداد شنبه به نقل از منابع میدانی اعلام کرد که ارتش سوریه با همکاری و پشتیبانی نیروهای مقاومت بر روستای الصالحیه در دروازه شمالی شهر دیرالزور مسلط شدند.

 

با این پیشروی ارتش در شرق رود فرات، ارتش سوریه به جاده دیرالزور – حسکه رسید و شماری از تروریست های داعشی را دراین محور به هلاکت رساند و سلاح و تجهیزات آن ها را منهدم کرد.

 

با تسلط ارتش سوریه بر میدان الحلبیه در منطقه الصالحیه در ورودی شمالی شهر دیرالزور و حرکت به سوی پل السیاسه، مسیر تدارکاتی عناصر تروریستی داعش موجود در برخی محله شهر دیرالزور بسته شد.

 

جنگنده های نیروی هوایی سوریه نیز در چند نوبت مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در المیادین، ذیبان، بقرص فوقانی، موحسن، البولیل، الحسینیه، الجنینه، حویجه صکر و محله های العمال، العرفی، الصناعه، الحمیدیه و الحویقه را بمباران کردند.

 

ارتش سوریه روز پنجشنبه نیز روستای الطیبه در جنوب شرق المیادین را آزاد کرده بود.

 

استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز با عراق و شهر دیرالزور در کرانه رود فرات واقع شده است.

ایرنا

آزادی کامل شهر استراتژیک «المیادین» در دیرالزور

به نقل از تلویزیون سوریه، شهر المیادین واقع در شرق این کشور از لوث تروریست های تکفیری خارج شد.   بر اساس این گزارش، ارتش سوریه در جریان آزادسازی این شهر دهها عنصر تکفیری را به هلاکت رساند.   شاهدان عینی اعلام کردند که عملیات مین روبی از شهر المیادین آغاز شده است.   گفتنی ... آزادی کامل شهر استراتژیک «المیادین» در دیرالزور

ادامه

جهان, خبر, سوریه

یورش ۴۵۰ فرد مسلح از منطقه «التنف» تحت کنترل آمریکا به‌ارتش سوریه

به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۴۵۰ فرد مسلح از منطقه التنف تحت کنترل آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه یورش برده اند.   روسها از هلاکت ۳۱ سرکرده گروههای مسلح در ماه جاری میلادی در سوریه خبر داد.   سرگئی رودسکوی از مسئولان روسی در این باره گفت: اوضاع در سوریه ... یورش ۴۵۰ فرد مسلح از منطقه «التنف» تحت کنترل آمریکا به‌ارتش سوریه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

امضای توافق آتش‌بس میان مخالفان سوری در جنوب دمشق

به نقل از منابع رسانه‌ای مصر، گروه‌های سوری در جریان نشستی در قاهره و با ضمانت روسیه به توافق آتش‌بس در جنوب دمشق دست یافتند.   اسپوتنیک نیز گزارش داد، گروه‌هایی که توافق آتش‌بس در قاهره را امضا کرده‌اند، جیش الاسلام، جیش الابابیل و اکناف بیت‌المقدس هستند.   محمد علوش، مسؤول هیئت سیاست در جیش ... امضای توافق آتش‌بس میان مخالفان سوری در جنوب دمشق

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, مصر

بازرسان سازمان ملل از پایگاه شعیرات سوریه بازدید می‌کنند

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت: کارشناسان سازمان ملل دوشنبه به دمشق وارد شدند و قرار است طی روزهای آینده از پایگاه هوایی شعیرات سوریه واقع در استان حمص در مرکز این کشور بازدید کنند.   این اظهارات در حالی بیان شد که طی ... بازرسان سازمان ملل از پایگاه شعیرات سوریه بازدید می‌کنند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه