مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش سوریه تپه استراتژیک مشرف به جولان را تحت کنترل خود درآورد

ارتش سوریه بر تپه استراتژیک “الحاره” در اطراف درعا و القنیطره تسلط یافت.

 

به نقل از العهد، یک فرمانده میدانی سوریه گفت، ارتش سوریه بعد از حملات هوایی و توپخانه‌ای که منجر به هلاکت تروریست‌های النصره و فرار بقیه شد این تپه استراتژیک را پس گرفت.

 

به گفته این فرمانده میدانی، ارتش سوریه همچنین روستاهای سملین، زمرین، تلتیها الشمالیه و الغربیه و منطقه خربه الملیحه واقع در مسیر دو روستای کفر شمس و عقربا در حومه شمالی درعا را پس گرفت.

 

ارتش سوریه همچنین وارد شهر الحاره در حومه شمالی درعا بعد از پیوستنش به روند آشتی‌ها شده است.

 

فرمانده میدانی افزود: ارتش سوریه در راستای اجرای توافقنامه آشتی ملی میان ارتش سوریه و شورشیان، تحت نظارت روسیه وارد این شهر شد. ارتش عملیات خود را ادامه می‌دهد و توانست روستای ام العوسج در شمال غرب روستای زمرین و طیحه و الحرش را پس بگیرد و نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت روستای المال در حومه شمالی درعا هستند.

 

ارتش سوریه عملیات نظامی خود در ۱۵ ژوئن گذشته برای بازپس‌گیری منطقه جنوب سوریه همزمان با روند آشتی ملی آغاز کرد.

 

آغاز روند خروج شورشیان و خانواده‌هایشان از شهر درعا

 

روند خارج کردن شورشیان در راستای اجرای توافقنامه آتش‌بس دست یافته شده بین روسیه و گروه‌های مخالف در تاریخ ششم ژوئیه، روز یکشنبه آغاز شد.

 

یک منبع امنیتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: کارهای مقدماتی برای انتقال ۶۰۰

 

شبه‌نظامی به همراه خانواده‌هایشان از محله‌های شهر درعا در جنوب سوریه به ادلب در شمال غرب این کشور پایان یافته و در این راستا ۱۵ دستگاه اتوبوس حامل این شبه‌نظامیان در محله سجنه در درعا جمع شدند.

 

این منبع میدانی گفت: شبه‌نظامیان به همراه سلاح‌های سبک خود و محموله‌های مهمات‌شان خارج شده‌اند.

 

نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره بیشتر پایگاه‌های خود در درعا و حومه آن را تخلیه کرده و در تاریخ ۱۱ ژوئیه جاری به سمت قنیطره حرکت کرده بودند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، صدها شورشی به همراه خانواده‌هایشان امروز با ۱۵ اتوبوس به همراه وسایل‌ شخصی‌شان از درعا خارج شدند.

 

به گزارش این خبرگزاری، نیروهای روسیه قبل از ظهر اقدام به تفتیش اتوبوس‌ها کردند، این اتوبوس‌ها عازم ادلب هستند که تحت کنترل شورشیان است.

 

سری اول شورشیان خارج شده شامل شورشیانی از مناطق مختلف استان درعاست.

 

شورشیانی خارج می‌شوند که توافقنامه آشتی را رد کرده‌اند، این در حالی است که روند تحویل دادن سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین شورشیان در راستای اجرای توافقنامه آشتی ادامه دارد.

ایسنا

ارتش در آستانه کنترل کامل بر درعا و محاصره کامل شورشیان در جنوب سوریه

نیروهای ارتش سوریه در تمامی طول مرزهای درعا با اردن مستقر شده و در آستانه کنترل بر این شهر هستند. سازمان ملل نیز از موافقت دمشق با ارسال کمک برای غیرنظامیان در درعا، قنیطره و سویداء در جنوب این کشور خبر داد.

ادامه

اردن, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

ارتش سوریه بر ۷۰ درصد استان درعا مسلط شد

نهاد موسوم به ‘دیدبان حقوق بشر’ سوریه اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از تسلط بر چند منطقه در مرز اردن، حدود ۷۰ درصد استان ‘درعا’ را به کنترل خود درآوردند.

ادامه

اردن, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

بالاخره شورشیان سوری با روسیه برای خروج از مناطق مرزی به‌توافق رسیدند

شورشیان سوری اعلام کردند که توانسته‌اند به توافقی با نیروهای روسیه دست یابند که به موجب آن سلاح‌هایشان را به صورت مرحله‌ای تحویل می‌دهند و نیروهای پلیس نظامی روسیه هم در مناطق مرزی سوریه با اردن مستقر می‌شوند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا