بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

ارتش سوریه به سه کیلومتری «خان شیخون» ادلب رسید

ارتش سوریه در جریان ادامه عملیات خود در غرب شهر راهبردی خان شیخون، موفق شد شهرک‌های «خربه مرشد» و «المنطار» را آزاد کند و خود را به سه کیلومتری خان شیخون برساند.

 

نیروهای ارتش سوریه بامداد امروز چهارشنبه در محور «الهبیط-خان شیخون» در استان ادلب در شمال غرب این کشور، به عملیات خود علیه گروههای تروریستی ادامه دادند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای سوری موفق شدند شهرک‌های«خربه مرشد» و «المنطار» و مزارع المنطار را در جریان شدیدترین عملیات طی هفته‌های گذشته، باز پس بگیرند.

 

منابع خبری شامگاه گذشته از تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات عاس خبر دادند و تأکید کردند که ارتش سوریه خود را به هفت کیلومتری شهر مهم و راهبردی خان شیخون رسانده است.

 

منابع خبری امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای سوری پس از تسلط بر عاس، خود را به سه کیلومتری ورودی غربی خان شیخون رسانده‌اند.

 

یک منبع در ارتش سوریه تأکید کرد که در جریان عملیات شبانه ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در محور الهبیط-خان شیخون، جنگنده‌های سوری و روس نیز به شدت مواضع آنان را بمباران کردند.

 

در جریان عملیاتهای هوایی و زمینی نیروهای سوری و روس، مواضع تروریست‌ها منهدم و مسیرهای امدادرسانی آنان قطع شد و ارتش سوریه خود را به نزدیکی خان شیخون رساند.

 

همزمان با پیشروی ارتش سوریه، تروریست‌ها در محور شهرک «القصابیه» در جنوب ادلب، به مواضع نیروهای سوری حمله کردند.

 

تروریست‌ها با این حمله قصد داشتند، عملیات ارتش سوریه در محور خان شیخون را تحت‌الشعاع قرار دهند، که این حمله نیز ناکام ماند.

 

در حال حاضر ارتش سوریه در حال تأمین امنیت کامل منطقه‌ای است که بامداد امروز آزاد کرده است تا بتواند دامنه تسلط خود به سمت مزارع اطراف محور الهبیط-خان شیخون را گسترش دهد.

 

خان شیخون چه اهمیتی دارد؟

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خان شیخون با توجه به اینکه مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی است، اهمیت زیادی دارد. این مسیرها باعث شده که خان شیخون، حلقه وصل بین ریف‌های شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد.

 

بنا بر این گزارش، تسلط بر خان شیخون، گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه (حلب) با پایتخت سیاسی این کشور (دمشق) است. اما از نظر نظامی، آزادسازی خان شیخون، باعث خواهد شد که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنه» و «معره النعمان» پیشروی کند؛ منطقه‌ای که حلقه وصل مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.

 

افزون بر این مسئله، تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به معنای تسلط کامل بر منطقه‌ای به وسعت صدها کیلومتر مربع از ریف شمالی حماه از جمله منطقه موسوم به «مثلث مرگ» است؛ مثلثی که شهرکهای «الزکاه»، «اللطامنه» و «کفرزیتا» را به هم وصل می‌کند. کما اینکه شهرک «مورک» نیز در این منطقه قرار دارد و تروریست‌ها از این منطقه، همیشه مواضع ارتش سوریه و شهرک‌های خالی از عناصر تروریستی را بمباران می‌کنند.

 

اگر ارتش سوریه بتواند تروریست‌ها را در شمال حماه محاصره کند، دیگر تروریست‌ها به جز مرگ، جنگ یا خروج با وساطت ترکیه به سمت استان ادلب چاره‌ دیگری ندارند. در این صورت، ریف شمالی حماه کاملا آزاد خواهد شد.

فارس

گاردین؛ بولتون به دنبال تغییر رژیم و مستعمره کردن انگلیس است

روزنامه «گاردین» در یک یادداشت انتقادی با رمزگشایی از اهداف سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن نوشت، جان بولتون می‌خواهد انگلیس برای تامین نان شبش محتاج آمریکا باشد و بریتانیا را به یک کشور ترسو و پایگاهی برای ایالات متحده تبدیل کند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, روسیه, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ونزوئلا