الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ارتش سوریه از تردد خودروهای زرهی آمریکا ممانعت کرد

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، پست ایست و بازرسی ارتش سوریه در حومه قامشلی واقع در شمال شرق این کشور از تردد خودروهای زرهی ارتش آمریکا ممانعت کرده‌ است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پست ایست و بازرسی ارتش سوریه در روستای «حامو» واقع در حومه قامشلی از تردد ۱۱ دستگاه خودرو زرهی هاموی ارتش آمریکا ممانعت کرد.

 

بر اساس این گزارش، پس از ممانعت ارتش سوریه از عبور خودروهای آمریکایی آنها مجبور به بازگشت شدند.

 

این گزارش می‌افزاید، ساکنان این منطقه به سوی این خودروهای زرهی سنگ پرتاب کردند.

 

پیش‌تر نیز چهار دستگاه خودرو نظامی آمریکا در استان حسکه سوریه از سوی ایست و بازرسی ارتش این کشور متوقف شده بودند که باعث درگیری میان آمریکایی‌ها و ساکنان محلی حاضر در منطقه شد و سرانجام با شلیک گلوله از سوی نظامیان آمریکا یک شهروند سوری کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

 

اعلام چند باره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که آخرین آن ۲۲ مهر ماه از سوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بود و از سوی دیگر عدم تحقق واقعی این وعده باعث خشم شهروندان سوری شده و هر از چند گاهی میان ساکنان شرق سوریه و نیروهای آمریکایی درگیری مسلحانه رخ می‌دهد.

 

تروریست‌ها در حمله‌ها از موشک‌های دوش‌پرتاب آمریکایی استفاده می‌کنند

 

یک منبع نظامی سوری روز جمعه اعلام کرد: تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در استان ادلب از موشک های دوش‌پرتاب ساخت آمریکا برای هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی سوریه و روسیه استفاده می‌کنند.

 

به گزارش سانا، این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود:استفاده تروریست‌ها از موشک‌های دوش‌پرتاب همزمان با آن صورت می‌گیرد که این تروریست‌ها در درگیری‌هایی که در محور “سراقب” در جریان است، از حمایت توپخانه‌ای ارتش ترکیه برخودار هستند.

 

یگان‌های ارتش سوریه اخیرا حملات شدیدی را علیه تروریست‌های هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در محور سراقب در حومه جنوب شرقی استان ادلب در شمال غرب سوریه را آغاز کرده‌اند.

 

همزمان با این درگیری‌ها منطقه غرب شهر “سراقب” که محل استقرار عناصر تروریستی است، هدف حملات شدید موشکی ارتش و نیروهای مسلح سوریه قرار گرفت و در جریان تلفات زیادی را به تروریست‌ها وارد کرد.

 

بامداد روز جمعه کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در جریان آن ۳۴ سرباز ترک کشته شدند.

 

در واکنش به این اقدام، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سربازهای کشته شده ترکیه در میان تروریست‌ها حضور داشتند و آنکارا درباره حضور نظامیانش در ادلب به مسکو اطلاع نداده بود.

 

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان ۲ طرف را رقم زده است.

 

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

ایرنا

حرکت ۲ کشتی نظامی روسیه به سمت سواحل سوریه

دو کشتی نظامی ناوگان دریای سیاه روسیه، مجهز به موشک‌های “کالیبر”، در حال عبور از تنگه‌های بسفر و داردانل ترکیه هستند تا وارد دریای مدیترانه شده و به گروه کشتی‌های نظامی دائم روسیه در سواحل سوریه بپیوندند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, ناتو