تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

ارتش روسیه تونل مجهز تروریست‌های داعش در بیابان‌های سوریه را کشف و منهدم کرد + فیلم

نیروهای ارتش روسیه روز سه‌شنبه (دیروز) یک شبکه تونلی وسیع و مجهز تروریست‌های داعش در نزدیک شهر «تدمر» در استان حمص را کشف و منهدم کردند.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبسایت شبکه روسی tvzvezda، «اندریه کالینوف» فرمانده یگان مهندسی نیروهای روسی در سوریه در این باره گفته است که کارشناسان تخریب، این شبکه تونلی را با ۲.۵ تن مواد منفجره تی ان تی منهدم کرده‌اند. مکانی که تروریست‌های داعش از آن به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کردند. همچنین انواع سلاح‌ها، مهمات و تجهیزات ارتباطی و اسناد در این تونل یافت شد.

 

کالینوف به شبکه ایتارتاس نیز گفت که یک گذرگاه به طول ۱۷ متر نیز در زمین حفر شده بود که این تونل‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌ساخت. در این تونل‌ها انواع تیربار، تفنگ و مهمات مختلف کشف شد.

 

به گفته وی تروریست‌ها تا همین اواخر ازین تونل‌ها استفاده می‌کردند، اما طی عملیات‌ «الصحراء البیضاء» که به ظور مشترک از سوی ارتش روسیه و سوریه انجام گرفت، مجبور به ترک تونل‌ها شدند. این عملیات در ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ پس از کشته شدن یک ژنرال روسی به نام «ویاچیسلاو جلادیخ» در حمله تروریست‌های داعش آغاز شد. در این عملیات نیروهای ارتش سوریه، سپاه پنجم، تیپ «القدس» و شبه‌نظامیان «واگنر» با پشتیبانی هوایی ارتش روسیه شرکت دارند.

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر

حامیان فلسطین در مقابل کاخ سفید راهپیمایی کردند

۱۵ گروه سیاسی از جمله رهبران یهودی یک گروه ضد صهیونیست و همچنین چهره های سرشناسی چون نماینده فلسطینی الاصل کنگره آمریکا، با تجمع مقابل کاخ سفید، خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شدند.  

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

واشنگتن پست: آمریکا در مسئله فلسطین مقصر است

واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به حملات اسرائیل به فلسطینی ها در بیت‌المقدس نوشت: این تنها اسرائیل نیست که مانع به ثمر رسیدن آرمان استقلال طلبی فلسطینی‌ها شده بلکه آمریکا هم در این فلاکت چندین دهه‌ای مقصر بوده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین