مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ارتش روسیه:‌ حمله النصره به حومه حماه به تحریک آمریکا بود

به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات کل در ستاد ارتش روسیه گفت: کارشناسان آمریکایی بر برنامه‌ریزی حمله و آموزش افراد مسلح شرکت کننده در آن نظارت داشتند.

 

وی گفت: یگان عملیات ویژه ارتش روسیه عملیات شکستن محاصره نیروهای پلیس نظامی این کشور را که گرفتار تروریست‌های جبهه النصره شده بودند با موفقیت اجرا کرد. این تروریست‌ها حمله گسترده‌ای را به پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال و شمال شرقی حماه در منطقه کاهش تنش در ادلب ترتیب دادند.

 

رودسکوی عنوان داشت: تروریست‌ها خودروهای زرهی و تجهیزات پشتیبانی را در جریان حمله استفاده کردند و اطلاعات موجود ثابت می‌کند که این حمله با موافقت سرویس اطلاعات آمریکا و با هدف پایان دادن به حمله موفقیت آمیز ارتش سوریه در دیر الزور انجام شد. آمریکا جبهه النصره را برای حمله به مواضع ارتش سوریه تحریک کرد و حمله مقر پلیس نظامی روسیه را هم هدف قرار داده بود.

 

وی تاکید کرد، هدف اصلی حمله تروریستی بازداشت گروهی از نظامیان روس در منطقه بود که تعداد آنها ۲۹ تن می‌رسید. این افراد بر اجرای توافق کاهش تنش در ادلب نظارت داشتند. این حمله تروریستی چند ساعت به طور پیوسته ادامه داشت و با ورود یگان عملیات ویژه روسیه، محاصره بدون کشته شدن نظامیان روس و با تنها سه زخمی شکسته شد.

 

بعد از آن ارتش سوریه فورا ضد حمله را با پشتیبانی جنگنده‌های روسی آغاز کرد. در جریان این حمله ۴۰ انبار سلاح و مهمات، تانک و شش خودروی زرهی در پایگاه‌های دشمن تخریب شد و تروریست‌ها ۸۵۰ تن از نیروهای خود را از دست دادند.

ایسنا

 

کوناشنکوف: آمریکایی‌ها برای ارتش سوریه ایجاد مزاحمت می‌کنند

به گزارش اسپوتنیک، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش سوریه که در حال مبارزه با تروریست ها در استان دیرالزور است، تحت حملات شدیدی از شمال که نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای ائتلاف آمریکایی در حال عملیات هستند، قرار گرفته است.   وی گفت: سربازان سوری که تحت حمایت روسیه هستند از ... کوناشنکوف: آمریکایی‌ها برای ارتش سوریه ایجاد مزاحمت می‌کنند

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور / آمادگی گروه‌های مسلح برای تسلیم‌شدن

آزاد سازی مناطق جدید در غرب دیر الزور و حومه شرقی آن به دست نیروهای ارتش سوریه و آمادگی ۳۵ گروه مسلح برای پیوستن به این نیروها از جدیدترین تحولات میدانی سوریه است.   به گزارش المیادین، نیروهای ارتش سوریه توانستند در ادامه پیشروی های خود مناطق حوایج ابومصعه و حوایج ابو عرب و الخریطه ... پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور / آمادگی گروه‌های مسلح برای تسلیم‌شدن

ادامه

جهان, خبر, سوریه

ادامه پیشروی ارتش سوریه و گسترش کمربند امنیتی اطراف فرودگاه دیرالزور

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌هایی از ارتش سوریه به تازگی عملیات گسترده‌ای را علیه مخفی‌گاه‌ها و مراکز تجمع داعشی‌ها در حومه شرقی شهر دیرالزور آغاز کرده‌اند که طی آن خطوط دفاعی داعش در منطقه درهم شکسته و بسیاری از این تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند.   عملیات ارتش سوریه با کنترل کامل ... ادامه پیشروی ارتش سوریه و گسترش کمربند امنیتی اطراف فرودگاه دیرالزور

ادامه

جهان, خبر, سوریه

گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

منابع آگاه در سوریه اعلام کردند، در پی پیشروی‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در استان دیرالزور، گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم ارتش این کشور کرده‌اند.   به گزارش خبرگزاری نووستی روسیه، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، گروهی از اعضای داعش در دیرالزور خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند اما به ... گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

ادامه

جهان, خبر, سوریه