پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ارتش اسرائیل: تاکنون به۶۰۰ هدف در غزه حمله کرده‌ایم/ شمار شهدای غزه به ۶۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۶۹ نفر خبر داد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدا را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

 

رژیم اشغالگر فلسطین برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را ازسرگرفت.

 

رژیم اشغالگر شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی‌های زیادی به بار آورد.

 

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست‌ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن وارد شد.

 

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی‌ترین شهرهای اسرائیلی رسید و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

 

ارتش اسرائیل: تاکنون به ۶۰۰ هدف در غزه حمله کرده‌ایم

 

ارتش اسرائیل اعلام که از زمان آغاز درگیری‌های اخیر علیه فلسطینیان تاکنون به بیش از ۶۰۰ هدف در غزه حمله کرده است.

 

به گزارش الجزیره، ارتش اسرائیل مدعی شد که از ساعت ۲۱ دیشب تا صبح امروز، ۱۳ فروند موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که گنبد آهنین چندین موشک را رهگیری کرده است؛ اما این رژیم از تعداد موشک‌های اصابت کرده به هدف اطلاعاتی منتشر نکرد.

 

از سوی دیگر، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که در دومین روز درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی، ۳۰۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

 

ارتش اسرائیل با تأیید حملات موشکی گروه‌های مقاومت به مناطق مختلف اسرائیل اعلام کرد که شمار این موشک‌ها از دوشنبه شب و آغاز عملیات گروه‌های فلسطیی، به ۱۵۰۰ فروند رسیده است.

 

اسرائیل به خاطر ادامه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی و حملات راکتی مقاومت، فرودگاه بین‌المللی “بن گوریون” در تل آویو را بسته و تمامی پروازها را به فرودگاه رامون در جنوب سرزمین های اشغالی منتقل کرده است.

 

گروه‌های مقاومت فلسطینی با افزایش برد موشک‌های خود برای اولین بار در طول تاریخ ۷۳ ساله نامشروع اسرائیل توانستند مناطق شمالی اسرائیل را موشک باران کنند.

ممنوعیت تظاهرات علیه اسرائیل در فرانسه

لوفیگارو افزود: فرمانداری پلیس در حالی برگزاری تجمعات در پاریس را ممنوع اعلام کرده که درگیری ها میان حماس و اسرائیل شدت یافته و حملات رژیم اسرائیل منجر به شهادت ۶۵ فلسطینی در غزه شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر

حامیان فلسطین در مقابل کاخ سفید راهپیمایی کردند

۱۵ گروه سیاسی از جمله رهبران یهودی یک گروه ضد صهیونیست و همچنین چهره های سرشناسی چون نماینده فلسطینی الاصل کنگره آمریکا، با تجمع مقابل کاخ سفید، خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شدند.  

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا حملات اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کردند

وزارت امور خارجه کوبا حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه آرژانتین نیز ضمن ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، توسل به اقدامات زورگویانه علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ادامه

ارژانتین, اسراییل, امریکای لاتین, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مکزیک, ونزوئلا