پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

ارتش آمریکا: روسیه جدی‌ترین تهدید برای آمریکا در فضاست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معتقد است که روسیه، چین و حتی کره شمالی و ایران تهدیدات بالقوه برای آمریکا در عرصه فضا هستند و روسیه جدی‌ترین تهدید برای منافع نظامی – فضایی این کشور بشمار می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، ژنرال “جوزف دانفورد” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره روابط بین الملل، اعلام کرد که روسیه جدی‌ترین تهدید برای نیروهای آمریکایی مستقر در فضا به شمار می‌رود.

 

وی گفت: «در سال‌های ۱۹۹۰ زمانی که ما تجهیزات قابل توجهی در فضا مستقر کردیم، تصور می‌کردیم که در این زمینه هیچ رقیبی در فضا نخواهیم داشت. ولی در حال حاضر از جمله تهدیدات بالقوه برای آمریکا در این عرصه روسیه، چین و حتی کره شمالی و ایران هستند.»

 

این ژنرال آمریکایی افزود: تهدیدات واقعی برای تجهیزات نظامی مستقر شده آمریکا در فضا وجود دارد. در این رابطه جدی‌ترین تهدید برای منافع نظامی و فضایی ما که به فضا مربوط شده و رابطه گسترده‌ای با آن دارد، روسیه است.»

 

پیش از این، “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت آغاز رسمی فرماندهی فضایی آمریکا، فضا را فضا را عرصه بعدی برای اقدامات نظامی این کشور نامید.

 

در روسیه اعلام شده که ایالات متحده بدین ترتیب قصد نظامی کردن فضا و ایجاد شرایط لازم برای استفاده از فضا در رسیدن به اهداف نظامی خود را دارد و در چنین شرایطی مسکو مجبور است به تهدیدات احتمالی در این زمینه به صورت آینه‌ای و غیرمتقارن پاسخ دهد.

 

در حال حاضر توافقات بین‌المللی موجود استقرار هر نوع سلاح کشتار جمعی در فضا را ممنوع کرده ، البته هنوز هیچ یک از کشورهای جهان به طور رسمی چنین سلاح‌هایی را در فضا مستقر نکرده‌اند.

تسنیم

سناریوی ترکیه برای خرید جنگنده‌های سوخو به جای اف۳۵

تسلیحات روسیه هم از منظر فنی و هم از نظر قیمت بر تسلیحات آمریکایی برتری دارند و همین موضوع ترکیه را به سوی مسکو متمایل کرد، اما آیا رئیس‌جمهوری ترکیه حاضر به پرداخت هزینه سیاسی آن است؟

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, مقاله, میلیتاریسم, ناتو

آمریکا نیروهای بیشتری را در لهستان مستقر می‌کند

ترامپ در دیدار با همتای لهستانی خود ضمن انتقاد مجدد به هزینه‌های دفاعی پایین آلمان و مشارکت برلین در پروژه گازی نورد استریم ۲ از تصمیماتش برای انتقال نظامیان خود از آلمان و یا یک کشور اروپایی دیگر به لهستان خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, لهستان