آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

اذعان مقام ارشد کلاه‌سفیدها به جذب نیرو از میان تروریست‌های سوری

یک مقام کلاه‌سفیدهای حاضر در سوریه، به جذب نیرو از میان تروریست‌ها اعتراف کرد.

 

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «فاروق حبیب» معاون مدیرکل این سازمان که مدعی است مأموریتش امدادرسانی به غیرنظامیان است با شبکه تلویزیونی کانادایی «سی‌بی‌سی» مصاحبه کرد.

 

بخشی از این مصاحبه به کمک‌های سه سال قبل کانادا در انتقال مأموران این سازمان و خانواده‌هایشان به اردن، از طریق سرزمین‌های اشغالی اختصاص یافت.

 

در آن زمان از کانادا خواسته شده بود ۵۰ کلاه سفید و ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های آن‌ها را پذیرد اما به گفته مجری سی‌بی‌سی، ۴۳ نفر از آن‌ها همچنان به این کشور منتقل نشده‌اند.

 

مجری سی‌بی‌سی در این‌باره پرسید: «برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که مسئولین امنیتی کادانا باور دارند این کلاه‌سفیدهای باقی‌مانده، با شورشیان در ارتباط بوده‌اند که به‌نحوی عضو گروه‌های شبه‌نظامی بودند. شواهدی در این زمینه وجود دارد؟»

 

فاروق حبیب در پاسخ گفت: «در ارتباط با این مسئله به‌خصوص، ما ابداً آن را انکار نمی‌کنیم».

 

کلاه‌سفیدهای تحت حمایت غرب خود را نیروهای داوطلبی معرفی می‌کنند که به شهروندان امدادرسانی می‌کنند. رسانه‌های غربی نیز همواره این ادعای آن‌ها را تبلیغ کرده و به پاک کردن وجهه شبه‌نظامیان تروریست حاضر در این سازمان پرداخته‌اند.

 

این در حالی است که ویدئوهای متعددی از کلاه‌سفیدها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد تفنگ به دست در کنار تروریست‌ها ایستاده‌اند.

 

این کلاه‌سفیدها بارها در صحنه‌های اعدام و در حالی که بالای سر سربازان سوری ایستاده‌اند، مشاهده شده‌اند.

 

خبرنگاران زیادی با غیرنظامیان ساکن شهرهای تحت کنترل تروریست‌های سوری مصاحبه کرده‌اند. به گفته این مصاحبه‌شوندگان، کلاه‌سفیدها با تروریست‌ها همکاری داشته و حتی از رساندن دارو به افرادی که ادعای نجاتشان را دارند، امتناع می‌کنند.

 

رسانه‌های غربی با دفاع از ادعای بی طرفی از سوی کلاه‌سفیدها، شواهدی که علیه آن‌ها وجود دارد، «انتشار اطلاعات نادرست» از سوی دولت‌های روسیه و سوریه عنوان می‌کنند. کانادا به‌تنهایی ۷.۵ میلیون دلار به این سازمان کمک کرده است.

 

علاوه بر کانادا، آمریکا نیز که در تبدیل اعتراضات در یک شهر سوریه به درگیری داخلی در سراسر این کشور نقش کلیدی داشته است، همچنان از تروریست‌ها حمایت و در حال غارت ثروت‌های کشور سوریه است.

 

نظامیان آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی عراق وارد خاک سوریه کرده‌اند تا حضور خود را در منطقه الجزیره در شرق سوریه تقویت کرده و نفت این منطقه را به غارت ببرد.

 

«ویاچسلاو ستنیک» رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه اخیراً اعلام کرده تروریست‌ها به زورِ تهدید و بازداشت، اجازه نمی‌دهند افراد غیر نظامی از مناطق کاهش تنش خارج شده و به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بروند.

 

از سوی دیگر، «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه در نشست دوشنبه شب شورای امنیت در پاسخ به ادعاهای بلینکن تأکید کرد وخامت اوضاع انسانی در سوریه فقط در مناطق خارج از کنترل دمشق مشاهده می‌شود.

 

ورشنین با بیان اینکه مناطقی که تحت حاکمیت دولت قانونی سوریه قرار دارند در دریافت کمک‌های بشردوستانه مورد تبعیض قرار دارند، افزود که ایالات متحده و کشورهای اروپایی پیامدهای تحریم‌های خود علیه دمشق بر اوضاع بشردوستانه سوریه را نادیده می‌گیرند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع در استان ادلب نیز گفت: «کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غیرنظامی نمی‌رسد، بلکه در دست تروریست‌ها تمام می‌شود».

استراتژی امریکا در سوریه؛ فشار به‌مردم برای وادار کردن آن‌ها به سرنگون کردن اسد

“دوست من زمستان گذشته به خاطر عدم برخورداری از گرمایش خانگی در رختخوابش جان باخت. چرا؟ چون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بر خلاف هدف اعلام شده‌اش به جای دولت بشار اسد دارد به مردم عادی این کشور آسیب می‌زند. در این کشور تنها برای حدود یک ساعت در روز برق وجود دارد.”

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, فرانسه, لیبی