الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ادعای عامل سیا در باره انفجار بیروت

این حادثه ناشی از انفجار ۲۷۵۰ تن نتیرات آمونیوم بوده که در یکی از انبارهای این بندر دپو شده بود و بر اساس اعلام هلال احمر لبنان تاکنون ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

 

«روبرت بائر» عامل سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که سال ها در منطقه خاورمیانه برای این سازمان اطلاعاتی آمریکایی خدمت کرده در تحلیلی درباره انفجار بیروت به شبکه خبری سی ان ان ادعا کرد: انفجار بیروت قطعا انفجاری از نوع انفجار تسلیحات (مهمات) نظامی است.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با پوشش خبری انفجاری که روز گذشته در بندر بیروت رخ داد از این مامور سابق سیا که سال ها در بیروت به سر برده بود، درباره این انفجار پرسش کرد.

 

بائر به سی ان ان گفت: آنچه که از این انفجار،  «توپ نارنجی » و نوع وقوع آن را شاهد بودیم، نمی تواند انفجار «نیترات آمونیوم» باشد، این انفجار قطعا از نوع تسلیحات (مهمات) نظامی است و من در این باره مطمئن هستم.

 

این عامل سابق و بازنشسته سیا گفت: می گویم که باید محرک این انفجار نوعی انبار مهمات مخفی شده باشد که به این محرک بر اثر فعل و انفعالی که به آن «بریزانس»(Brisance) گفته می شود و نه انفجار نیترات آمونیوم، رخ داده است.

 

بائر افزود: اینکه این انفجار ناشی از مواد محترقه باشد را رد می کنم و همچنین تردید دارم که ارتش لبنان در این انبار مهمات نظامی نگه داری کرده باشد.

 

وی درباره ادعای رئیس جمهوری آمریکا که این یک حمله بوده است به سی ان ان گفت: صحبت های دونالد ترامپ متناقض است و شواهدی دراین زمینه وجود ندارد اما امکان دارد که مهمات نظامی را بطور اشتباهی جابجا کرده باشند که این انفجار رخ داده باشد.

 

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بیروت پایتخت لبنان، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد و خسارت‌های زیادی برجای گذاشت. مدیرکل گمرک لبنان گفت: ماده نیترات باعث وقوع انفجار در بندر بیروت شده است و سیلوهای غله کاملاً در این انفجار تخریب شدند.شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق‌العاده‌ای که بامداد چهارشنبه برگزار کرد، تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی عمومی در لبنان اتخاذ کرد.

 

هلال احمر لبنان در اطلاعیه‌ای شمار کشته شدگان در انفجار دیروز (سه شنبه) بیروت را ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها هلال احمر لبنان افزود: شمار زخمی های این انفجار هم به ۴ هزار نفر رسیده است

 

جهان یکصدا در کنار لبنان

 

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

 

** لبنان قوی بمان

 

در اولین واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به وقوع انفجار در بیروت و ابراز همدردی با مردم مقاوم آن کشور، ‌ نوشت: «لبنان قوی بمان».

 

«ایران همانند همیشه آماده است به هر نحوی که ضروری باشد کمک‌رسانی کند».

 

جمعیت هلال احمر ایران نیز برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان بندر بیروت اعلام آمادگی کرد.

 

سوریه در کنار مردم لبنان

 

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با ارسال پیامی به میشل عون رئیس جمهوری لبنان فاجعه روی داده در بندر بیروت را تسلیت گفت.

 

وی در این پیام افزود: ما کاملا مطمئن هستیم که شما می توانید پیامدهای منفی حاصل از این حادثه فاجعه آمیز را پشت سر بگذارید. ما ایستادگی خود را در کنار کشور برادر لبنان و ملت مقاوم این کشور اعلام می کنیم و به نمایندگی از سوی خود و ملت سوریه به شما و ملت لبنان تسلیت عرض می کنیم.

 

** همبستگی فرانسه با لبنان

 

به گزارش فرانس ۲۴، «امانوئول مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در پیامی در توئیتر نوشت: من همبستگی برادرانه خود را با مردم لبنان در وقوع انفجاری در بیروت که قربانیان و خسارات زیادی برجای گذاشت، اعلام می دارم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرانسه همواره در کنار لبنان ایستاده است.

 

** آمادگی آلمان برای کمک و مشارکت در تحقیقات انفجار

 

وزارت امور خارجه آلمان هم با انتشار بیانیه ای در صفحه توییتر خود نوشت: تصاویری که از بیروت دیدیم تکان دهنده بود. کارکنان سفارت آلمان در بیروت نیز در بین زخمی های این حادثه هستند و فکر ما با اعضای خانواده زخمی ها و قربانیان است.

 

این وزارتخانه افزود، بر این اساس آلمان در این لحظات سخت در کنار لبنان ایستاده و آماده کمک در روند امداد رسانی و تحقیقات در زمینه این انفجار است.

 

** عراق آماده کمک به لبنان

 

برهم صالح رئیس جمهوری عراق طی تماس تلفنی با میشل عون همتای لبنانی خود آمادگی کشورش را برای کمک به لبنان اعلام کرد.

 

وزارت بهداشت عراق هم اعلام کرد که به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تیم پزشکی و کمک های دارویی برای لبنان می فرستد.

 

نخست وزیر عراق در همین حال طی تماس تلفنی با همتای لبنانی همبستگی عراق با لبنان را اعلام کرد و آمادگی بغداد را برای قرار گرفتن در کنار ملت لبنان در این مصیبت کنونی اعلام می کنم.

 

** پیام تسلیت الجزایر

 

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر هم با صدور پیامی به ملت و دولت لبنان فاجعه انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

 

 

** آمادگی مصر برای ارسال کمک

 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت : به دولت و ملت لبنان این فاجعه را تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

 

وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که قاهره به شدت نسبت به انفجار روی داده در لبنان ابراز نگرانی می کند و در حال بررسی نحوه کمک به کشور برادر لبنان در این شرایط حساس است.

 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، مصر به دقت این رویداد را دنبال می کند و به منظور دریافت جزئیات حادثه در حال برقراری تماس های ضروری است.

 

 

** همدردی ونزوئلا با مردم لبنان

 

 

دولت ونزوئلا با ارسال پیامی مراتب تاسف و همدردی خود با دولت و ملت لبنان را اعلام کرد. در بیانیه ای که از سوی «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا منتشر شد، آمده است: دولت بولیواری ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، همدردی خود با خانواده‌های جانباختگان را اعلام می‌کند.

 

** ابراز تاسف عمیق مکزیک در ارتباط با انفجار بیروت

 

«مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک نیز با انتشار پیامی در صفحه توییترش، همبستگی و تاسف عمیق این کشور آمریکای مرکزی را با ملت و دولت لبنان اعلام کرد.

 

رادیو چین؛ سرقت نفت سوریه توسط آمریکا با سوءاستفاده از بحران ۹ ساله

بر همگان روشن است آمریکا که نیروهای نظامی خود را به بهانه دفاع از میادین نفتی به آن مناطق کنترل مسلح کردهای سوریه اعزام کرده، به دنبال سود نفتی و تداوم حضور خود در سوریه است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فقر

به‌دنبال ترور یکی از شخصیت‌های محلی، مقرهای نیروهای قسد در شرق سوریه به تصرف سوری‌ها در آمد

به دنبال ترور یکی از شیوخ برجسته قبایل شرق سوریه از سوی نیروهای مورد حمایت آمریکا، خشم و اعتراض سراسر این مناطق را فرا گرفته و بسیاری از مقرهای قسد به کنترل سوری‌ها درآمده است.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

چرا مصر برخلاف دو هم‌پیمان خود عربستان و امارات، با ایران دشمنی نمی‌کند؟

نیازی نیست اخبار مربوط به رسیدن افسران و سربازان مصری به سوریه برای حمایت از نظام اسد را تکرار کنیم، تا بدانیم مصر از زمان کودتای سال ۲۰۱۳، در صف نظام اسد ایستاده و به این ترتیب عملا با ایرانی که مهمترین حامی نظام اسد محسوب می‌شود، تلاقی پیدا کرده است.

ادامه

امارات, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, عربستان سعودی, مصر, مقاله, یمن