واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

ادعای بلومبرگ درباره امکان کاهش تحریم‌های ایران از سوی ترامپ

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است کاهش تحریم‌های ایران را به عنوان مقدماتی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بررسی کند.

 

به گزارش بلومبرگ، سه منبع مطلع مدعی شده‌اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حرفی از کاهش تحریم‌های ایران با هدف محقق شدن دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در ماه جاری به میان آورده و جان بولتون، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا، سرسختانه با چنین اقدامی مخالف بوده است.

 

برخی نیز مدعش شدند که پس از نشستی در دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا وقتی این ایده مطرح شد، استیون منوچین، وزیر خزانه‎داری آمریکا از این اقدام به عنوان راهی برای شروع دوباره مذاکرات با ایران حمایت کرد و در ادامه آن، ترامپ تصمیم گرفت که بولتون را اخراج کند.

 

علاوه بر این ادعا می‌شود که کاخ سفید در حال فراهم کردن مقدمات دیدار ترامپ و روحانی در بیست‌وسوم سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است.

 

ترامپ در کاخ سفید گفت که درباره دیدار با روحانی «در حال بررسی چیزی نیست»، اما اشاره کرد که ممکن است کاهش تحریم‌های تهران را در نظر بگیرد تا [این دیدار] محقق شود. وی در پاسخ به سوالی درباره دست کشیدن از تحریم‌های ایران گفت که «ببینیم چه می‌شود» و افزود که به دنبال «تغییر حکومت در ایران» نیست.

 

به گزارش ایسنا، تمایل مقامات آمریکایی برای مذاکره با مقامات ایرانی در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور ایران به تازگی در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ، با بیان اینکه «آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهداتش طفره رفته است»، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

ایسنا

سناتور آمریکایی: ترامپ با پیشنهاد مکرون برای حفظ برجام موافقت کرد

سناتور آمریکایی “کریس مورفی” روز پنجشنبه از موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل بازگشت از کاهش تعهدات برجامی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

اتحادیه اروپا: نصب سانتریفیوژهای تازه ایران فوق‌العاده نگران‌کننده است

سخنگوی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از گام تازه ایران در مسیر کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، گفت که تعهد اروپا به برجام به پایبندی کامل ایران به این توافق بستگی دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

ترامپ به‌مکرون: تحریم‌های ایران را فعلا لغو نمی‌کنیم/ اتحادیه اروپا خواستار بازگشت ایران به برجام شد

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود بار دیگر تاکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران در شرایط فعلی لغو نمی‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

راه جلوگیری از جنگ و تنش‌های خطرناک نظامی در منطقه مذاکره است!

در خلال هفته گذشته و هم‌زمان با برگزاری نشست کشورهای “گروه ۷”، مانورهای دستگاه دیپلماتیک جمهوری اسلامی در زمینهٔ سنجش امکان مذاکره با آمریکا توفان رسانه‌ای پردامنه‌ای به‌همراه داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فرانسه