سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

ادعاهای بایدن و ترامپ برای پیروزی، سایه خشونت وابهام برانتخابات آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی در آخرین سخنرانی، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد که هنوز شمارش آرا، به ویژه در سه ایالت کلیدی به پایان نرسیده و او با ۲۱۳ رای مجمع گزینندگان، دست کم ۲۵ رای از رقیب خود، جو بایدن عقب است.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و براساس خبرهای اعلام شده، دونالد ترامپ در آخرین سخنرانی خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفته که از دادگاه عالی خواهد خواست تا شمارش آرا را متوقف کند.

 

ترامپ مدعی شد که دموکرات ها درصدد دزدیدن نتایج انتخابات هستند.

 

بایدن هم از طرفدارانش خواست تا شمارش آخرین رای صبر کنند زیرا نسبت به نتیجه انتخابات احساس خوبی دارد.

 

در حالیکه ابهام بر نتیجه انتخابات آمریکا سایه انداخته، کارشناسان می گویند که احتمالا نتایج دو روز تا هفت روز دیگر هم مشخص نشود به ویژه اینکه آرای پستی زیادی شمارش نشده و روند آن بسیار طولانی خواهد بود.

 

ناظران خشونت در شهرهای مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را بسیار محتمل دانسته و به همین دلیل مردم و به ویژه صاحبان فروشگاه ها خود را برای مقابله با این وضعیت آماده می کنند.

 

این سخنان نتایج نهایی انتخابات و تعیین پیروزی نهایی را با ابهام و پیچیدگی بیشتری روبه رو خواهد کرد.

 

اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ در حالی است که هنوز شمارش کل آرا، به ویژه نتایج ۳ ایالات کلیدی «ویسکانسین»، «میشیگان » و «پنسیلوانیا» مشخص نشده و براساس برآوردها ترامپ برای پیروزی قطعی در انتخابات باید دست کم آرای دو ایالت از این سه ایالت را به خود اختصاص دهد.

 

لازم به ذکر است که آرای شمارش نشده در این ایالت‌ها جزو آرایی است که از طریق پست ارسال شده و احتمال می‌رود بیشتر متعلق به طرفداران حزب دموکرات و نامزد ریاست جمهوری آنها، جو بایدن باشد. به نظر می‌رسد نگرانی ترامپ و اعلام پیروزی زودهنگام و خلاف عرف او از این امر ناشی می‌شود.

 

دونالد ترامپ، از ابتدای شروع کارزار انتخاباتی خود بارها رأی گیری پستی را زیر سؤال برده و نسبت به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هشدار داده بود.

 

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

 

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

 

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد.

 

انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی ۱۰۳ میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.

ترامپ مدعی سرقت انتخابات شد/ توئیتر این توئیت را برچسب زد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که دمکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند و شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله آخرین توئیت ترامپ را مخفی و با زدن برچسب، آن را گمراه کننده خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

ترامپ در مسیر تکرار ۲۰۱۶؛ تاکنون: ترامپ ۱۷۴ – بایدن ۲۲۳

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدتها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که ساعت ۱۸ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا کار رای گیری را به پایان بردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

هشدار محرمانه مقام کاخ سفید درباره ورود کرونا به «فاز مرگبار جدید» در آمریکا

هماهنگ‌کننده سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در امور کرونا درباره ورود این بیماری به «فاز مرگبار جدید» در این کشور هشدار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به ۱۰۰ میلیون رسید

براساس گزارش “پروژه انتخابات آمریکا” در دانشگاه فلوریدا، نزدیک به ۱۰۰ میلیون آمریکایی آرای خود را به صورت پیش از موعد در صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر