خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

ادامه ناآرامی‌ها در ایران؛ مدارس در چند شهر تعطیل شدند

اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین که ساعاتی پس از نیمه شب جمعه در پی اعلام ناگهانی مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آغاز شد روز یکشنبه نیز در دومین روز این ناآرامی های در شهرهای مختلف ایران دنبال شد.

 

به گزارش یورونیوز؛ با توجه به ادامه قطعی اینترنت در بسیاری از نقاط ایران خبرهای کاملی از نحوه اعتراض‌ها در روز یکشنبه در دست نیست اما بر اساس گزارش‌های پراکنده که توسط برخی منابع محلی به بیرون از ایران درز پیدا کرده بسیاری از شهرها از جمله کرج، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، تبریز، کرمانشاه، اسلام شهر، ماهشهر، اهواز و نیز برخی نقاط تهران شامگاه یکشنبه نیز صحنه تجمع‌های اعتراض آمیز و درگیری میان تظاهرکنندگان و ماموران امنیتی بود.

 

شمار دقیق کشته شدگان در پی ناآرامی های دو روز گذشته در نقاط مختلف ایران هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما بنا به آنچه در گزارش‌های ارسالی از سوی شاهدان محلی بر آن تاکید شده انتظار می رود تاکنون ده‌ها تن در جریان درگیری‌ها کشته و بیش از هزار نفر نیز بدست ماموران امنیتی دستگیر شده باشند.

 

تایید دستگیری ۱۸۰ نفر در استان خوزستان

 

یک مقام مسئول در استان خوزستان از دستگیری ۱۸۰ نفر درپی ناآرامی‌های سه روز گذشته در این استان خبر داده است. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پانزده شهرستان در این استان در پی افزایش قیمت بنزین صحنه اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها بوده است.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اعتراض های مدنی در شهرستان های مختلف این استان با ورود و دخالت «اشرار» به خشونت و درگیری تبدیل شد، تصریح کرد: «اعتراض باید در چارچوب قانون باشد و بایستی با درخواست از مقامات مسئول انجام شود نه اینکه با بی قانونی و بی نظمی باعث اختلال در کار سایر شهروندان شد.»

 

غلامرضا شریعتی در ادامه یادآور شد که در جریان ناآرامی‌های سه روز گذشته خساراتی به اماکن عمومی چند شهر استان خوزستان از جمله بهبهان، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و اندیمشک وارد شده است.

 

این درحالیست که رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز از دستگیری تعدادی از معترضان که وی از آنها به عنوان «اشرار و سردسته‌های اغتشاشات» نام برده، خبر داده است.

 

تعطیلی مدارس در بسیاری از شهرهای ایران

 

به گزارش رسانه‌های داخلی، آموزشگاه‌های تحصیلی در بسیاری از شهرهای ایران روز دوشنبه نیز همچنان بسته خواهد بود و دانش آموزان برای سومین روز متوالی امکان حضور در کلاس‌های درس را نخواهند داشت.

 

خبرگزاری مهر با استناد به اظلاعیه شورای تامین استان اصفهان از تعصیلی کلیه مدارس در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم خبر داده است. استانداری البرز نیز کلیه مدارس در این منطقه را در روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه تعطیل اعلام کرده است.

 

در برخی از شهرستان‌های استان خوزستان نظیر امیدیه، ماهشهر و بندرامام نیز بنا به آنچه تبعات ناشی از «آلودگی هوا» عنوان شده مدارس روز دوشنبه تعطیل است.

 

بنا به اطلاعیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان فارس کلیه مدارس در شهر شیراز روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

 

تعطیلی مدارس به دلایلی چون «آلودگی و یا بردوت هوا» معمولا در استان ها و مناطقی اعلام شده است که طی دو روز شنبه و یکشنبه صحنه تجمعات اعتراض آمیز و ناآرامی های پراکنده بوده است.

 

واریز کمک های مالی به خانواده های کم درآمد از دوشنبه شب

 

ایسنا با انتشار گزارشی … آورده است که در این طرح برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه با اعلام کلید خوردن واریز کمک های دولتی از دوشنبه شب یادآور شده بود: «در محاسبات به اینجا رسیدیم که ۶۰ میلیون نفر از جامعه ما، نیازشان از آن ۲۲ تا ۲۳ میلیون بیشتر است و لازم است به ۶۰ میلیون نفر که حدود ۱۸ میلیون خانوار می‌شود، ماهیانه کمک کنیم.»

 

آقای روحانی همچنین تاکید کرده است که «اگر بعد از پرداخت هفته آینده، افرادی بودند که خودشان را نیازمند می‌دانند و در این لیست نبودند، می‌توانند به مرجع این طرح یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.»

استمداد شیرین عبادی از نهادهای حقوق بشری و مدافع آزادی بیان در جهان، برای حمایت از معترضان

شیرین عبادی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا و نهادهای مدافع آزادی بیان درخواست کرده که چشم بر سرکوب مردم ایران نبندند و برای رفع محدودیت‌های اطلاع‌رسانی‌های مردمی بسیج شوند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر

اعتراض علیه گرانی بنزین سراسری شد

مقاومت علیه افزایش سه برابری بنزین در ایران دامنه‌دار شد. مردم مسیرها را مسدود می‌کنند و شعارهای ضد حکومتی می‌دهند. ماموران با ماشین آب‌پاش، گاز اشک آور و باتوم به مصاف معترضان می‌روند. چهار نفر در بهبهان کشته شده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

ادامه ناآرامی‌ها در بیش از ۲۰ شهر ایران و کاهش سرعت اینترنت

اعتراض به گرانی بنزین در بیش از ۲۰ شهر ایران ادامه دارد. در سیرجان یک معترض کشته شده است. نت‌بلاکس که سرعت اینترنت در سراسر دنیا را رصد می‌کند گزارش داده که در تهران، مشهد و شیراز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, خبر, خبر رسانی