مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ادامه ناآرامی‌ها؛ بودجه ۳ میلیارد دلاری دولت عراق برای فرونشاندن اعتراض‌ها

به گزارش اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درخصوص درخواست تظاهرکنندگان هفت حکم صادر کرد و قرار است بودجه‌ای به ارزش سه و نیم تریلیون دینار(حدود سه میلیارد دلار) هرچه سریعتر به استان بصره اختصاص داده شود.

 

همچنین دولت عراق از برنامه ریزی برای آغاز پروژه‌های عمرانی گسترده در جنوب عراق برای مهار اعتراض‌ها و بازگرداندن امنیت به ویژه به استان بصره خبر داد. در این استان رفت و آمد شبانه ممنوع شده است.

 

العبادی در بیانیه‌ای خواستار گسترش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن،‌ ساخت مدارس، ارائه خدمات عمومی، ایجاد فرصت‌های شغلی و اختصاص بودجه به ارزش سه و نیم تریلیون دینار به استان بصره شد.

 

العبادی در این بیانیه تاکید کرد: برای نمک زدایی آب، رفع محدودیت‌های شبکه‌های برقی و ارائه خدمات بهداشتی لازم، بودجه‌ای اختصاص داده شده است.

 

وی همچنین به دنبال یورش مردم به فرودگاه نجف دستور انحلال شورای اداره این فرودگاه را داد.

 

مناطق مختلف در جنوب عراق مدتی است که شاهد تظاهرات و گاهی اقدامات خشونت آمیز به ویژه در استان بصره است. تظاهرکنندگان شب گذشته به مقر سازمان “بدر” یورش برده و سعی به آتش کشیدن آن داشتند. مساله‌ای که منجر به درگیری میان آنها و نیروهای امنیت و دست‌کم زخمی شدن سه تن از تظاهرکنندگان شد.

 

خدمات اینترنتی نیز در سراسر عراق از ظهر روز شنبه قطع شده و تا شب نیز ادامه داشت

 

تظاهرکنندگان عراقی روز یکشنبه به ساختمان استانداری در بصره حمله کردند.

 

به گزارش اسکای نیوز عربی گزارش داد، صدها تظاهرکننده عراقی روز یکشنبه در ادامه اعتراضات به وضعیت بد معیشتی و خدمات رسانی به ساختمان استانداری در بصره حمله کردند.

 

پلیس عراق برای متفرق کردن این معترضان مجبور به شلیک هوایی شد.

 

این در حالی است که دولت عراق پیشتر از برنامه‌ریزی برای آغاز پروژه‌های عمرانی گسترده در شهرهای جنوب عراق جهت مهار اعتراض‌ها و بازگرداندن امنیت به ویژه به استان بصره خبر داده بود.

 

همچنین در این استان رفت و آمد شبانه ممنوع شده بود.

 

رئیس پلیس استان نجف برکنار شد

 

وزیر کشور عراق رئیس پلیس استان نجف را در پی بالاگرفتن اعتراضات و درگیری‌ها به خاطر نبود خدمات کافی و مشکلات معیشتی و اقتصادی برکنار کرد.

 

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع عراقی آگاه اعلام کرد که قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق رئیس پلیس استان نجف را برکنار و علاء غریب را مسئول اداره امور پلیس این استان کرد.

 

در همین راستا خطوط هوایی اردن نیز اعلام کرد که پروازهای خود را از امروز یکشنبه، تا اطلاع ثانوی به استان نجف عراق به حالت تعلیق درآورده است.

 

در بیانیه خطوط هوایی اردن آمده است که این تصمیم به دلیل تحولات امنیتی در فرودگاه نجف اتخاذ شده است. روند پروازها در فرودگاه نجف به خاطر حمله تظاهرکنندگان مختل شده است
ایسنا

ایران آماده است بدرخواست سوریه و عراق فوراً از این کشورها خارج شود

به گزارش رادیو فرانسه: علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل، پس از ملاقاتش با رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، امروز جمعه بیست و دوم تیر ماه گفت که هر گاه حکومت‌های سوریه و عراق بخواهند، جمهوری اسلامی نیروهای خود را از این کشورها خارج می‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

پیام آمریکا به اسد: به شرط خروج ایران، از سوریه عقب‌نشینی می‌کنیم

به نقل از الرای، مقام‌های مسئول در دمشق که نام‌شان ذکر نشده است، اعلام کردند آمریکا پیامی از طریق روسیه به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است که در وهله نخست متضمن خواسته‌ها و اهداف اسرائیل و همچنین در راستای تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نهایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

درخواست آمریکا از همپیمانانش برای پر‌کردن جای نیروهای آمریکایی پس از خروج از شرق سوریه

نماینده ویژه ترامپ در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در نامه‌ای از همپیمانان آمریکا در این ائتلاف خواست تا در صورت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، جای خالی این نیروها در شرق سوریه را پر کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

رایزنی شورشیان ادلب با روسیه برای تحویل مناطق‌شان

منابع داخلی اعلام کردند، تعدادی از مقامات در استان ادلب برای تحویل دادن مناطق خود و دست یافتن به یک حل و فصل با دولت سوریه اقدام به رایزنی با مرکز آشتی روسیه مستقر در پایگاه حمیمیم در سوریه کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا