مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ادامه حملات هوایی روسیه به حومه ادلب

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های روسی روز شنبه در کمتر از سه ساعت حدود ۶۰ حمله به شهرک‌ها و روستاهای حومه جنوب و جنوب شرقی ادلب انجام دادند. این در حالی است که جنگنده‌های روسی روز جمعه نیز دست به حملاتی در اطراف ادلب زده بودند.

 

در این راستا رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که این حملات بی‌وقفه پایگاه‌های وابسته به گروه‌های شورشی را مورد هدف قرار دادند.

 

عبدالرحمان در ادامه افزود: این حملات هوایی شدیدترین حملات به شمال غرب سوریه از یک ماه پیش محسوب می‌شود.

 

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه بار دیگر اعلام کرد که اطلاعات قطعی و موثقی دارد مبنی بر اینکه گروه‌های مخالف و تندروی سوری برای انجام “اقدامی تحریک آمیز” در آینده‌ای نزدیک در استان ادلب آماده می‌شوند تا بهانه‌ای را برای مداخله غرب در سوریه ایجاد کنند.

 

مسکو بارها اعلام کرده است که گروه‌های مخالف در ادلب، آخرین پایگاه تروریست‌ها و مخالفان در سوریه برای حمله‌ای به غیرنظامیان در حال برنامه‌ریزی هستند که ممکن است این حمله با گازهای سمی صورت بگیرد.

 

در همین راستا، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات هیئت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) که بر حدود ۶۰ درصد از مساحت استان ادلب سیطره دارد با مسؤولان حزب اسلامی ترکستانی و مسؤولانی از کلاه سفیدها توافق کردند که سناریویی را ایجاد کنند که نیروهای دولتی سوریه را به استفاده از گازهای سمی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: از تمامی کسانی که در این سناریو تحریک‌آمیز مشارکت خواهند داشت درخواست شده که عصر هشتم سپتامبر آماده آغاز آن باشند.

 

طبق گزارش این بیانیه، پیام آغاز این اقدام تحریک‌آمیز از سوی تروریست‌ها در منطقه ادلب را دوستان به اصطلاح خارجی انقلابیون در سوریه صادر خواهند کرد.

 

در ماه آوریل آمریکا، فرانسه، انگلیس حملات مشترکی را علیه اهداف سوریه در پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی انجام دادند.

 

از سوی دیگر، ژنرال ولادیمیر سافچنکو، رئیس مرکز حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ۱۰ خمپاره از مواضع گروه “جیش العزه” یکی از گروه‌های هیئت تحریر الشام (النصره سابق) به شهرک محرده در حومه حماه شلیک شد که طی آن ۹ غیرنظامی از جمله سه کودک کشته و بیش از ۳۰ تن زخمی شدند.

 

یک منبع پزشکی در این شهرک گفت، تعداد تلفات به دلیل شدت جراحت ممکن است افزایش یابد.

 

سافچنکو گفت، تروریست‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ شهرک سوری را هدف گرفتند و پزشکان نظامی روسی به ۶۸ شهروند سوری از جمله ۲۷ کودک خدمات ارائه کردند.

 

در حومه شمالی حماه تعدادی گروه‌های هم‌پیمان النصره مستقر هستند که برجسته‌ترین آنها “جیش العزه” است که بر روستاهای اللطامنه، کفرزیتا، لطمین، الزکاه، الاربعین تسلط دارد. این گروه‌ دربرگیرنده شبه نظامیان خارجی بسیاری است.

ایسنا

روسیه به نابود کردن تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد

به گزارش تسنیم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که کشورش به منظور بازگرداندن صلح به سوریه به مبارزه با تروریست ها در هر نقطه ای از آن کشور ادامه خواهد داد.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

بازداشت تروریست‌های آموزش دیده توسط آمریکا در التنف

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

استفاده ارتش سوریه از مخالفان پیوسته به روند آشتی‌ها در جبهه ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، ارتش سوریه جنگجویان گروه‌های مخالف مسلح را که در استان درعا با آنها مصالحه کرده بود برای جنگ در صفوفش به جبهه ادلب منتقل کرده است.

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

دی میستورا: حدود ۱۰ هزار عنصر النصره و القاعده در ادلب هستند که باید نابود شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب که باید نابود شوند، درخواست کرد در بالا بردن تنش‌ها در ادلب شتاب نشود.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا