تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

ادامه تجمع کارگران شهرداری نیشابور؛ امنیت شغلی ما را در معرض تهدید قرار داده‌اند

صبح روز یکشنبه ۲۳ دی ماه، گروهی از کارگران دائمی منطقه دو شهرداری نیشابور، برای چندمین بار در ماه جاری در انتقاد به اعمال فشار «شهرداری نیشابور» برای تبدیل وضعیت قرارداد کارگران دائمی به پیمانی مقابل دفتر پیمانکار واقع در خیابان هاشمی نژاد نیشابور تجمع کردند.

 

این کارگران می‌گویند: حدود ۳۰۰ کارگر خدماتی منطقه دو شهرداری نیشابور هستیم که از ابتدای دی ماه جاری، شهرداری نیشابور بدون اطلاع ما کارگران وضعیت استخدامی‌مان را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داده و در نتیجه امنیت شغلی ما را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

 

این کارگران با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر نیشابور توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه با حضور دوباره پیمانکاران نداشته‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که کارفرمای شرکت پیمانکاری کارگران را برای ادامه همکاری تهدید به اخراج می‌کند.

 

به گفته کارگران معترض، آنها شب گذشته نیز تجمع مشابهی را مقابل ساختمان شورای شهر برگزار کردند. اعضای شورای شهر نیشابور نیز در ارتباط با مشکلات کارگران جلسه‌ای برگزار کرده‌اند که نتیجه‌ای نداشته است.

 

کارگران معترض شهرداری نیشابور با بیان اینکه به هیچ وجه برای تبدیل وضعیت استخدامی خود با پیمانکار کنار نخواهیم آمد، افزودند: می‌دانیم وقتی کسی حامی ما کارگر نیست اعتراضات‌مان به جایی نمی‌رسد. در عین حال از مسئولینی در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در طول روزهایی که حق خود را مطالبه می‌کنیم، هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

ایلنا

در اقدامی ظالمانه، شهرداری نیشابور کارگران را تهدید به اخراج در صورت عدم موافقت با تغییر قرارداد مستقیم به‌پیمانی کرد

کارگران شهرداری نیشابور می‌گویند: طی یک ماه گذشته شهرداری نیشابور به صورت جدی تلاش کرده تا به هر طریق ممکن قرارداد کاری کارگران قرارداد مستقیم خدماتی منطقه دو را به وضعیت قرارداد پیمانی تبدیل کند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع راننده‌های شرکت حمل‌ونقل آبادان مقابل ساختمان شرکت

گروهی از راننده‌های شرکت حمل‌ونقل آبادن صبح امروز (۲۲ دی ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان این شرکت واقع در جاده قدیم تهران نرسیده به پل کن، تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, راننده