خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

ادامه اعتصاب در فرانسه؛ همه پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شود

به دنبال توقف تولید در دو پالایشگاه فرانسه در جریان هفته گذشته اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی، در اقدامی جدید پس از مشورت تلفنی با اتحادیه‌های نفتی این کشور، برای توقف همه پالایشگاه‌ها در روزهای آتی، تصمیم‌گیری شده است.

 

به گزارش روز سه‌شنبه روزنامه «لکسپرس»، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواستار یک رویداد بزرگ جدید در چارچوب اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی شد.

 

«تیه‌ری دوفرن» نماینده عمومی این اتحادیه در شرکت نفتی توتال، در گفت و گو با «فرانس اینفو تی وی» خواستار تعطیلی همه پالایشگاه‌های کشور از هفتم تا دهم ژانویه در برابر اصلاحات بازنشستگی شد. او گفت که این تصمیم پس از مشورت با تمام اتحادیه‌های نفتی گرفته شده است.

 

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی امروز – سه‌شنبه – به بیست و هفتمین روز خود رسیده است، شرکت راه‌آهن فرانسه اعلام کرد که قصد دارد در طول تعطیلات نخستین هفته سال نو میلادی دو سوم قطارهای تندرو را راه‌اندازی کند. «پیر ماتوشه» یکی از مدیران شرکت راه آهن فرانسه گفت که روز شنبه تقریبا” در مارسی و لیل، خدمات عادی را خواهیم داشت.

 

روزنامه لزکو فرانسه هم نوشت: در بیست و هفتمین روز از درگیری های اجتماعی علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی، امروز نیمی از قطارهای تندرو و قطارهای اکسپرس درحال سرویس دهی هستند. اما اختلال در حوزه حمل و نقل شهری پاریس همچنان ادامه دارد.

 

مکرون عصر امروز درباره اصلاحات بازنشستگی صحبت می‌کند

 

این روزنامه فرانسوی همچنین نوشت: امانوئل مکرون عصر امروز در مورد برنامه دولت در خصوص اصلاحات بازنشستگی در چارچوب یک سیستم بازنشستگی جهانی صحبت خواهد کرد.

 

اعتصاب‌ها در فرانسه علیه اصلاحات بازنشستگی که امروز به بیست و هفتمین روز خود رسیده همچنان ادامه دارد؛ روز گذشته معترضان حرکت قطارها و اتوبوس‌ها ‌را مسدود کردند.

 

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد؛ اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.

 

بر اساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌ شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌از خواسته خود عقب‌ نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌ های آینده را دوچندان می‌کند.

 

اصلاح نظام بازنشستگی از وعده‌های انتخاباتی مکرون بوده که بر تحقق آن اصرار دارد. رئیس جمهوری فرانسه در اظهارات پیشین خود اعلام کرده بود یک اصلاح پیرامون سِن محوری که نقطه تنش اصلاحات بویژه با کنفدراسیون عمومی کار بوده، امکان‌پذیر است.

 

ملانشون، رهبر حزب چپ فرانسه با پیشنهاد تاسیس صندوق همبستگی پارلمانی برای پشتیبانی اعتصاب‌ها از اعتصابگران حمایت کرد

همزمان با تاکید اتحادیه‌های شغلی بر ادامه اعتصاب‌ها در اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی، رهبر حزب چپگرای فرانسه روز سه‌شنبه بر لزوم تاسیس یک صندوق همبستگی پارلمانی با هدف حمایت از اعتصابگران تاکید کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

درحالیکه اعتراضات در هند همچنان ادامه دارد حزب “کنگره” فراخوان برای تظاهرات داد

حزب مخالف موسوم به حزب “کنگره” در هند یک روز بعد از آنکه نخست وزیر این کشور از قانون مناقشه‌برانگیز دولتش برای اعطای شهروندی هند به اقلیت‌های غیرمسلمان چند کشور همسایه دفاع کرد، برای برپایی “تظاهرات سکوت” در دهلی‌نو فراخوان داد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, انگلستان, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان

افکار عمومی برای نولیبرال‌ها بی‌معناست /جنبش حاشیه نشینی /آقای روحانی منفورترین رئیس‌جمهور تاریخ ایران و شاید جهان است

رئیس موسسه مطالعات وتحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه جنبش حاشیه نشینی اخیر سومین شورشی است که درچهل سال اخیر رخ می‌دهد گفت:حاشیه نشینان هیچ صدا و روایتی درسپهر عمومی جامعه ندارند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, فرانسه, فقر, نئولیبرالیسم