حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه و هشدار به‌وزیر اقتصاد نسبت به استیضاح / ظاهرا سازمان خصوصی‌سازی کاره‌ای نیست

تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه مقابل ساختمان فرمانداری شوش در حالی وارد شصت و دومین روز خود شد.

 

به گزارش ایلنا، بامداد امروز (شنبه ۲۵ مرداد ماه) شماری از کارگران اخراجی واحد آفات و غیرنیشکری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی برای پیگیری مطالبات صنفی خود به فرمانداری شوش مراجعه کردند.

 

کارگران مجتمع بزرگ کشت و صنعت هفت تپه واقع در استان خوزستان، علاوه بر درخواست پرداخت معوقات مزد و بیمه‌ای و اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر مدیریت بخش خصوصی هستند.

 

یکی از کارگران بخش دفع آفات هفت تپه که بیکار شده است، درباره این اعتراض صنفی گفت: ما ۱۶۰ نفر از کارگران واحد آفات هستیم که با سوابق بالا در واحد کشت و بهره‌برداری به ناحق از کار اخراج شده‌ایم و شمار دیگری از همکاران غیرنیشکری ما نیز وضعیت مشابه شغلی ما دارند. آنها هم بلاتکلیف و بیکار هستند. سوال ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی این است که کجا هستند تا از نزدیک شاهد وضعیت مشکلات ما در نتیجه ماه‌ها بیکاری باشند؟

 

او اضافه کرد: چرا باید تاوان سیاست‌های غلط و نا‌کارآمدی مدیران و کسری بودجه‌های را ما کارگران بدهیم؟

 

به گفته این کارگر، به دلیل بی‌توجهی مسئولان استانی در رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران، آنان تصمیم گرفته‌اند اعتراض صنفی همکاران سابق خود در مجتمع هفت تپه را همراهی کنند.

 

یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر نیز درباره تجمع شصت و دو روزه کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری گفت: تاکنون جواب قانع‌کننده‌ای به ما داده نشده اما کارگران مصمم به ادامه اعتراض تا رسیدن به خواسته‌های صنفی خود هستند.

 

او ادامه داد: تنها پاسخی که به اعتراضات کارگران داده شده، این است که از مسئولان استانداری و فرمانداری استان خوزستان خواسته شده با حضور در جلسات رسیدگی درباره مشکلاتمان پاسخگو شوند.

 

سازمان خصوصی‌سازی نشان داد که تصمیم‌گیر نیست

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ و آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در توییتی در مورد تعلل در روشن شدن تکلیف شرکت هفت تپه، هشدار داد.

 

«احمد نادری» در این پیام توییتری با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقام‌های استان و کشوری و کارگران شرکت هفت تپه، در کمیسیون اصل ۹۰ به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی تذکر داد.

با اتحادعمل فراگیر در راه گسترش اعتصاب‌ها بکوشیم!

حزب توده ایران از جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان پشتیبانی می‌کند. اعتصاب‌های کارگری و اعتراض به‌وضعیتِ معیشتی در نقاط مختلف کشور ازجمله در شماری از واحدهای صنعتی بزرگ مانند پالایشگاه‌ها، منطقه‌های نفت و گاز، مجتمع‌های پتروشیمی و نیروگاه‌های حرارتی که از ده روز پیش آغاز شده‌بود با خواستِ افزایش مزد، خلع‌ید از پیمانکاران نیروی کار، ... با اتحادعمل فراگیر در راه گسترش اعتصاب‌ها بکوشیم!

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, کارگری, مقاله

چرا کارگران با حقوق زیر ۳ میلیون تومان باید هزینه‌های درمان را از جیب بپردازند؟!

یک فعال صنفی کارگری با اشاره به بی‌ارزش شدن دفترچه‌های درمانی کارگران گفت: چون مدیران سازمان نمی‌توانند طلب خود را از دولت بگیرند، بار هزینه‌ها بر دوش بیمه‌شدگان افتاده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

از اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگران در هفت‌تپه، هپکو و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی حمایت کنیم

حمایت سندیکاها، شکلات مستقل کارگری، کانون‌های صنفی معلمان، شوراهای صنفی دانشجویان و نشریات دانشگاه‌ها و بازنشستگان از اعتصابات سراسری در کشور

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, حقوق بشر, خبر, دانشجویی, کارگری, معلمان, همبستگی