ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

گروهی متشکل از۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به ... درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, غرب, فلسطین, همبستگی

اعتراضات مردم کاتالونیا به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا/ برپایی اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری

تظاهرات مردم کاتالونیا در اعتراض به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا روز سه شنبه برای دومین روز متوالی ادامه داشته است.

 

به گزارش رویترز، در دومین روز تظاهرات مردم کاتالونیا در اعتراض به حکم دادگاه عالی اسپانیا برای حبس طولانی مدت رهبران جدایی طلب این ایالت، معترضان یک ایستگاه قطار و چندین جاده و خیابان را مسدود کردند.

 

دادگاه عالی اسپانیا روز دوشنبه با صدور حکمی ۹ رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به حبس های طولانی مدت محکوم کرد.

 

پلیس برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شده، این اعتراضات اختلال زیادی را در حمل و نقل و ترافیک شهر بارسلونا به وجود آورده است. حامیان رهبران کاتالونیا وعده داده‌اند که برای برگزاری یک همه پرسی جدید برای جدایی از اسپانیا تلاش خواهند کرد.

 

این در شرایطی است که اتحادیه‌های کارگری کاتالونیا خواستار برپایی اعتصاب سراسری در روز جمعه در اعتراض به قوانین کار شده‌اند.

 

سخنگوی فرودگاه بارسلونا نیز اعلام کرده است که در روز دوشنبه ۱۱۰ پرواز لغو شده و ۴۵ پرواز دیگر نیز روز سه شنبه لغو گردیده است.

 

دادگاه عالی اسپانیا رهبران جدایی طلب کاتالونیا را به جرم شورش و جدایی طلبی، سوء استفاده از اموال و منابع مالی دولتی و نقش در برگزاری همه پرسی شکست خورده ۲۰۱۷ میلادی برای جدایی از اسپانیا به زندان محکوم کرده است.

 

این در شرایطی است که در کیفرخواست برای برخی از این افراد از جمله اوریول خوان کوئراس معاون سابق رئیس جمهور کاتالونیا، درخواست حبس تا ۲۵ سال ارائه شده بود. وی از سوی دادگاه عالی اسپانیا به ۱۳ سال حبس محکوم شده است.

 

اسپانیا به دنبال بازداشت رهبر سابق کاتالونیا در بلژیک

 

بلژیک سومین درخواست بازداشت رهبر سابق کاتالونیا را از سوی دادگاه عالی اسپانیا دریافت کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دادستان بروکسل امروز چهارشنبه گفت: بلژیک سومین درخواست بازداشت کارلس پویگدمونت رهبر سابق کاتالونیا را از سوی دادگاهی عالی اسپانیا در یافت کرده است.

 

بلژیک پیش از این در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی با درخواست های اسپانیا مبنی بر بازداشت این رهبر سابق کاتالونیا مخالفت کرده است.

 

پویگدمونت در پاییز ۲۰۱۷ میلادی پس از سازماندهی همه پرسی استقلال کاتالونیا مجبور به فرار از اسپانیا و اقامت در بلژیک شده است. دادگاه های اسپانیا برگزاری این همه پرسی را غیرقانونی ارزیابی کرده اند.

 

درخواست بازداشت رهبر سابق کاتالونیا از سوی دادگاه عالی اسپانیا چند روز پس از آن صادر شده است که این دادگاه ۹ رهبر سابق این ایالت را به زندان های طولانی مدت از ۹ تا ۱۳ سال محکوم کرده است.

 

سخنگوی دادستان بروکسل تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی پرونده و صدور دو حکم بازداشت قبلی برای آقای پویگدمونت، این پرونده نیاز به تجزیه و تحلیل قضایی دارد.

 

وی افزود: هفته ها طول خواهد کشید تا درباره این پرونده تصمیم گیری شود.
تسنیم

 

وزیرخارجه اسبق اسپانیا: اکنون آمریکا نابودکننده ثبات جهان است نه روسیه

وزیر خارجه اسبق اسپانیا در یک ارزیابی عنوان کرد، در جهان امروز روسیه به رغم آنکه مدتها از جانب غربی‌ها یک تهدید برای ثبات بین المللی خوانده می‌شد، نشان داده که به عنوان یک ضامن برای ثبات و امنیت عمل می‌کند در حالی که این آمریکا است که تبدیل به نابودکننده ثبات در جهان شده ... وزیرخارجه اسبق اسپانیا: اکنون آمریکا نابودکننده ثبات جهان است نه روسیه

ادامه

اسپانیا, امریکا, اوکراین, جنوب اروپا, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

کشته شدن ۱۳ زن مهاجر سوار بر یک قایق در سواحل ایتالیا

گارد ساحلی ایتالیا اجساد ۱۳ زن مهاجر را که قایق آن‌ها به خاطر آب و هوای بد منطقه و تعداد زیاد مسافر سرنگون شد را در ساحل جزیره «لامپدوسا» در جنوب سیسیل از آب بیرون کشیدند.

ادامه

ایتالیا, پناهجویی, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, لیبی

اعتصاب سراسری کارگران، یونان را به تعطیلی کشاند

اتحادیه های کارگران ؛ اساتید ؛ معلمان ؛ بانکداران ، خبرنگاران و کشتیرانی یونان با انتشار بیانیه مشترکی در اعتراض به تغییر قوانین کار در این کشور اعلام کردند که از امروز چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت دست از کار خواهند کشید.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر

فراخوان مجدد تاجر مصری در اسپانیا برای تظاهرات روز جمعه در مصر

بازیگر و تاجر مصری فراخوان دیگری را برای تجمع گسترده روز جمعه در قاهره و دیگر استان‌ها جهت درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور منتشر کرد.

ادامه

اسپانیا, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, مصر