مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

آغازی بر پایان داعش در دیرالزور/ارتش سوریه در آستانه شکستن محاصره شهر دیرالزور

به نقل از المنار، جدیدترین نقشه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به خوبی دستاوردهای این نیروها را نشان می دهد. در این نقشه تسلط بر شهرک الشولا نمایش داده شده است.

 

از سوی دیگر منابع سوری از فرار سرکرده های و تروریستهای خارجی داعش از مقابل ارتش سوریه در محورهای پیشروی به سوی دیرالزور خبر دادند. این منابع اعلام کردند: داعشی ها، تروریستهای بومی را گذاشته و فرار کردند.

 

منابع سوری به فروپاشی داعشی در منطقه درگیری اشاره کردند.

 

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در حال گشودن معبری در میادین مین برای ورود به دیرالزور است.

 

بر اساس این گزارش ارتش سوریه ۳ کیلومتر تا شکستن محاصره شهر دیرالزور فاصله دارد.

 

در همین حال شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: وزارت بازرگانی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه دهها محموله مواد غذایی را آماده کرده است تا با ارتش سوریه وارد دیرالزور شود.

 

استاندار دیرالزور نیز اعلام کرد: داعشی ها همزمان با نزدیک شدن ارتش سوریه به شهر دچار فروپاشی شده اند و پیروزی به زودی اعلام خواهد شد.

 

ارتش سوریه به عملیات خود برای شکستن محاصره دیرالزور ادامه می دهد و از محور دوم در حومه جنوب غربی دیرالزور در حال پیشروی است و بر شهرک کباجب مسلط شد.

 

تلویزیون سوریه از انهدام ۷ خودرو بمبگذاری شده داعش در جریان پیشروی ارتش سوریه به سوی دیرالزور خبر داد.

 

به نقل از النشره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه از دو محور در حال پیشروی به سوی دیرالزور با حمایت هوایی روسیه است.

 

در این بیانیه آمده است: ارتش سوریه بر دو بلندی استراتژیک و شهرک کباجب در نزدیکی دیرالزور مسلط شده است. ارتش سوریه تروریستهای داعش را از جاده تدمر-دیرالزور بیرون رانده و نیروهای سوری به فرمانده سهیل الحسن ۸ کیلومتر پیشروی کرده اند.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه و متحدانش در آستانه شکستن محاصره شهر دیرالزور هستند.

 

شایان ذکر است که قبلا محمد ابراهیم سامرا استاندار دیرالزور گفت: ارتش سوریه تا چند ساعت دیگر وارد مرکز نظامی ۱۳۷ در غرب دیرالزور خواهد شد.

 

وی افزود: استحکامات داعش در منطقه فروپاشیده است و برخی از ساکنان به خیابان دیرالزور آمده‌اند تا از نیروهای ارتش سوریه استقبال کنند.

مهر

اتحادیه اروپا : سایه تهدید ۵۰ هزار افراط‌گرا بر سر اروپا

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم گفت، حدود ۳۵ هزار تندرو در انگلیس زندگی می‌کنند و به این ترتیب انگلیس در راس کشورهای اروپایی دیگر در این زمینه قرار دارد.   به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، “ژیل دوکرشوف”، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم با بیان این ... اتحادیه اروپا : سایه تهدید ۵۰ هزار افراط‌گرا بر سر اروپا

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

حضور داعش در مرزهای لبنان و سوریه پایان یافت

به نقل از المنار، آخرین اتوبوس حامل تروریست‌های داعش به همراه خانواده‌هایشان القلمون را ترک کرد.   منابع امنیتی حزب‌الله و ارتش لبنان از خروج آخرین اتوبوس حامل عناصر گروه تروریستی داعش به همراه خانواده های خود از منطقه القلمون واقع در مرز لبنان و سوریه خبر دادند.   این عناصر گروه تروریستی داعش به ... حضور داعش در مرزهای لبنان و سوریه پایان یافت

ادامه

جهان, خبر, سوریه, لبنان

حلقه محاصره ارتش سوریه بر داعشی‌ها در حومه حمص تنگ‌تر شد

به نقل از المیادین، ارتش سوریه و متحدانش حلقه محاصره را بر داعشی ها در حومه حمص تنگ تر کردند.   بر اساس گزارش الاعلام الحربی؛ ارتش سوریه و متحدانش ۲۰۰۰ کیلومتر مربع را به طور کامل در حومه حمص از لوث تکفیری ها آزاد کردند.   نیروهای ارتش سوریه همچنین مناطق حریث، روضه الوحش، ... حلقه محاصره ارتش سوریه بر داعشی‌ها در حومه حمص تنگ‌تر شد

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه

نیروهای عراقی به طور کامل کنترل شهر تلعفر را به دست گرفتند

نیروهای مشترک عراقی امروز (شنبه) و در کمتر از یک هفته از آغاز عملیات شهر تلعفر، به طور کامل بر این شهر سیطره یافتند.   به نقل از سایت شبکه المیادین، نیروهای عراقی در ساعات گذشته منطقه “قلعه قدیمی” این شهر که اصلی‌ترین بخش شهر محسوب می‌شود را آزاد کردند. ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق ... نیروهای عراقی به طور کامل کنترل شهر تلعفر را به دست گرفتند

ادامه

جهان, خبر, عراق