بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

احظار دستیار ارشد ماکرون به‌کمیته تحقیق سنا به‌دلیل کتک‌زدن راهپیمایانِ روز جهانی کارگر

به گزارش اسپوتنیک، «الکساندر بنالا» دستیار ارشد رئیس جمهوری فرانسه که به کتک زدن یک نفر از راهپیمایان در روز جهانی کارگر (اول مه می) متهم است، به کمیته تحقیق مجلس سنا فرخوانده شد.

 

کمیته تحقیق متشکل از نمایندگان احزاب مخالف دولت می‌خواهند بدانند که انگیزه او از کتک زدن این معترض چه بوده است؛ چراکه هیچ دلیلی برای حمله ور شدن به وی وجود نداشته است و اساسا میان این دو هیچ گفت و گویی رد و بدل نشده بود.

 

با این حال دستیار ارشد رئیس جمهوری فرانسه که با لباس نیروهای ضد شورش در راهپیمایی حضور داشت به ناگهان گردن فرد معترض را گرفت و او را روی زمین کشید.
ایلنا

گاردین از اعتصاب زنان کارگر فست‌فود «مک دوناد» در ده شهر آمریکا خبر داد

تانیا هارل، زن جوانی از اهالی ایالت لوئیزیانا ، یکی از اولین کسانی است که این حرکت اعتراضی را کلید زد و به همراه ۹ تن دیگر علیه «مک دونالد» شکایت کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, کارگری

پنج سندیکای کارگری فرانسه خواستار آزادی فعالان صنفی معلمان شدند

پنج سندیکای کارگری فرانسه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران از او خواسته‌اند نسبت به وضعیت «محمد حبیبی» معلم زندانی دربند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, معلمان

آرژانتینی‌ها در اعتراض به تدابیر ریاضتی تظاهرات کردند

‘اتحادیه های کارگری و فعالان اجتماعی’ دیروز چهارشنبه، چندین خیابان را در شهر ‘بوئنوس آیرس’ در اعتراض به اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی دولت این کشور بستند.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری