مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

احتمال فروپاشی نیروهای “قسد” با خروج اعراب و بر هم خوردن محاسبات آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که با خروج شبه نظامیان عرب از نیروهای سوریه دموکراتیک در شرق فرات، احتمال فرپاشی این نیروها و بر هم خوردن محاسبات و برآوردهای آمریکایی‌ها در شرق سوریه وجود دارد.

 

به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، تنها چند روز پس از اظهارات طلال سلو، سخنگوی سابق و جدا شده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که پیش بینی کرده بود نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه به زودی از هم جدا شده و دچار درگیری‌های داخلی شوند، نشانه‌هایی از درستی این پیش بینی و یا اطلاعات آشکار شده‌اند؛ سلو طی یک عملیات پیچیده تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه به این کشور گریخت.

 

گزارش روز دوشنبه روزنامه الوطن چاپ سوریه روز گذشته تایید کرد که تغییراتی در انتظار شرق فرات است و وضعیت برای آمریکایی‌ها هرگز به این شکل پایدار نخواهد ماند، این روزنامه تاکید کرد خبرها دال بر قصد شبه نظامیان عرب برای خروج از صفوف نیروهای قسد و رایزنی با دولت سوریه رو به فزونی هستند.

 

الوطن در ادامه به گزارش منتشر شده در سایت خبری ” المانیتور” آمریکا استناد می‌کند که در آن به بروز شکافی جدید میان نیروهای قسد پس از اتمام عملیات ضد داعش در شرق فرات و نیز قصد شبه نظامیان عرب برای خروج از این صفوف و رایزنی با دولت سوریه پرداخته شده است.

 

المانیتور در ادامه گزارش خود آورد، حمیدی دهام الهادی، رئیس طایفه “شمر” که رهبری نیروهای “صنادید” تحت امر نیروهای قسد را برعهده دارد، در حال رایزنی با دولت سوریه است و او گفته که آماده دیدار و گفتگو با بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) جهت توقف جنگ و مذاکره است.

 

طبق این گزارش، الهادی تنها فردی نیست که به امضای توافقنامه‌ای با دولت سوریه می‌اندیشد، دیگر عشایر عرب در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد نیز در تلاش برای رایزنی با دمشق و امضای قراردادهای جداگانه ای با آن هستند.

 

در منبج که اکثر ساکنان آن را اعراب تشکیل می دهند و بخش های وسیعی از آن در کنترل نیروهای قسد هستند، پس از آنکه ارتش سوریه به همراه نیروهای روس برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه به منبج خود را به نزدیکی‌های این شهر رساندند و چند تن از بزرگان عشایر البوبنا، الحناده و بو سلطان نیز تمایل خود را به زندگی در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه نشان دادند، موضعگیری شیوخ عشایر آشکارا تغییر کرد.

 

الهادی گفت: پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر گذشته اعلام کرد که تمامی نیروهای این کشور از سوریه خارج می‌شوند، روند رایزنی‌ها با دمشق سرعت یافتند.

 

به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با مشکلات بزرگی در منطقه تحت نفوذ خود در شرق فرات مواجه خواهند شد و طرح‌ها و تلاش‌ها برای بیرون کردن آنها از سوریه نمایان شده‌اند.

 

به نظر می‌رسد عشایر عرب که از خطر داعش رهایی یافته‌اند، در حال بازنگری در محاسبات خود هستند، اینها در اصل با فرماندهان کرد قسد هماهنگی ندارند به ویژه از این منظر که فرماندهان کرد غیر سوری در کوه‌های قندیل بر فرماندهی قسد نفوذ دارند و نیز اینکه عشایر عرب مقابله با ترکیه یا آغاز جنگی با این کشور را در راستای منافع خود نمی‌بینند، اعراب بیش از ۶۰ درصد نیروهای سوریه دموکراتیک یعنی اکثر آنها را تشکیل می‌دهند و در واقع خروج آنها از این نیروها به معنای فروپاشی قسد و بر هم خوردن محاسبات آمریکایی‌ها در شرق سوریه است.

ایسنا

حزب اردوغان به دنبال بازشماری آراء انتخاباتی در آنکارا

بعد از شکست حزب رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات شهرداری‌ «آنکارا»، دبیرکل این حزب گفته در صورت بازشماری آراء در پایتخت، نتیجه به نفع حزب حاکم تغییر می‌کند.   به گزارش افکارنیوز، درحالی‌که نتایج غیررسمی انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای محلی در ترکیه حکایت از شکست حزب حاکم ترکیه (حزب عدالت و توسعه) در آنکارا و احتمالاً ... حزب اردوغان به دنبال بازشماری آراء انتخاباتی در آنکارا

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, شمال غرب آسیا

پس از ازمیر و آنکارا، استانبول نیز از دست حزب عدالت و توسعه خارج شد

به رغم اعلام پیروزی زود هنگام از سوی بن علی ییلدیریم در شب گذشته نهاد عالی انتخابات ترکیه و خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) رسما از پیروزی اکرم امام اوغلو در انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول خبر داد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, شمال غرب آسیا

الحلبوسی: بحث‌ خروج نیروهای آمریکایی از عراق دیگر مطرح نیست /ایران تنها کشوری نیست که در عراق دخالت می‌کند

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد، پیشنهادات مطرح شده از سوی برخی فراکسیون‌های پارلمانی در زمینه ارائه پیش‌نویس قانونی با هدف درخواست برای خروج نیروهای آمریکا از عراق از روی میز برداشته شده است.

ادامه

اردن, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, کویت