پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

احتمال تشکیل ارتش اتحادیه اروپا قوت گرفت

کمیسیون اروپا روز سه شنبه در پی درخواست رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر شکل گیری ارتشی واقعی در اروپا به منظور کاهش وابستگی به آمریکا، اعلام کرد که احتمالا ارتش اتحادیه اروپا تشکیل می شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا از دیرباز حامی ایده تشکیل ارتشی واحد در اروپا بوده است، نیرویی که از ائتلاف نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مجزا باشد.

 

در همین حال، خروج قریب الوقوع انگلیس از اتحادیه اروپا، کشوری که مخالف همکاری نظامی این اتحادیه بوده، به بحث همیاری دفاعی در این اتحادیه جان تازه ای بخشیده است.

 

اتحادیه اروپا نگران است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه با سلف خود از تمایل کمتری برای دفاع از اروپا در صورت مواجهه با اقدامات تهاجمی روسیه برخوردار باشد.

 

از سویی، برخی رهبران اتحادیه اروپا هم صدا با انگلیس می گویند اعطای نقش نظامی بزرگ به اتحادیه اروپا ممکن است ناتو را تضعیف کند.

 

همچنین کشورهای غیر عضو ناتو در اتحادیه اروپا از این مساله نگران هستند. با این حال، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سال گذشته در نشستی توافق کردند که در زمینه تامین مالی و تقویت نیروهای مسلح خود همکاری داشته باشند.

 

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه تشکیل ارتش واقعی در اروپا را به منظور مقابله با آنچه که تهدیدهای مختلف از جمله از سوی آمریکا و روسیه خواند، خواستار شد.

 

«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی یونکر در خصوص سخنان مکرون و احتمال حمایت کمیسیون اروپا از تشکیل ارتش اروپایی، به طرح جدید اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه تدارکات دفاعی و همچنین ماموریت های جدید صلح بانان نظامی این اتحادیه فراتر از مرزهای اروپا اشاره کرد و گفت: این کمیسیون است که ابتکارعمل و پیشنهادهایی را برای هویت دفاعی هدفمند در این برهه حساس و دشوار ارائه می دهد.

 

رئیس کمیسیون اروپا سال گذشته گفته بود که تمکین از ناتو دیگر نمی تواند بهانه متقاعد کننده ای علیه تلاش های (دفاعی) گسترده تر در اروپا باشد.

 

فرانسه، قویا و آشکارا از تشکیل ارتش اروپا حمایت و آلمان پیشنهاد مکرون برای ایجاد ساختار فرماندهی مشترک را به طور ضمنی تایید کرده است.

 

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۳ و بر اساس سیاست دفاعی و امنیتی خود ۳۴ ماموریت مشترک را توسط کشورهای عضو زیر پرچم این اتحادیه انجام داده است.

ایرنا

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم

دیپلمات روس: روسیه و آمریکا خود را برای جنگ آماده می‌کنند

معاون مدیر بخش منع گسترش و کنترل سلاح در وزارت خارجه روسیه تایید کرد که روسیه در حال آماده شدن برای دفاع از قلمروی خود علیه هرگونه تهاجم است و این درحالی است که خروج آمریکا از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد نشان می‌دهد که واشنگتن نیز آماده چنین تهاجمی است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه

هشدار ترامپ به‌مسکو و پکن؛ آمریکا زرادخانه هسته‌ای خودرا توسعه می‌دهد /هشدار پوتین به‌امریکا

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خطاب به مقامات مسکو و پکن هشدار داد «تا زمانی که دولتمردان این کشورها به سرعقل نیایند»، واشنگتن قصد دارد زرادخانه هسته ای خود را توسعه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هایکو ماس اظهارات طرف آمریکایی درباره خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را تأسف‌بار خواند

وزیر امور خارجه آلمان از آمریکا خواسته است که عواقب خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مدنظر قرار دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم