ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

اثربخشی واکسن چینی «سینوواک» در برابر گونه‌های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی

همزمان با انتشار خبرها از اثربخشی واکسن چینی «سینوواک» در برابر گونه‌های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی، وزیر امور خارجه مکزیک از رسیدن نخستین محموله از این واکسن در ساعات آینده به این کشور خبر داد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، «مارسِلو اِبرارد» (Marcelo Ebrard) وزیر امورخارجه مکزیک با انتشار پیامی در صفحه توییترش اعلام کرد که ۲۰۰ هزار دوز واکسن چینی سینوواک از فرودگاه هنگ کنگ خارج شده و انتظار می‌رود در ساعات اولیه روز شنبه(وقت محلی) به پایتخت مکزیک برسد.

 

وی همچنین گفت، براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود یک محموله (۲۴ میلیون دوز) از واکسن روسی اسپوتنیک – وی نیز در اوایل هفته جاری به این کشور وارد شود.

 

در حالی‌که استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک – وی در منطقه آمریکای لاتین، در کشورهای آرژانتین، بولیوی و ونزوئلا آغاز شده، مکزیک، پاناما و پاراگوئه از مدت‌ها قبل با انجام مذاکرات با مقام‌های روس در تلاشند تا دسترسی به این واکسن را تامین کنند.

 

«هوگو لوپِز گاتِل» معاون وزیر بهداشت مکزیک نیز ضمن اعلام این خبر که محموله بعدی واکسن سینوواک، اواخر هفته آینده به این کشور خواهد رسید، گفت دولت مجموع ۱۰ میلیون دوز واکسن چینی برای پنج میلیون نفر از شهروندان در قالب دو دوز برای هر نفر خریداری کرده است.

 

برزیل، کلمبیا، شیلی و اروگوئه از کشورهایی هستند که استفاده اضطراری از واکسن چینی ساخت شرکت سینوواک را تایید کرده اند. شیلی به عنوان پیشتاز کشورهای آمریکای لاتین در برنامه واکسیناسیون، تا کنون ۶۰ میلیون دوز واکسن چینی کروناواک متعلق به شرکت سینوواک را دریافت کرده است.

 

به نوشته نشریه ال پائیس اسپانیا، براساس اعلام برنامه پیش‌خرید و توزیع عادلانه واکسن کووید- ۱۹ زیر نظر سازمان جهانی بهداشت موسوم به «کواکس»، کشورهای آمریکای لاتین در نخستین مرحله این طرح، حدود ۱۰ درصد از محموله‌های توزیعی را دریافت خواهند کرد که به این ترتیب سهم مکزیک شش میلیون و ۵۰۰ هزار دوز خواهد بود.

 

مکزیک که از نخستین کشورهای منطقه در آغاز واکسیناسیون کرونا است، در ادامه مذاکرات خرید واکسن با چین و روسیه، در حال حاضر به دنبال همکاری با کشور کوبا در زمینه آزمایش های انسانی برآمده تا به روند برنامه واکسیناسیون خود سرعت بدهد. این در حالی است که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک همزمان به توسعه واکسن داخلی با عنوان «پاتریا» (سرزمین) هم چشم دوخته است.

 

طرح ملی واکسیناسیون کرونا در کشور مکزیک با حدود ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت از ماه دسامبر (آذر/دی) در حالی آغاز شده که براساس داده‌های رسمی تا کنون فقط یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واکسینه شده اند.

 

کشور مکزیک با ثبت بیش از ۲ میلیون و ۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۷۸ هزار مورد فوت بر اثر ویروس کرونا، در جایگاه چهارمین کشور در منطقه آمریکای لاتین با بیشترین آمار ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد.

 

 اثربخشی واکسن چینی «سینوواک» در برابر گونه‌های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی

 

در تازه‌ترین خبرها از واکسن‌های تولیدی چین، به گزارش خبرگزاری افه، «دیماس کوواس» (Dimas Covas) رئیس مرکز پزشکی «بوتانتان» (Instituto Butantan) برزیل بر اساس نتایج آزمایشات از اثربخشی و ایمنی‌زایی واکسن سینوواک در برابر انواع کرونای کشف شده در انگلیس و آفریقای جنوبی خبر داد.

 

به گفته رئیس این مرکز برزیلی که از مدت‌ها قبل در مشارکت با شرکت چینی اقدام به تولید این واکسن کرده است، واکسن ساخته شده توسط شرکت سینوواک به دلیلی فناوری که برای ساخت واکسن استفاده کرده، نسبت به سایر واکسن‌ها برتری دارد.  موسسه سائو پائولو بوتانتان، یکی از برجسته ترین مراکز تحقیقات پزشکی برزیل بوده که آزمایش فاز سه سینوواک را انجام می‌دهد.

 

این شرکت در ساخت واکسن سینوواک از نسخه غیرفعال شده ویروس کرونا استفاده کرده است. این شرکت از فناوری تهیه واکسن‌های تایید شده همانند هپاتیت آ و ب، آنفلوانزای خوکی، آنفلوانزای پرندگان و ویروسی که باعث بیماری دست، پا و دهان می‌شود، استفاده کرده است.

 

به گفته کوواس، این مرکز پزشکی همچنین در حال آزمایش واکسن  «کروناواک» در برابر گونه شناسایی شده در شهر مانائوس برزیل است.

آزمایش بالینی فاز سوم آزمایش واکسن کوبایی کرونا در مکزیک

مکزیک برای میزبانی فاز سوم آزمایش واکسن کوبایی کرونا در حال مذاکره با این کشور است که به محض پایان بررسی‌ها و صدور مجوز از سوی سازمان بهداشت مکزیک، آن را اعلام خواهد کرد.

ادامه

ارژانتین, امریکای لاتین, ایران, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, دانش, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, شیلی, کوبا, مکزیک, ونزوئلا

اتحادیه آفریقا: آمریکا به تحریم و محاصره کوبا پایان دهد

اتحادیه آفریقا تحریم و محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیلی علیه کوبا که دستور العمل اجرایی آن را جان اف کندی رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۶۲ امضا کرده است، محکوم کرد و خواستار پایان این تحریم و محاصره شد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا