بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

اتهام رشوه‌خواری نتانیاهو و همسرش تائید شد

به گزارش هاآرتص، پلیس اسرائیل امروز اتهامات مطرح علیه «بنیامین نتانیاهو» و همسر وی «سارا نتانیاهو» را در پرونده ۴۰۰۰ تائید کرد.

 

علاوه بر نتانیاهو و همسرش، اتهامات «شائول آلوویچ» و همسرش نیز تائید شده است.

 

پرونده «چهار هزار» مربوط به واگذاری شرکت اصلی مخابرات اسرائیل، موسوم به بِزِک، به شائول آلوویچ در برابر دریافت پوشش رسانه‌ای مطلوب از خانواده نتانیاهو در پورتال این شرکت به نام «والانیوز» است. رسانه‌ها مدعی هستند که آلوویچ از یک میلیارد شِیکِل از شرکت بِزِک بهره‌مند شده است.

 

سارا نتانیاهو به خاطر ارتباط با همسر شائول آلوویچ به «مظنون» مبدل شده، زیرا برخی از رسانه‌ها مدعی هستند که او با اعمال نفوذ بر همسر آلوویچ، پیام‌رسان برخی درخواست‌ها از آلوویچ برای اقدام به سود خانواده نتانیاهو بوده است.

 

پلیس اسرائیل به دنبال اعلام جرم علیه نتانیاهو و همسرش

 

به نقل از آی ۲۴ نیوز، پلیس اسرائیل از دادستانی این رژیم خواسته است علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و سارا نتانیاهو همسر وی به اتهام رشوه و فساد اعلام جرم کند.

 

نخست وزیر اسرائیل دارای چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ است و طی ماه‌های گذشته درباره این پرونده های مختلف مورد سوال و جواب قرار گرفته است.

 

درخواست امروز پلیس اسرائیل برای اعلام جرم مربوط به پرونده ۴۰۰۰ است. نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی به «شائول الویچ» مالک شرکت «بِزِک» اعطا کرده تا در ازای آن حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «واللا» را از او و اعضای خانواده وی به دست آورد. رسانه صهیونیستی «واللا» متعلق به «الویچ» تاجر اسرائیلی است.

 

بازرسان پرونده ۴۰۰۰ در فروردین ماه سال جاری برای سوال و بازپرسی در این زمینه به منزل نتانیاهو در تل‌آویو رفته بودند.

 

در حالیکه کابینه نتانیاهو بعد از استعفای آویگدور لیبرمن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است اعلام جرم علیه وی به اتهام فساد ممکن است حیات کابینه وی را بیش از پیش دچار مخاطره کند.

 

لیبرمن وزیر جنگ ‌اسرائیل بعد شکست عملیات کماندوهای این رژیم علیه یک عضو حماس در غزه و همچنین ناکام ماندن حملات این رژیم علیه نوار غزه که دو هفته پیش صورت گرفت در اعتراض به پذیرش آتش بس از سوی تل آویو از سمت خود کناره گیری کرد.

 

به دنبال درخواست پلیس برای اعلام جرم علیه نتانیاهو، آوی گابای رهبر حزب کارگر از نحست وزیر اسرائیل خواست از سمت خود استعفا کند.

 

گابای با اشاره به این موضوع گفته که «نتانیاهو برای اسرائیل تبدیل به بار و هزینه شده باید کنار برود. هر روزی که وی به مسئولیت خود ادامه بدهد به شهروندان اسرائیل لطمه میزند.»

نیوزویک؛ سناتورهای که با طرح سنا درباره یمن مخالفت کردند، از عربستان پول گرفته بودند

مجله آمریکایی نیوزویک به نقل از گزارش مرکز سیاست‌های بین‌المللی نوشت: دستکم پنج تن از سناتورهای جمهوری‌خواهی که روز پنجشنبه به لایحه پایان حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن رأی منفی دادند، از ریاض پول گرفته بودند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد

سرقت ۱۸۰ میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از مردم جهان

اعتمادآنلاین| مطالعه جدیدی که توسط اقتصاددانان برجسته انجام شده است نشان می‌دهد فرار مالیاتی شرکت‌های آمریکایی سالانه بالغ بر صدها میلیارد دلار می‌شود و این پول به جیب ثروتمندترین افراد جهان سرازیر می‌شود.   در مقاله «امتیاز مالیاتی گزاف»، که با همکاری توماس رایت و اقتصاددان دانشگاه کالیفرنیا، گابریل زوکمن، یکی از مسئولین جهان در ... سرقت ۱۸۰ میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از مردم جهان

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد

ایتالیا اپل و سامسونگ را به جرم کُند ساختن موبایل‌ها جریمه کرد

دولت ایتالیا روز چهارشنبه دو شرکت بزرگ ساخت لوازم الکترونیکی اپل و سامسونگ را به جرم کندساختن برنامه ریزی شده گوشی های هوشمند خود به ترتیب به میزان ۱۰ و پنج میلیون یورو جریمه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد, کره جنوبی