کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

اتریش خواستار لغو مصونیت دیپلمات ایرانی دستگیر شده در رابطه با طرح بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین شد؛

در پی دستگیری یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین به اتهام مشارکت در طرح بمب‌گذاری گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس، دولت اتریش از تهران خواستار لغو مصونیت وی شد. اما مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند که موضوع سوءقصد علیه سازمان مجاهدین یک “سناریو”ی ساختگی توسط همین سازمان است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجۀ اتریش، امروز سه شنبه ۳ ژوئیه/ ۱۲ تیر اعلام کرد که دولت اتریش از مقامات ایران خواستار لغو مصونیت یکی ازدیپلمات‌های سفارت ایران در وین، به اتهام مشارکت در طرح بمب‌گذاری گردهمایی مجاهدین خلق در “ویلپینت” واقع در حومۀ شمالی پاریس شده است.

 

سخنگوی دادستانی بلژیک نام این دیپلمات را که روز شنبه ۳۰ ژوئن در آلمان دستگیر شده بود را “اسدالله.الف” معرفی کرده و گفته است که او ۴۷ سال دارد و همکار یک ارگان امنیتی جمهوری اسلامی است. دولت بلژیک از آلمان خواسته است که او را برای محاکمه به بروکسل تحویل دهد.

 

بنابر اعلام سرویس های اطلاعاتی بلژیک، یک زن و شوهر هم به نامهای “امیر.س” ۳۸ ساله و “نسیمه.ن” ۳۳ ساله، که هر دو تبعۀ بلژیک هستند، روز شنبه در ارتباط با این پرونده و به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی، به همراه ۵۰۰ گرم مواد منفجرۀ دست ساز و چاشنی انفجاری در خودرویشان دستگیر شده اند.

 

دولت اتریش پس از اعلام دادستانی و مقام های قضایی و اطلاعاتی بلژیک در رابطه با پروندۀ بمب گذاری گردهمایی مجاهدین خلق روز شنبه ۳۰ ژوئن/۹ تیر در پاریس، روز دوشنبه ۲ ژوئیه/۱۱ تیر، با احضار سفیر اتریش به وزارت امور خارجۀ این کشور، درخواست لغو مصونیت دیپلمات ایرانی بازداشت شده را که با زوجی که پیش از او دستگیر شده بودند همکاری داشته، به وی ابلاغ نمود.

 

این در حالیست که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پس از سفر به سوییس به دعوت رئیس سابق شورای فدرال این کشور، قرار است روز چهارشنبه ۴ ژوئیه/ ۱۳ تیر به وین سفر کند.

 

“محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجۀ ایران، روز دوشنبه ۱۱ تیر/ ۲ ژوئیه، در واکنش به بازداشت این دیپلمات ایرانی در آلمان، در پیغامی توییتری نوشت: «چه جالب، درست همزمان با آغاز سفر رئیس جهوری به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می شوند». وی در ادامۀ توئیت خود تأکید کرده است که ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده است که با مقامات مربوطه برای شفاف‌سازی در زمینۀ «آنچه فقط یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است»، همکاری نماید. محمد جواد ظریف ظن طراحی حمله به همایش شورای ملی مقاومت را یک طرح شیطانی خواند و دست داشتن جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه رد کرد.

 

همچنین “بهرام قاسمی” سخنگوی وزارت امور خارجه، دربارۀ اتهام وارده بر این دیپلمات ایرانی اظهار داشت که گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانۀ خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی، همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کرده است تا بتواند ضمن تاثیر گذاری بر سفر رئیس جمهوری ایران، نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کند.

 

وی خاطر نشان کرد: “طبق اطلاعات موجود، افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته شده و عملیاتی آن سازمان تروریستی محسوب می شوند و مقامات ذی صلاح ایران، آمادگی دارند تا با ارایه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شدۀ گروه مزبور، همکاری های لازم را به عمل آورند.”

 

سازمان مجاهدین خلق که از بزرگترین گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی و خواهان سرنگونی نظام ایران است، در واکنش به اخبار منتشر شده، حکومت ایران را به دست داشتن در برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی پاریس متهم کرده است.

 

این سازمان پیش از این در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا بود اما از این فهرست خارج شد.

 

دولت ایران بارها خواستار برخورد دولت فرانسه با این سازمان و جلوگیری از برگزاری گردهمایی سالانۀ آنها شده است.
رادیو فرانسه

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعطای ۲۵۰۰ تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «هیدر نائورت» سخنگوی وزیر خارجه این کشور در یک نشست خبری در خصوص بازداشت یک دیپلمات ایرانی در اروپا که مقامات آلمانی مدعی‌ هستند این دیپلمات در توطئه بمب‌گذاری در نشست منافقین دست داشته ، مدعی شد: ما نمی‌خواهیم از بررسی‌هایی که در فرانسه قرار است در مورد ... واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعطای ۲۵۰۰ تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, چین, خبر

در حمله به‌دفتر یک روزنامه در آمریکا، پنج نفر جان خود را از دست دادند

پلیس اعلام کرد یک مرد ۳۸ ساله روز پنج شنبه ۲۸ ژوئن، در دفتر روزنامه کاپیتال در مریلند آتش گشود و حداقل پنج نفر را کشته و چندین نفر دیگر را در این”حمله هدفمند” زخمی کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

از طرف گروه مشاوره‌ی attac شعبه‌ی آلمان؛ اطلاعیه متفکران و اساتید دانشگاه‌های آلمان در باره‌ی جنگ سوریه

قبل از ورود به موضوع اعلام می‌کنیم: اولا، بر ما پوشیده نیست که روسیه و ایران که در کنار رژیم اسد در جنگ شرکت دارند، منافع و اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

۳ هزار تروریست در انگلیس به صورت مخفی زندگی می‌کنند

یک کارشناس امور تروریسم انگلیس بابیان اینکه ۲۰ هزار تروریست در این کشور تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی قرار دارند هشدار داد که سه هزار تن دیگر خود را در میان افراد جامعه مخفی کرده‌اند.

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا

بازتاب سخنان ضدمنافع ملی جواد لاریجانی در باره حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر

سخنان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره عبور برخی از عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر از ایران جنجال به پا کرد. شماری از رسانه‌های آمریکایی این اظهارات را تائید اتهام به ایران درباره همکاری با القاعده ارزیابی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, خبر