تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

اتحاد امریکای لاتین در برابر واشنگتن افزایش یافته است

روسای جمهور بولیوی و نیکارگوئه روز گذشته در نشست آلبا ضمن محکوم‌کردن سیاست‌های مداخله‌جویانه و امپریالیستی آمریکا برای بی‌ثبات کردن کشورهای آمریکاس لاتین تاکید کردند که این منطقه امروز بیشتر از گذشته در برابر این تهدیدها متحدتر شده است.

 

به گزارش تارنمای شبکه تله سور ونزوئلا، ‘اوو مورالس’ و ‘ دانیل اورتگا’ روسای جمهور بولیوی و نیکاراگوئه طی نشست ‘ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای ما’ (آلبا) تاکید کردند که از جمله اهداف سیاست‌های مُخرب آمریکا در جهان ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای امریکای لاتین بوده است.

 

مورالس در این نشست افزود: درست است که شکل‌های جدیدی از اقدامات مُخرب آمریکا در ظاهر کودتا و اقدامات مداخله جویانه در مناطق مختلف جهان از جمله امریکای لاتین وجود داشته اما این تهدیدها با موانعی از جمله جنبش‌های اجتماعی و افراد سازمان یافته مواجه شده‌اند.

 

همگرایی در گروه آلبا از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

رئیس‌جمهوری بولیوی در ادامه افزود: آمریکا در حالی اکنون دست به روش‌های جدید علیه کشورهای آمریکای لاتین می‌زند که این منطقه در برابر واشنگتن متحدتر شده و آن دورانی که امریکا فقط با مقاومت کشور کوبا در آمریکای لاتین روبرو بود، پایان یافته و کشورهای بیشتری در این منطقه مقابل کاخ سفید ایستاده‌اند.

 

مورالس از تمامی مردم آمریکای لاتین خواست تا اتحاد و همبستگی شان را برای تضمین امید و پیروزی در برابر اقدامات امریکا حفظ کنند.

 

دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز در این نشست اقدامات مداخله جویانه و سیاست‌های امپرالیستی آمریکا در منطقه امریکای لاتین را محکوم کرد. وی ائتلاف آلبا را نمونه ای از نبرد برای زندگی و صلح مردم این منطقه توصیف کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجاییکه ماهیت نظام سرمایه داری براساس اصول خودبرتربینی و خودپسندی است، این نظام به موضوع همبستگی اعتقادی ندارد و به همین دلیل کشورهایی بر پایه نظام سرمایه‌داری به دنبال تسلط بر دیگر کشورها هستند.

 

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در نشست گروه آلبا در کوبا روز جمعه بر اتخاذ تدابیر لازم برای دفاع از صلح منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و مقابله با مداخله قدرت‌های جهان در امور این منطقه تاکید کردند.

 

رهبران آمریکا لاتین طی نشستی در شهر هاوانا بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن بر تداوم صلح منطقه ای تاکید کردند. این مقامات اعلام کردند که اقدامات لازم برای حفظ آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به عنوان منطقه صلح را در دستورکار قرار می‌دهند.

رهبر نیکاراگوئه اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا را “جرایم جنگی” خواند

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه از ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حملاتشان علیه کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی که سیاست‌های مستقل را دنبال می‌کنند، انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

نشست گروه آلبا بر مقابله با مداخله غرب در آمریکای لاتین تاکید کرد

شرکت کنندگان در نشست گروه ‘آلبا’ در کوبا با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای دفاع از صلح منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، خواستار مقابله با مداخله قدرت های جهان در امور این منطقه شدند.

ادامه

امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, هندوراس, ونزوئلا

عطوان؛ اعزام بمب‌افکن راهبردی روسیه به‌ونزوئلا، هشدار آشکار مسکو به‌ واشنگتن درباره هرگونه اقدامی علیه ونزوئلا

۱۹ آذر ماه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند هواپیمای روسی TU-۱۶۰ پس از طی مسافتی حدود ده هزار کیلومتر در فرودگاهی در نزدیکی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا فرود آمدند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, روسیه, سوریه, کوبا, ونزوئلا