حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

اتحادیه اروپا ۸ مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ مقام و ۳ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

 

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپا منتشر شده آمده است که این تحریم ها در ارتباط با نا آرامی‌های آبان ۱۳۹۸ در ایران صورت گرفته است.

 

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ ۱۳۹۸ به اجرا گذاشته شد، اعتراض‌ها و تجمع‌هایی در برخی شهرها صورت گرفت.

 

اما برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با هدف اغراض سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم  را به بیراهه کشاندند.

 

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا ۸۹ مقام و ۴ نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری قرار دارند که شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی آن‌ها می‌شود.

 

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، حسین پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، غلامرضا ضیائی، رئیس سابق زندان اوین، حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر استان خوزستان و لیلا واثقی، فرماندار شهر قدس در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند. از سازمان‌ها نیز زندان‌های اوین، فشافویه و رجایی‌شهر به فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا اضافه شدند.

 

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای ایران هستندو اتحادیه اروپا هدایت مذاکرات را برعهده دارد. پیشتر «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه هرگونه اقدامی را که بر روند مذاکرات آثار منفی دارد رد می‌کند.

روسیه به آمریکا درباره مانع‌تراشی‌ها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» هشدار داد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئیس

دیپلمات چین: گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای در مسیر درست پیش می‌رود و میزان اختلافات در حال کاهش است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی ضمن اعلام پایان نشست امروز جمعه، کمیسیون مشترک برجام در وین، از حاصل شدن پیشرفت اولیه در گفت‌وگوها خبر داد.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, چین, روسیه, مذاکرات اتمی

وزیر امور‌خارجه روسیه با احمقانه‌ خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهیم

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهد.

ادامه

اسیای مرکزی, امریکا, تحریم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, قزاقستان

نیویورک تایمز مدعی توافق ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام شد

به دنبال نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام، یک روزنامه آمریکایی مدعی توافق ایران و آمریکا بر سر نحوه چگونگی بازگشت به برجام شد.  

ادامه

اتریش, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی