گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا سلاح می‌سازد

وزرای دفاع عضو اتحادیه اروپا در اقدامی برای افزایش قدرت نظامی بیشتر و مستقل شدن از آمریکا با اجرای پروژه‌های مختلف دفاعی جدید موافقت کردند.

 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اقدامی برای افزایش قدرت نظامی بیشتر و مستقل شدن از آمریکا، سه شنبه با اجرای ۱۳ پروژه دفاعی جدید موافقت کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق توافق وزرای دفاع اتحادیه اروپا در «بروکسل»، پایتخت بلژیک، کار بر ساخت یک کشتی جدید گشتزنی، یک سلاح جنگ الکترونیک و فناوری ردیابی موشک‌های بالستیک آغاز خواهد شد.

 

این تصمیم که حاصل ماه‌ها مذاکره میان کشورهای عضو است، چند روز پس از آن اتخاذ می‌شود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت پیمان دفاعی «ناتو» به رهبری آمریکا در حال فروپاشی است. ماکرون در مصاحبه با نشریه انگلیسی «اکونومیست»، با اشاره به این‌که «اکنون در حال گذران مرگ مغزی ناتو هستیم» گفت، آمریکا در حال «پشت کردن به ماست و این موضوع را می‌توان در خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه بدون مشورت با متحدان ناتو مشاهده کرد.»

 

به نوشته رویترز، در پی امضای پیمان فرانسه، آلمان و ۲۳ دولت دیگر اتحادیه اروپا در اواخر سال ۲۰۱۷ برای تامین بودجه ، توسعه و استقرار نیروهای مسلح، اکنون ۴۷ پروژه مشترک دفاعی اتحادیه اروپا در دست اقدام است.

 

این در حالی است که «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه با ایستگاه رادیویی «اینتر» با اشاره به ۲۰ نوع جنگنده مختلف در اتحادیه اروپا در مقایسه با ۶ مدل جنگنده در آمریکا، گفت: «ما به اندازه کافی در امور دفاعی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و آن سرمایه گذاری نیز به اندازه کافی کارآمد نیست.»

 

به نوشته رویترز، فرانسه قصد دارد در برنامه‌های رهگیری موشک‌های بالستیک در فضا، توسعه یک سلاح جنگ الکترونیک و نیز ساخت یک جنگنده برای غلبه بر پدافند هوایی دشمن با اسپانیا و سوئد همکاری کند. ایتالیا نیز با کمک فرانسه قصد تولید یک کشتی گشتزنی را دارد. فرانسه، پرتغال، اسپانیا و سوئد همچنین قصد دارند سامانه جدید ضد زیردریایی برای محافظت از خطوط دریایی و ارتباطات را ارائه دهند.

اعتمادآنلاین

ماکرون: اروپا همانند یک قدرت جهانی عمل نکند، از بین می‌رود

امانوئل ماکرون در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی اکونومیست عنوان کرد که پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی موسوم به “ناتو” در وضعیت مرگ مغزی قرار دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, ناتو

خروج نظامیان از سوریه، هژمونی جهانی آمریکا را با تهدید روبرو کرده است

یک رسانه خبری مشهور ضمن اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه نوشت، این تصمیم موجب شده است تا تسلط و هژمونی جهانی ایالات متحده با تهدید جدی روبرو شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ترکیه, جهان, چین, روسیه, سوریه, سیاسی, عراق

گاردین؛ بولتون به دنبال تغییر رژیم و مستعمره کردن انگلیس است

روزنامه «گاردین» در یک یادداشت انتقادی با رمزگشایی از اهداف سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن نوشت، جان بولتون می‌خواهد انگلیس برای تامین نان شبش محتاج آمریکا باشد و بریتانیا را به یک کشور ترسو و پایگاهی برای ایالات متحده تبدیل کند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, روسیه, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ونزوئلا