بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است». به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: ... بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گرسنگی

نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

اعزام نیرو‌های فرانسوی و لهستانی به اوکراین کمکی به نیرو‌های مسلح اوکراین برای شکست روسیه نخواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه گلوبال تایمز می‌گوید: «اعزام نیرو‌های کشور‌هایی مانند فرانسه و لهستان تنها می‌تواند به کی‌یف برای تقویت خط دفاعی خود کمک کند، اما آنها قادر به مقابله با ارتش روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های از ... نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان, ناتو

اتحادیه اروپا: قرارداد تسلیحاتی بروکسل و واشنگتن، مغایر با منافع اروپا است

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا از مقام های بلژیک خواست که از خرید جنگنده اف-۳۵ آمریکا خودداری کند.

 

اتحادیه اروپا این اقدام بروکسل را مغایر با منافع اروپا دانست و از بلژیک خواست به جای خرید جنگنده های اف-۳۵، جنگنده های ساخت کشورهای اروپایی را انتخاب کند.

 

اتحادیه اروپا از بلژیک خواست تا این قرارداد تسلیحاتی را هر چه زودتر متوقف کند.

 

پیشتر نیز ‘امانوئل مکرون’ رئیس جمهوری فرانسه درباره چرخش بروکسل به سمت واشنگتن گفت که این تصمیمی است که نتیجه فرایندی است که کاملا به آن احترام می‌گذارم و با محدودیت‌های سیاسی بلژیک آشنا هستم، اما از لحاظ راهبردی این اقدام بر خلاف منافع اروپاست.

 

پیشتر ‘شارل میشل’ نخست‌وزیر بلژیک یادآورشد:در شرایطی که پاریس درباره قیمت نهایی جنگنده‌های رافائل F3R تصمیم‌گیری نکرده ،خرید نسل پنجم جنگنده‌های F-35 Lightning II از آمریکا گزینه تجاری قابل قبول است.

 

بلژیک و آمریکا تفاهم‌نامه‌ای برای جایگزینی ۳۴ فروند جت جنگی اف-۱۶ خود با اف-۳۵ امضا کرده‌اند. این تفاهم‌نامه برای نوسازی ناوگان هوایی بلژیک صورت گرفته است.

 

رونالد گیدویتز سفیر آمریکا در بلژیک، پیشتر برای تعیین تکلیف تفاهم‌نامه خرید هواپیمای اف-۳۵ برای بروکسل ضرب الاجل تعیین کرد.

 

بسیاری از کارشناسان بلژیکی، خرید این جنگنده را بسیار پرهزینه و غیرضروری برای این کشور عنوان می‌کنند.

ایرنا

بلومبرگ: اروپا اعتبارش را در مسئله تحریم‌های ایران از دست داده است

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به ناکامی کشورهای اروپایی در راه‌اندازی مکانیسم ویژه مبادلات مالی با ایران نوشته کشورهای اروپایی اعتبارشان را در مسئله تحریم‌های ایران از دست داده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه, لوکزامبورک

گرهارد شرودر: سفیر آمریکا در برلین مانند یک افسر اشغالگر رفتار می‌کند/ آلمان باید همگرایی با چین را افزایش دهد

به گزارش اسپوتنیک، در بحبوحه اختلافات واشنگتن و برلین بر سر مسائل مختلف از جمله تنش تعرفه‌ها، هزنیه‌های سازمان ناتو، و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، صدراعظم پیشین آلمان خواستار همگرایی بیشتر دولت آلمان با چین شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, جهان, چین, خبر, کانادا, مکزیک

آمریکا به نهادهای اروپایی در مورد تجارت غیردلاری با ایران هشدار داد

بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که بر اساس سازوکار ویژه اتحادیه اروپا با ایران وارد معامله و داد و ستد می‌شوند از گزند مجازات‌های اقتصادی واشنگتن در امان نخواهند بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, لوکزامبورک