درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

لاوروف: آیا زمان آن نرسیده اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا تصمیم‌گیری کند؟ اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرده است که اتحادیه اروپا تحریم ها علیه افراد و شرکت های روسی را به خاطر اقدامات تضعیف کننده و تهدیدکننده علیه حاکمیت ارضی و ملی اوکراین به مدت شش ماه دیگر تمدید می کند.

 

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورای اروپا تدابیر محدود کننده علیه اقدامات تهدیدکننده و محدود کننده علیه استقلال و حاکمیت ارضی و ملی اوکراین توسط روسیه را به مدت شش ماه دیگر تا ۱۵ مارس ۲۰۱۹ میلادی تمدید می کند.

 

این گزارش افزود: تدابیر اعمال شده شامل توقیف اموال و دارایی ها و محدودیت های سفر خواهد بود. این تدابیر فعلا علیه ۱۵۵ فرد و ۴۴ شرکت روسی اتخاذ شده است.

 

این در شرایطی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده است که تحریم های ایالات متحده و اروپا علیه روسیه تا زمانی پابرجا خواهد بود که منازعه شرق اوکراین حل و فصل شود.

 

روسیه بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره دخالت در منازعه شرق اوکراین را رد کرده است. دور نخست این تحریم ها در سال ۲۰۱۴ میلادی به بهانه اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود اعمال شده است.

 

لاوروف: آیا زمان آن نرسیده اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا تصمیم‌گیری کند؟

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت، نیروهای «روس‌هراس» در اروپا، به دستور آمریکا اقدام می‌کنند و زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا مستقل، قدرتمند و بعنوان یک نقش‌آفرین موثر در عرصه بین المللی عمل کند.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با آژانس خبری «DPA» آلمان، یادآور شد که از بین رفتن درک متقابل بین روسیه و کشورهای غربی به تقصیر مسکو صورت نگرفته و به همین دلیل برقراری مجدد اعتماد متقابل تنها در سایه تشریک مساعی دو طرف بدست خواهد آمد.

 

وی تاکید کرد که روابط بین المللی خیابانی دوطرفه است و به همین دلیل تلاش برای برقراری مجدد اعتماد متقابل باید از سوی همه طرف‌ها انجام شود، ضمن اینکه این مسکو نبوده که مقصر از بین رفتن درک متقابل بین روسیه و غرب است.

 

لاوروف توضیح داد: «طی بیست و پنج سال اخیر روسیه تلاش زیادی نمود تا روابط خود با اتحادیه اروپا را براساس اصل برابری، احترام متقابل و حسن همجواری، از جمله با انعقاد پیمان‌های مربوط به امنیت اروپا، توسعه دهد. ولی متاسفانه کشورهای غربی چنین تمایلی نداشتند و ترجیح دادند خط مشی بازدارندگی نظامی و سیاسی روسیه را در پیش بگیرند و بحران سیاسی داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۴هم به نقطه اوج این خط مشی تبدیل شد.»

 

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که روابط روسیه و اتحادیه اروپا در حال حاضر در بهترین شکل خود قرار ندارند، برای اینکه نیروهای «روس‌هراس» که در داخل اتحادیه اروپا دستورات خود را از آن سوی اقیانوس دریافت می‌کنند، با انرژی هر چه تمام در حال پراکنده کردن این مفهوم هستند که روسیه یک منبع چالش راهبردی برای غرب است.

 

سرگئی لاوروف افزود: «متاسفانه مقامات بروکسل استقلال عمل و قدرت مقابله با تحریم‌های چندلایه ضدروسی از سوی واشنگتن را ندارند. برای ما تعجب‌آور است که اتحادیه اروپا چگونه به طور داوطلبانه با این اقدامات آمریکا که آسیب‌های چندین میلیاردی به منافع کشورهای اروپایی میزند، موافقت می‌کند. آیا زمان آن نرسیده که کشورهای اروپایی برای خود تصمیم‌گیری کنند؟»

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه، البته جای خوشحالی است، تعداد کسانی که در اروپا به خطر رویارویی با روسیه آگاه هستند در حال افزایش است، تاکید کرد: «مسکو و بروکسل در مقابل تهدیدات واقعی امنیتی مشترکی قرار گرفته‌اند که مقابله موثر با آنها نیازمند اتحاد آنها است. به همین دلیل ما علاقه‌مندیم که اتحادیه اروپا قدرتمند و مستقل به عنوان یک نقش آفرین موثردر عرصه بین المللی عمل کند.»

تسنیم

حذف دلار از مبادلات تجاری سه‌جانبه روسیه، ترکیه و ایران

در جلسه‌ای که دیروز با حضور روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه، وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی صورت گرفته، مقرر شد تا روابط بانکی تسهیل و دلار از مبادلات تجاری سه‌جانبه حذف شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه

بروکسل: تحریم‌های جدید علیه مسکو باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تایید شود

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپایی روزپنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هرگونه تحریم‌های جدید علیه روسیه باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تایید شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر

«دو سوم شرکت‌های آلمانی ایران را ترک کرده‌اند»

ترس از مجازات‌های ناشی از نادیده گرفتن تحریم‌ها و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی ایران منجر به آن شده است که بخش قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌های آلمانی ایران را ترک کنند. مابقی نیز دورنمای روشنی برای ادامه کار نمی‌بینند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر